Året som gick!!

Ja, då har 2011 övergått till 2012....i vårt fall i form av en supertrevlig middag i Hackmora hos hemvärnskollegor, mycket trevligt!

Iaf så tänkte jag er kära läsare (om jag har några kvar förståss?!???) en resumé av 2011, så håll tillgodo!

Jag kikade i bloggen för att få lite inspiration....skönt med en blogg som stöd till minnet :)

JANUARI
Det var ju aningens mer snö än nu....så det är härliga snöbilder att kika på! Mycket tid lades på bevakningsträning, vi hade ju kurs och både Dizni o Spajk fick sin beskärda del av träning!



FEBRUARI
Började med ett besök av Spajk´s bror Grimm!


Annars består inläggen mest av "redovisande" av alla "Spajkade" saker....



Lite utställning hann vi med, upp till Sundsvall för att förhoppningsvis ta sista certet med oss hem, men tji fick vi....en resa helt i onödan, Dizni fick bara VG, Spajk visserligen excillent och HP, men han ställdes "bara" inofficiellt...men hem och ladda för nya tag!

Ett par bilder på en sol-längtande Dizni! Flyttar sig solen flyttar hon!



Vi hade besök av Anna och Svante, Svante åkte vasaloppet, så vi miljötränade vid målet!



MARS
Det var ju rejält med snö, ända in i mars! Vi var till Runn och åkte långfärdsskridsko, jättekul! Avslutade med en tur till Åsen där det var massssssor med snö!



Vi verkar ha varit ute typ varje dag, och dessutom i fint väder! 
 

APRIL

Började jag i Ånn på instuktörskurs....en kass kurs med schyssta kurskamrater är väl en bra sammanfattning, kan väl säga att jag är bättre på att instruera än på att göra lappkast ;)




*** DIZNI 5 ÅR ***
Underbara Dizni-skrutt fyllde 5 år!


Annars var april var renoveringsmånad...vi tapetserade och målade i nya huset :)






En underbar påsk firade vi i småland, mys med familjen Milde....


...fotosession med Spajk o Dizni.... 


...en del spår för hundarnas del!


April var ju också månaden för Dizni´s kastrering...ett oåterkalleligt beslut som idag känns bra! För Spajkens del handlade det mycket om liggmarkering, iaf om jag läser mellan raderna i bloggen!

Jag hann med min första anställningsintervju också...med facit i handen känns det bra att jag inte fick det, men varje intervju är en erfarenhet.

Påbörjade också min C-uppsats...ungefär samtidigt som vi började flytta!

MAJ

I maj flyttade vi äntligen in i nya Fromhem, ett tag kallat "villa Fromhem" men i dagligdax kallat för Fromhem :) En rörig månad av flyttkartonger, uppsatskrivande och så klämde vi in en kennelträff med goa Askelonsgänget också!


Ett rörigt Fromhem.....

...o ett lite mer välordnat...


JUNI
Juni var en månad som började med att jag ventilerade min uppsats, och kunde då äntligen titulera mig LÄRARE :)

Inte blev det sämre av att jag sen fick en tillsvidareanställning i kommunen, på Boda skola närmare bestämt! Kändes gött att gå på sommarjobb och veta att jag hade hösten säkrad....

Lite vänstervarv hann vi med också, först i Nora där det var ett gäng Meringas-hundar, kul att ses!



Juni var också månaden då Dizni ÄNTLIGEN blev champion!!!



Lite spattigt kanske, men rackarns så glad jag blev :)

Spajk gjorde MH dagen efter utställningen, ett riktigt bra MH, snacka om lyckad helg!! Spajk var lagom nyfiken, självständig och lekfull!

Sen hann han såklart fylla år också, lilla plutten!



Fira tre-årig bröllopsdag också :)


Månaden avslutades såklart med midsommar, Nicklas var i Mocambique så jag och Hanna hade hela Fromhem för oss själva, vi grillade och tittade på midsommartåget som traditionsenligt passerade gården! Spajk var duktig och betedde sig finfint!



JULI

Juli var innehållsrik....dels var jag på Marma för att bli färdig hundtjänstintruktör, som vanligt trevliga kursare och vi hade rackarns roligt ihop :) Jag delade rum med bästaste Petra! Vädret var lite upp och ner....så stundtals använde vi rummet som torkrum, och då var inte inte så vackert :)


Jag passade på att fylla år på Marma, jag fick en matchande vattenflaska till min poppiga orangea kåsa :) Alltid retar det någon....


Vi hade besök i Fromhem av goda vänner, som både lunchade, grillade och sov över! Precis som det ska vara på sommaren!

Vi tillbringade x antal timmar på Dalhalla, Dizni startade ju sin karriär som skådis denna månad....lilla divan :)



en sväng till ALV med familjen Milde hann vi med också, underbart att få vara moster på heltid!



En fotosession på Åsen resulterade i fina bilder på jordens underbaraste hundar!



AUGUSTI
efter en skön sommar var det så dax för jobbstart! Precis som jag misstänkte så blev jag toktrött, vilket tydligt märktes på att antalet inlägg här på bloggen drastiskt minskade :( Önskar jag hade mer tid, men den räcker helt enkelt inte till...

SEPTEMBER
Då var det lite mer inlägg i bloggen :) Spajk o jag debuterade på tävlingsbanan, först en godkänd appell i Malung, men den hemma slog vi till och blev uppflyttade :)


Mer utställning, denna gång i Lindesberg, Spajk slog till och blev BIR med CK :) Dizni råkade ut för snålaste domaren ever...."bara" excillent....av 40 hundar så fick 2 ck...dumt!

September var också månaden altanen på Åsen nästan blev klar, eller iaf etapp 1, d.v.s golvet blev klart!



Lite grön verksamhet hann vi med, övning i Älvdalen!


Finaste Dizni i sin tillfälliga bas ute på fältet

OKTOBER
Var månaden jag slutade tycka om bokstaven C....Spajk röntgades och fick sina höfter avlästa till ett C, jäkla skit!



Dizni och jag gjorde funktionskontroll med godkänt resultat, skönt!

NOVEMBER
Var tävlingspremiär för mig och Spajk i lydnad...resultatet blev 144 poäng, hyffsagt missnöjd matte :( Men vi tar nya tag!

Vi hann också ställa ut sista gången för året, slutade med Ex o BIS-3 för Spajk, Dizni fick Ex, CK och slutade som 2:a bästa tik, ett schysst avslut på året!



DECEMBER
Hösttermingen bara rusade förbi, herregud vad fort tiden gick!!! Jag hann med både föräldramöte, utvecklingssamtal och en hel massa annat :)

Spajk och jag äntrade tävlingsbanan igen med 150,5 poäng...hade suttit sååååå fint med ett förstapris som avslutning på året! Men det kommer väl fler tävlingar! Hela 2012 ligger ju framför oss!

Inser att jag bara gjort ett enda inlägg under december....men då avhandlades både lydnadstävlingen och så vårt besök i Mårranberg där vi testade att valla får :) Riktigt kul!




-----------------------------------------------------------------------------------

Ja, det var väl en liten resumé över 2011!
Håll tillgodo!


Kommentarer
Postat av: Anna & Lovis

Åh vad duktig du är! Skulle hoppas att jag minst hade hälften av all inspiration..



Lycka till o God fortsättning på 2012!

2012-01-03 @ 09:28:59
Postat av: Camilla & Nixx

Tänk vad ett år går fort, och vad mycket ni har hunnit med.



Lycka till på det nya året.

2012-01-03 @ 23:23:07
Postat av: Karin

Kul med en resumé men Dizni fyller väl också år i mars?

God fortsättning.

2012-01-04 @ 12:01:33
URL: http://www.bengalning.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0