Packning, packning, kennelträff, packning, packning...

Ja, så har våra dagar sett ut sedan jag skrev sist! Lite yttepyttigt med hundträning har vi hunnit med också, förutom då kennelträffen.

Vi har tapetserat också! Efter att ha satt 3 våder på 1 timme så fick vi upp farten rejält och ett rum är nu helt klart! Att leta tapeter på nätet är jättesvårt, allt blir typ vitt.....Men jag hittade en sida där det iaf fanns en liten förstoring!

Det är sovrummet som är helt klart, ställt in garderober så det är bara att börja bära in grejer! Garderoberna ska få en uppfräschning också, dörrarna blev rätt sunkiga när väggarna blev så fräscha!

Här är fonden, den är mycket mer silvrig i färgen än här, den är dessutom rent vit i botten, och så är det vita på bilden bara en struktur i verkligheten....det som är grått på bilden är alltså rent silvrig!


Dom satt som ett färdigt förslag i en av deras tapetböcker, men då vet vi iaf att det matchar :)

De kommer från Eco och deras kollektion White

På övriga väggar sitter det en smalrandig tapet också i silver o vitt


Jag tycker nästan att den randiga är lite gammaldax, och den påminner om en tapet som farmor hade i "salen" där hon bodde...fina minnen!

Jag funderar på om det skulle vara snyggt med denna tapet på garderoberna....


Jag ville ha den som fond i ett av rummen....men när vi väl stod där så hittade vi den inte?! Jag gillar den och jag tycker den passar oss på nått sätt?!

Nästa rum som kommer vara kontor/gästrum där är det grundat och ska sättas tapet i morgon, det är lite trixigt att sätta den, för den har mönsterpass på 53 cm.....det gör att det går inte att vara själv och det kräver rätt mycket tankeverksamhet för att inte skära tokigt! det är mycket tänka och en del räknande, så här har jag nytta av mina mattekunskaper ;) Jag imponerade på Nicklas genom att räkna mycket och framförallt räkna rätt, inte alls mycket spill blev det! Det var 53 cm även på fonden i sovrummet, så nu har vi vana :)

Här kommer fondtapeten iaf!


Här kommer den som ska sitta på övriga väggar:


Den syns nästan inte alls.....men ni får väl komma o kika :)

Denna kommer också från Eco, fast från Design#3

Då vi är nybörjare så tyckte vi det var smidigt att köra på easyup, men tji fick vi! Jag hade mycket hellre kört en "vanlig" tapet....iaf i början för det var klister ÖVERALLT där det inte skulle vara...Men efter några våder så fick vi in snitsen och det flöt på som tusan, jag lyckades sätta ett par våder alldelles själv!

Jag har ju alltid varit med när pappa tapetserat och sett hur han gjort, så jag hade lite koll iaf!

Just nu är det verkligen flyttkaos här hemma, flyttkartonger i varje rum och allmänt rörigt.... Men det blir väl bättre på lördag då vi flyttar och ska packa upp allting igen :)

Kennelträffen då?? Jag var väldigt tveksam till att åka då jag kände att tiden inte räckte till, plus att jag fått tokont i halsen, fast bara på ena sidan?! Halsböld??? Iaf så var det inte så mycket sämre i lördags så jag satte mig i bilen och drog iväg!

Jag fick köra bevakning, bra instruktör och ett gott gäng! Det var såååå skönt att komma till en "färdig" övning och slippa lägga upp den....Vi skulle köra en test av figurantintresset, så det var en uppstart och sedan att snabbt ljud, ca 20 m in i skogen, Dizni var sååååååå taggad och hade nog redan vindat in figgen, men när ljudet kom så var det då inget att tveka på, hon bara drog rakt ut i skogen och stod fint och höll ljudet bra innan vi jobbade oss framåt. Spajk fick också komma ut o köra, han var lika duktig han också :)Mattes gullhundar <3

Efter lunch körde vi en patrullering och där fick Dizni komma ut och briljera :P Finfina markeringar och ett superjobb på stigen.

Vi "utsatte" henne för ett litet test också, massa stigingångar och gamla legor på ena sidan stigen, och en vindfig på andra sidan, Dizni hade fullt upp att "kolla" alla gamla så jag trodde hon skulle missa vinden, men icke! När vinden kom snodde hon snabbt runt och markerade den så fint så fint! Bra jobbat!

Till helgen går alltså stora flyttlasset, vi blir av med uppkopplingen och enligt Bredbandsbolaget så ska det ta mellan 3 dagar upp till 5 veckor innan de har kopplat in trådlöst igen?! Det är ju heeeelt sjukt, vi flyttanmälde för typ 3 veckor sedan, men det spelar ingen roll hur man gör, det tar lika lång tid ändå...:( Märkligt!

Vi kan ju båda använda våra mobiler som modem, så det är ju ingen fara!

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Anna & Lovis

Hoppas ni stormtrivs i det nya huset!!

håller med dig, att kolla på tapetprover på internet är inte så lätt...



Ha det gött!



Kram Anna

2011-05-13 @ 07:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0