Mer spår!

Har haft en underbar dag!

Började med frukost med kära maken, härlig frukost med rostat bröd och te och massa prat!

Sen en mindre trevlig överraskning då vi helt plötsligt hade vatten på köksgolvet resulterat av stopp i avloppet?! Ringde bästa vaktmästaren som inte kunde laga, vi får vänta till måndag! Eller rättare sagt, han frågade om vi kunde klara oss till måndag och spara pengar åt gården då det blir x antal tusen billigare att ringa ut slangbilen en måndag än en lördag! Jag föreslog en deal, vi väntar till måndag och sparar massa tusenlappar som vi då md all rätt borde få använda till renovering av nya huset?! Nicklas var dock inte överförtjust......

Jaja, efter lite vattentork så bar det av till körhuset och kolla på lydnadstävling, många duktiga ekipage! Grattis Ann o Lacost till vinst och ännu ett förstapris i eliten, ett grattis också till Pernilla o Clep som debuterade i ettan med 193 finfina poäng och en solklar vinst! Det är alltid lika kul att träffa hundfolk och prata strunt! Spajk skötte sig kanon, slog sig till ro och coolade ner och lade sig, skönt!

Efter körhuset blev det lite spår igen, hittade ju ännu en liten plätt barmark som givetvis ska användas :)

Spajken skötte sig som vanligt jättebra, det gäller bara att paketera ihop ben och hjärna så går det kanon! Sen att matte är korkad och inte har koll på apporterna och därför blir något förvånad när han slänger sig ner och markerar mina fötter.....då inser jag att jag STÅR på en av hans apporter....! jaja, inte lätt alla gånger :) 

Blev påmind av Pernilla i körhuset att liggmarkering ska ju han ha även i spåret! Lätt som en plätt sa Spajk och behövde påminnas en gång sen kom han ihåg :)  

Dizni fick ett hårt spår också, plus att båda fick lite lydnad, så det är två rätt nöjda hundar här! (Mer om hundarnas träning har jag skrivit i den sk. "nördbloggen" eller hundbloggen som den kanske ska kallas! Länk till den finns här och lösenord fås genom att lägga en kommentar och be om det!)

Blev inspirerad att fota lite, så Spajk fick modella! Dizni blev bara sur....så hon fick vackert ligga i fåtöljen och sova....

Söt, sötare, Spajk!








Jag gjorde ett försök att Dizni med också...det gick ju "sådär" bra....


ÅÅååhhhh vad du är tråååååkig matte, är vi inte klara snart??





Men åååååååhh, nu är jag less, på RIKTIGT!










Ja, några fina bilder blev det! Han är söt som få, och oskyldig som ett lamm :)

I morgon blir det bevakningsträning!

På återseende!



Kommentarer
Postat av: Camilla o Lennart

Jag vill läsa nördbloggen=)

2011-03-26 @ 20:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0