C.......

Jag har fram till typ nu gillat bokstaven C.....men efter att ha fått Spajk´s röntgenresultat så ska jag nog stryka första bokstaven i mitt namn, då heter jag Arolin vilket känns helt okej, sålänge Spajk får A-höfter o inte jäkla C-höfter som han har idag :( Helvets jävla SKIT!

Känns supertrist, mest för uppfödare Maria´s skull....Arrac hade ju C-höfter och han led inte ett dugg av det, så det kommer inte heller Spajk att göra, men det är ju en tråkig plump i protokollet....även om han vid omröntgen får B, så har han ändå haft ett C.

Har kollat lite och han kan fortfarande bli Champion :) Men titeln korad kommer han aldrig att kunna få, han kan få godkänd exteriör och mentaldel, men titeln får han inte. Vi ska såklart göra både exteriör och mentaldelen ändå!

Ja, det finns ju inte så mycket att säga, vi var såklart besvikna som tusan igår när beskedet kom, och rannsakade oss själva om vi gjort något tokigt eller kört han för mycket, men som Nicklas sa så OM vi kört han mindre så hade vi ju begränsat han i hans liv, och det hade ju inte heller funkat. Så det är bara att acceptera att läget är såhär och vi är rörande eniga om att han ska leva ett innehållsrikt liv ändå, med sina C-höfter.

Jag ska ringa på måndag och kolla om det finns några kommentarer om läsningen, idag var det ingen vet. på plats på SKK som kunde göra det.

När det gäller ev. FM-hund så är det generell dispens på C-höfter, så där är det inget hinder rent fysiskt iaf, sen att tjänstehundsverksamheten är oflexibel som en cementklump är ju inte mitt problem, bara synd om Dalarnas hemvärn som går miste om en TOKbra hund, men det är ju liksom inte mitt problem.....

Iaf, åter till Spajk och höfterna....vi tog bilder på plåtarna och jag lägger ut dom här så ni får se!





Armbågarna var utan anmärkning, så vi gläds åt det iaf, det var ju armbågarna som inte höll på Arrac, så fria armbågar är bra!

Ja, nu är det bara att acceptera fakta och gå vidare...hoppas på en fri kull i övrigt så det "bara" är spajk som sabbar statistiken! Synd bara på en så jäkla bra hund :(

Tjingeling!

Ps. kolla hemsidan, där finns det filmer inlagda :) Ds.


Kommentarer
Postat av: Camilla o Lennart

Nej så tråkigt med c höfterna men jag tror ju inte att de kommer att bli nått problem med de för honom, Asko har oxå C och han har gått väldigt hårt den här veckan men vi trodde verkligen att de va hans höfter som spökade under björnjakten, men efter 2 veckors burvila va de borta och har inte visat sej nå nu under den här veckan så antagligen va de en sträckning eller nå liknande. Men nu under veckan kan jag säga att vi varit extra noga med uppvärmning, täcke på under vila, bilen igång med full värme på så han har inte fått chansen att blivit kall och han har klarat sej riktigt bra lite stel och trött men de har han full rätt till att vara. Jag gick oxå igenom varje grejj jag gjort med hunden och konstaterade att hade jag försökt hållt honom mer stilla hade jag förmodligen setat på säter och hunden varit avlivad, dessutom kollade jag längre bak i stamtavlan och konstaterade att jag skulle ha kollat där innan jag köpte hunden :-( tråkigt men sant..........

2011-10-14 @ 19:39:57
Postat av: Angelica

Jag håller med om att jag hellre tar C-höfter än pålagringar på armbågarna. Höfterna kan man ju muskla upp mycket mer samt att de bär mycket mindre vikt/tar mycket mindre stötar. Tråkigt, men världen går inte under :)

2011-10-14 @ 20:39:38
URL: http://samiogrimm.wordpress.com
Postat av: Petra

Tråkigt! Förstås besvikelsen :(

Vad är det med tjänstehundsverksamheten som gör att du inte ska utbilda honom till FM-hund?

Ha det bäst,

bamsekramar till dig!

2011-10-14 @ 21:34:25
URL: http://angaria.blogg.se/
Postat av: Ebba's Husse

Nu är ju inte jag någon superexpert men jag har sett bilder på bedömmda A-höfter som ser i princip likadana ut, definitivt iaf den vänstra på bilden men vad vet jag..är inte direkt opartisk :D

Ni har ett bra grundmaterial som Ni förvaltar på ett fantastiskt sätt och som uppfödare gratulerar man sig själv till att ha sån tur med valpköpare

2011-10-19 @ 22:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0