Nya huset!!!!!!!

ja, nu äntligen kommer det lite bilder från nya huset!

Jag hade gärna skrivit en lång utläggning om allt vi har gjort de senaste veckorna, för det har inte bara varit flytt, livet rullar ju liksom på trots att ens liv är nedpackat i kartong, så det har varit bevakningsträningar, vanlig träning, exjobbs-skrivande, observerande på skola och inte minst fyra dagars övning!

En riktigt bra övning, som vanligt ett jättebra gäng och meningsfulla uppgifter att lösa med mycket hundtjänst! Dizni och jag hade tyvärr en av våra sämre dagar just när vi hade spår...så det föll massa tårar och jag blev både arg, besviken och ledsen....Men tack vare bra feedback löste det sig och jag har nu slickat mina sår och kommer igen! Nu har jag lite att jobba med och jag vet var jag kan vända mig för att få kompetent hjälp, för jag har långt ifrån gett upp!

Hade ett glatt återseende från Marma när Lt.Stål dök upp som gubben i lådan på inmönstringen, mycket trevligt! Hade dessutom mycket bra blågula människor med som kom med tips och goda råd, alltid skönt med folk "utifrån" som ser saker med nya fräscha ögon!

Nåväl, det var ett skönt avbrott i allt flyttstök att åka ut och kriga några dagar, fast så mycket krig vart det inte för min del...inte ett skott har jag skjutit under övning :( Trist... hoppas ta igen det vid nästa övning *hehe*

Ja, flyttningen går framåt, det är rörigt typ överallt, min strategi att ta rum för rum sprack på tidigt stadie, nu kör vi modellen "lite stök i alla rum" förutom sovrummet som det "bara" fattas gardiner i och så lite småfix... Har börjat skriva på en inköpslista, det är nu ca en A4 lång...allt från soffa till handdukskrokar!

här kommer iaf lite bilder :)

Först lite "före-bilder".... här är det rum som nu är bibliotek och målat grått....


Korridoren som nu är vit och fin....


Kontoret, som nu är tapetetserat och inte längre baby-blått!


Vårt sovrum....


Här kommer bilder från själva flytten...Det numer grå biblioteket!


Här är vårt kaos-rum...kallas för "mini-rummet" och kommer användas som klädkammare/förråd!
Detta rum var fyllt med kartonger när vi hade flyttat...så det var verkligen kaos! Men nu börjar det ordna till sig...


Sovrummet belamrat med kartonger!


En del av vardagsrummet...INNAN det blev kaos även där....


Tv-delen av vardagsrummet, även detta INNAN det blev kaos!


Biblioteket på inflyttningsdagen....


Kontoret på inflyttningsdagen.... (gillar tapetens vågor, den är verkligen toksnygg!)


Kontoret fotat idag! Långt ifrån klart, men det börjar ta form!



Sovrummet nästan klart....fattas lite gardiner och "piff"


Här är utsikten om man ligger på Nicklas sida av sängen....inte helt fel :)

Den som är uppmärksam ser den otroligt fula kaktusen i hörnet, den har sin egna lilla historia...den köpte jag på Åsby trädgård första gången jag var i Hallstahammar och hälsade på, alltså i september 1998! Då var den ungefär 1 dm hög och jättesöt! Nu är den absolut inte söt, men rätt charmig, tänk vad den varit med om, och tänk om den kunde berätta sin historia.....

Här är korridoren, alltså från sovrummet ut till resten av huset, kartongerna ska så småningom in i "mini-rummet", men där är det fortfarande lite kaos, så dom står där dom står just nu!


Här är den väggfasta bokhyllan, den gillar vi som har massa böcker...Denna bild är tagen från andra hållet, alltså med sjöutsikten i ryggen och sovrummet rakt fram!


Biblioteket, som förut alltså var buteljgrönt!
Det är inte klart än, men det börjar ta form!


I den hög med kartonger som står kvar finns den beryktade lådan "kontakter och sladdjävlar"....den tillhör helt klart Nicklas ;) Den innehåller surround-systemet och antennsladdar och högtalarsladdar å annat manligt....


Köksdelen....även den lite rörig...


Hallen!
Saknar en skohylla och såklart massa krokar, matta och en lampa i fönstret och ny taklampa!

Gillar skoskåpet med spegel jättemycket, det rymmer 12 par skor! Ett fynd!

Utsikten från matbordet!


Här är vårt kaosartade vardagsrum, den del som sen ska innehålla ett bord och våra fotöljer...TV-n ska flyttas till andra änden av rummet, men den står inte där för där är det fullt med kartonger och Spajk´s bur!

Men som ni ser är det lite fullt där.....där buren står ska alltså TV-n stå och så ska det in en ny soffa och ett nytt bord! Men det känns som vi i dagsläget får vara glada om det kommer på plats lagom till jul....


Den finfina öppna spisen!


Står man i ena änden av huset, ser man rakt igenom hela huset, gillas?! Både ock....lättstädat som tusan, men vet inte riktigt om jag är så jätteförtjust...det kräver ju liksom att vi håller ordning överallt hela tiden. Det "gamla" Fromhem hade ju vårt sovrum lite avskilt och då behövde det inte vara tokordning jämt....


Å så lite bilder utomhus, detta är alltså utsikten från altanen...

Det är något både jag och Nicklas har saknat, att kunna gå rakt ut på en träaltan, solvarm och svagt doftande av olja...heeeeeeeeeeeelt underbart!

Här är den lilla uteplatsen från sovrummet, den ska såklart fixas lite! Men vi har hunnit sitta där några gånger iaf och den gillas :)


Uteplatsen! Den är lite för smal för att kallas rymlig, men det finns ju utvecklingspotensial! Helt klart!


En liten storm fällde en del av häggen.....Men träden kommer behövas för att skydda lite från den gassande solen under sommaren! Så dom får stå kvar, fast nu då i lite mindre omfattning :)


Sett från den lilla gångvägen som går nedanför huset!


Sett från gården...


Ja, det var ett långt inlägg och en massa bilder, förhoppningsvis återkommer jag när det är klar! Fast det lär nog dröja....för tusan vilken tid det tar! Jag kan inte minnas att det tog sån tid förra gången vi flyttade?!?!? Men jag ser framsteg iaf, så det kommer ju bli klart.

Nån sa att oavsett hur långt man flyttar så är det en liten kris, och visst kan jag hålla med, det är omtumlande och livsomvälvande...Husets stora brist är ju den totala avsaknandet av förvaring, utsikten må vara fin, men den rymmer inga grejer! Det finns 7 fasta garderober á 60 cm, det är allt! Tänk då att 3 av dessa rymmer alla våra "gröna" kläder...då är det liksom 4 kvar, som då rymmer alla våra "vanliga" kläder, lägg då till alla jackor, skor och utekläder som ska in någonstans! Därför tog vi beslutet att göra om mini-rummet till ett förråd, för att slippa ha grejer utspridda i övriga rummen. Kanske vi på sikt när vi kommit till rätta kan hitta nån smart lösning för att använda det som ett rum igen, då måste det ju till förvaring i både biblioteket och kontoret för att frigöra utrymme i minirummet. Men i dagsläget är det inte panik utan vi får "boa in oss" och se hur det löser sig!

Ja, det var allt för nu och jag hoppas ni kära läsare inte tappat hoppet utan fortsätter att läsa! Jag lovar att bli lite bättre på att uppdatera, men just i dagsläget skyller på bredbandsbolaget´s usla uppkopplingsservice!

På återseende!!!


Kommentarer
Postat av: Britt

Vilket klipp ni gjort!! Med det läget spelar det ingen roll hur huset ser ut men ni har ju fått en kanonkåk dessutom!

2011-05-18 @ 17:53:09
Postat av: Camilla , Nixx & Pip

Jätte fint hus, kommer förbi när ni är hemma. Vi har fått vårat bredband nu efter 4 månader hoppas det går fortare för er.

2011-05-18 @ 20:30:10
Postat av: Mamma Bitta

Jättekul med uppdatering, och fina bilder, men som sagt lite kaos här och där. Men ni vet ju att Rom inte byggdes på en dag, tror/vet att ni får det jättemysigt! Känns på ett sätt bra att vi kanske inte träffas förrän i juli, då kanske några kartonger hunnit flytta. Kram till er alla från oss i S.Vi

2011-05-18 @ 21:34:53
Postat av: Anna & Lovis

Det kommer bli såå fint!

Härligt med uppdateringar o bilder!



Kram på er!

2011-05-23 @ 08:39:02
Postat av: Anna

Jag lovar att hänga där i sommar :)



Kramar



ps. Har kaktusen alltid stått i sovrummet är det kanske bra att den inte kan berätta sin historia :p

2011-05-25 @ 14:36:42
URL: http://annaprickeneriksson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0