Filmtajm!

historiskt ögonblick!

Film på mig o Spajk :)

Filmat en jättesnöig, iskall kväll på klubben...jag var jättekall och inte alls laddad för träning, jag hade precis kört ett pass med min "projekt-hund" till allmänlydnadsinstruktörskursen.

Det var som sagt sämsta möjligha förutsättningar, en kall matte, snöigt och moddigt på planen, en hel hööööög leksaker på en stol bredvid, därav hans ofokuserade uppträdande, dessutom hade jag en semla väntande i kylen när jag kom hem!

Men iaf, Nicklas filmade och kommenderade samtidigt, duktigt för att vara kille :)

Jag hade tänkt köra linförighet, men hade glömt kopplet i bilen, och iddes inte gå tillbaka och hämta det, så vi körde fritt följ i stället, eller kanske "fritt flams" är bättre??

När Nicklas kommenderat klart sa han: men varför går du så sakta för?? Ja, det kan man ju fråga sig?? Han blir ju inte direkt bättre av det, snarare ännu mer fundersam till vad jag håller på med!

Som sagt, fladdrigare hund får man ju leta efter!



Ett läggande, Nicklas tyckte han "gick" på hans kommando....
Jag går ju som en räka....skärpning! Påpälsad som tusan iof, jag känner mig verkligen obekväm med så mycket bylsiga kläder på mig!



Ett litet program i bättre tempo, fast denna gång lite väl snabbt istället?? Sen syns det hur lyhörd han är när jag säger åt han under språngmarschen...


En övning för att han inte ska gå på tävlingsledaren utan på mitt kommando.


Jag har en film på ställandet också, men youtube vill inte ladda upp den?!?? Får ta den en annan gång!

Det jag gillar med filmerna är att han ser så glad ut hela tiden, jag jämför ju med Dizni som ibland ser ut som att lydnad är det tråkigaste hon vet...

Jag vet att detta absolut inte visar hur bra vi kan, snarare en riktig lägstanotering, men det kan bara bli bättre :)

I morgon väntar tävling igen, jag sitter här och laddar, tycker det ska bli jätteskoj, hoppas det känns ännu bättre i morgon, det har ju varit en stadigt uppåtgående trend på "känslo-planet" så vi kör så det ryker i morgon!


Kommentarer
Postat av: Camilla, Nixx, & To Do

Det är alltid nyttig att bli filmad. För att sen kolla vad som är bra och vad man behöver träna på. ;)



Kram

2012-01-21 @ 10:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0