Mer spår och lite lydnad och lite allmänt blandad uppdatering!

Här kommer våren med stormsteg, gillar jättemycket!!! Fast på lördag åker jag till Ånn, så då blir det väl mer vinter igen...men det ska bli kul! Instruktörskurs grunder står på programmet, helt ärligt är jag rätt nervös!! Herregud, ska jag hålla lektion i massa militära grejer??? Inte känner jag nån på kursen heller...enligt den lista jag fått så är vi tre tjejer vilket alltid känns lite skönare!

I måndags hade vi sista seminariet på kursen, känns lite vemodigt, det har varit en jättegivnade kurs med många bra diskussioner, men nu är det "bara" uppsatsen kvar innan jag är klar?! Känns lite konstigt, men dessa 3,5 år har verkligen gått asfort!!

Lite hundträning har vi hunnit med också, i måndags skjutsade jag Nicklas till simhallen och passade på att utnyttja hans simträningstid till hundträning! Både spår och lydnad hann vi med, effektivt värre!

Två spår på gräsunderlag....Spajk´s var appell-liknande men kanske bara 200 meter, hans första riktiga "hårda spår" som han fixade galant! Han sög fast nosen i spåret och sen gick svansen i 120 :) Finfina liggmarkeringar på föremålen! Nu har vi ju jobbat väldigt målmedveten med spåret, men nu ser vi resultatet! Han stördes inte av varken hundar eller hästar som passerade, inte heller det fotbollslaget som avslutade sin träning med att jogga förbi oss!

Dizni fick också ett, med upptag som hon fixade jättejättebra! Fokuserad och noggran! Tog apporterna fint och lekte t.o.m med dom när hon fick!

Lydnaden körde vi på en boule-plan, perfekt underlag :) Spajk var gasad som tusan och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det?! Måste fundra lite....

Men Dizni var helt tossig!!! Slog frivarv på frivarv med dutten i munnen och morrade i kampen och var sjukt taggad!!! Hur kul som helst, har aldrig sett henne sån, inte ens som valp?? Så konkurrens är BRA för hennes motivation! Vi körde ett kort pass för att behålla den härliga attityden!

Vi får väl se om det blir någon träning idag, är ju såååå kul att träna med taggade hundar!

I går var jag med Söderås upp till Grönklitt och åkte slalom, sjukt roligt, åkte med två killar som var jätteduktiga, så vi susade fram i backen utan större problem.

I morgon ska jag till frissan, får se hur det går?! Sen fyller ju lillskrutt 5 år!! Och kvällen avslutas med instruktörskurs, så det blir en rolig dag men frissa och födelsedagskalas :)

på återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0