Min finfina telefon....

Först ett stort tack för alla grattisar för vår uppflytt! Delad glädje är dubbel glädje!

Men så dagens I-landsproblem....

Min finfina telefon sjunger på sista versen :( Min älskade Nokia N86 8 MP!

Den har betett sog märkligt sista månaderna, bland annat har den träget berättat för mig att den har slut på minne....

Jag har ju funderat lite fram och tillbaka om jag skulle byta telefon, men jag tycker ju en telefon skall hålla i mer än två år?! Iof används den ju flitigt, kolla mailen, kolla fb, läsa bloggar, skicka sms o lite ringa också såklart! Men jag tycker två år är för kort tid!

Det jag gillar med den är att den har KNAPPAR!!!! Jag har verkligen försökt att bli vän med Nicklas iPhone, men icke! Jag tror aldrig jag kommer kunna lära mig ha en touch-telefon...Men hur många telefoner idag finns MED knappar?? Sen är jag ju grymt förtjust i kameran....iPhone släng dig i väggen!

För det känns som att det inte finns några alternativ, det är bara iPhone som gäller?? Eller? Jag har ju en iPod och jag kommer då rakt INTE överens med iTunes, så det talar ju lite emot att ha en iPhone.... Men frågan är vad som finns istället?? Jag kan ju villigt erkänna att när vi åker nånstans i bilen och jag kommer på något vi måste googla, då lånar jag Nicklas telefon!

Just nu håller jag på att installera om programvaran för att se om jag kan göra ett sista försök att få igång den, för igår gick det inte ens att skicka sms till den, och definitivt inte FRÅN den! Den var helkonstig och det kom upp massa röda varningstecken så fort jag typ tryckte på nån knapp!

Håll tummarna för att jag får igång den, jag är inte redo för touch-telefon än!!!

Nu ska jag trots regnet och blåsten och åka till klubben och träna lite hund! Ingångar med Spajk o Dizni ska få dra lite sacco-vagn!

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Camilla , Nixx & Pip

Min telefon betedde sig lika dant. Så Jimmy var så trött på mitt gnäll, så han gick och köpte en ny.

Det blev en till nokia och det är knappar och touch. Lite sämre bilder på kameran. Men den fungerar jätte bra och jag är nöjd med den. Den håller även om man råkar tappa den :)



Hoppas vi kan ses något i veckan för lite träning



Lycka till !

2011-09-13 @ 09:25:39
Postat av: Anna Nygårds

Stort grattis igen till uppflytt!! Ni kommer bli grymma. Spiken är ju trots allt ung än. Mobil ja.....själv har jag beställt en Samsung. Vägrar sitta i knä på Gates gubben eller vad han nu heter Ifånen ;). Touchskärmen vänjer man sig vid. Det är ett h-vete första tiden för man råkar klicka på ALLT bara för man inte lärt sig att smeka luren rätt. Mina åsikter...Lycka till i mobildjungeln! / Anna

2011-09-13 @ 10:51:37
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex
Postat av: Jenny och iina

Håller med dig, ja är ett stort faan av knappar :)

Bävar för den dagen min telefon ger upp....

Kram på dig

2011-09-14 @ 08:55:05
URL: http://medlem.spary.se/btkryddan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0