Snurrigt värre....

Fick en kommentar från Karin att Dizni ju faktiskt fyller år i Mars och inte i April! Helt rätt Karin, tack! Inlägget hade hamnat i April och då tänkte jag inte riktigt efter....

Följetongen om min telefon fortsätter....den vill inte riktigt som jag vill längre, den slänger ut mig från internet titt som tätt, "tänker" jättelänge innan det händer något och minnet säger att det är fullt så fort jag vill göra något...Sen laddar batteriet ur så fort jag pratar i den, den går ner i energisparläge och sen helt plötsligt visar den att den laddar batteriet, fast ingen sladd är inkopplad?? Jaja, jag har iaf gjort en rätt rejäl koll på marknaden och gjorde igår denna anteckning på fb:

Inte lätt!

Vet att jag INTE ska ha en iPhone...vet också att HTC med Windowsoperativsystem går bort....använder inte office mer än hemma, och då i rätt liten skala. Funderar på Nokia igen, men det ju vilket strul det blivit med den jag har nu, så det ska riktigt mycket till för att det ska bli en ny Nokia.

De "krav" jag har är: minst 4" skärm, minst 8 megapixelkamera en önskan vore någon form av vattentät/stöt-tålig men då är det svårt att hitta en med 4"skärm, så där får jag nog ge mig lite....Vad grundar jag mina krav på? Jo, att jag idag har 8MP och vill inte byta ner mig..att jag vill ha stor skärm är för att jag vill känna att jag verkligen byter upp mig! Sen tror jag att mina små nätta fingrar behöver lite rejäla "knappar" att trycka på....

Vad återstår då? Har kikat på en SONY ERICSSON XPERIA ARC S GLOSS BLACK, den har det jag letar efter, tror jag!

Eller en SAMSUNG GALAXY S II NOBLE BLACK, Samsungen är ju en hel del dyrare, å andra sidan har den rätt mycket bättre kamera, iaf om jag ska tro på de tester jag läst, bl.a. sepia och svart/vitt foto....Den har också möjlighet till manuella vitbalansinställningar.

Samsung har också, enligt komplett.se, de bästa batteritiderna...men ett test är bara ett test! Sen har den nedräkning och tidtagning också ;) Om det är värt att betala drygt 1200 extra för bättre kamera och tidtagning vettisjutton??? Nån som har vettigt råd i frågan???

Nu Micke (Å alla andra också såklart!) har du chansen att ge lite tips o råd :) Tänk dock på att jag är en lågavlönad kommunanställd ;)

Så är det någon som har en åsikt får gärna lägga en kommentar!

Nu åker jag ut i skogen och njuter av juuuuuuullov :)


Kommentarer
Postat av: Karin

Jag tänkte väl. :-)

Koll på telefoner har jag verligen inte, ska själv leta efter en ny då min X10 sjunger på sista versen själv men orken att kolla runt i telefondjungeln har jag verkligen inte.

2012-01-04 @ 14:02:54
URL: http://www.bengalning.net
Postat av: Anna - med hund i hälarna

Hör ju på beskrivningen att det är en iphone du söker. Speciellt den delen som handlar om "strul", "byta upp mig". Iphonen har ju allt som du önskar dig, Köp, köp, köp! =o)

2012-01-05 @ 18:15:23
URL: http://annahilding.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0