En dag på jobbet...fast ändå inte!

Första jobbdagen efter sportlovet började med en studiedag :)

Planering och samverkan stod på dagens agenda, fick mycket gjort som rörde samarbete med andra, sämre var det med egen planering....men det får vi väl ta sen!

I kväll sprang jag för första gången för i år...dessutom med BÅDA hundarna! Jag slutade genast vara imponerad över Nicklas löprundor, det är väl ingen konst att springa om man har Spajk??? Han drar ju som en tok i fler kilometer, då fick jag bromsa fast vi sprang i motlut!! Sen på hemvägen slutade han nästan att dra, så då fick jag bestämma lite tempo också! Vi kom drygt 3 km, där jag sprang nästan hela vägen, stannade bara för att fixa lite med selar o grejer!

Dizni är ju måttligt road av detta fenomen med motion, Nicklas har inte alls tålamod att ha henne med, men jag har ju inte samma tempo riktigt, så hon får hänga med mig....men för att slippa släpa henne så testade jag att sätta en länk mellan S & D...Spajk drog fortfarande som en tok, Dizni sprang för allt hon orkade, men det hjälpte ju inte så mycket....Dizni såg plågad ut när hon släpades av Spajk, så hon fick springa o lulla i sitt egna tempo!

Nåväl, hem kom vi, svettig vart jag och hundarna för stunden, rätt trötta :)

I morgon tar vi en liten vilodag, sen blir det lydnad på onsdag i hallen!

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0