En riktigt hurtig dag!

och lite kompensation för de senast inläggens avsaknad av bilder :) En riktig bildkavalkad över vår dag!

Men först ett tekniskt mysterium....vår lilla kamera var trasig när Nicklas kom från Palestina, den startade inte utan bara tuggade och tuggade...jävla skit! Ner till expert där jag får veta att det inte är nån idé att laga.... bara att köpa ny. Jag åker hem och surar, en ny skulle kosta typ 3000 utan minneskort, pengar vi inte riktigt har då det stundar både en flytt och ett altannbygge på Åsen, så kameran har legat i några veckor tills jag i torsdags fick för mig att pröva den igen, döm om min förvåning när det fungerade?!?!?!?!? Förklara det den som kan!

Iaf så är dagens bilder ( o filmer) tagna med den, så den verkar ju fungera utmärkt!

I torsdags när jag såg väderprognosen för helgen så tänkte jag överraska Nicklas med att åka till Runn och åka långfärdsskridsko! Han nappade på idéen och idag har han alltså premiäråkt :) Han kan ju åka inlines så det var en lätt match för han, som liten har han ju dessutom åkt skridskor utan taggar fram och då är det ju skejt som gäller för att ta sig framåt, till skillnad från mig som alltid åkt tjejskridskor med taggar! Vi har lovat att våra barn ska åka skridskor utan taggar...för fy vad drygt det är att som tjej börja lära sig åka utan taggar som vuxen! Jaja, ni lär se viss skillnad i teknik ;) 

Nåväl här kommer bilder! 

Det var ett strålande väder!!!!


Bara att få på sig skridskorna var ett helt elände.....


Nicklas var snabb på med sina!
 

Som sagt så hade vi i alla fall tur med vädret!



Bromsa gick bra :)




Ja, som ni ser så gick det inte så fort, men roligt var det!
 



Viss teknikskillnad kanske.....


 


Efter åkningen var det fikadax......
Ja, så var det diskussionen om att ha tungan i munnen.....å i RÄTT mun....

 


Fina fröken!

Det var full rulle ute vid Runn


En rätt samlad bild!



Efter fika styrde vi mot Falu Gruva för lunchpromenad! Bäst att passa på när vi ändå turistade!

Spajk o Dizni trängs på samma slaggsten..... Det blåste rätt friskt, så Dizni´s öron for omkring lite :)



Här syns "stora stöten" 600 meter stor orsakad av det stora raset i gruvan, en fin promenad runt var det!

Husse guidar Dizni i gruvans fågelliv....hon ser mycket intresserad ut :)

Efter vår promenad körde vi mot Åsen, som egentligen var vårt mål för dagen. vi ville kolla hur det såg ut med all snö och kolla att allt såg okej ut! Det gjorde det, men FY FASEN vad snö det va!!!!

Fikadax!!!

Fina Spajk! 

Fina fröken!


Livsnjutarn!! Det var precis så härligt som det ser ut!

Ja, här kan man ju fundera på vad jag sysslar med.....men roligt hade vi :)

Nicklas exprimenterade med timer-funktionen på kameran, att på 10 sekunder ta sig från trappan ut till mig och få styrning på hundarna var inte lätt, men rätt festligt!

Stackars Spajk hade det inte lätt i snön!!


Ett andra försök med tajmer.....


Ja, liiiiiiiiiiiiite rörigt kanske, men jag har iaf koll på kakorna ;)

Rejäla snövallar!


Linslusen och filuren Spajk!

 Vi har som ni ser haft en underbar dag! Underbart väder och härligt aktiviteter!

 På återseende!

PS. Nu när jag lagt nästan en timme på att ladda upp filmer/bilder och skriva, så kanske ni som läser har lust att ge nån form av kommentar?? Bara ett litet "hej" eller så! DS.


Kommentarer
Postat av: Jonas

Hej! Det såg ut som en härlig dag, Och det slår mig hur stort vårat avlånga land är, Här nere finns ingen snö kvar ;) Kul med kameran men Expert är inte det dom utger sig för :-D Troligen kärvade den pga, smuts?

2011-03-12 @ 22:44:35
Postat av: Carolin

Tack Jonas!!! Jag gillar kommentarer :) Kameran sa "acess" o så for objektivet fram o tillbaka, o fortfarande "acess" i rutan?! Menmen, nu funkar den igen :) Men teorin om smuts köper jag, den har varit med om en del! Tack!

2011-03-12 @ 22:55:41
Postat av: Fia

Tänk att du alltid lyckas med allt. Hur var det nu:

Lätt, smidigt och elegant eller?

Ha det så bra!

2011-03-12 @ 23:21:34
URL: http://www.hoffe.st
Postat av: Britt

Vad han har växt till sig, Spajken! Snygg kille!

2011-03-12 @ 23:44:42
Postat av: Angelica

Haha, gillar tredje ilden från slutet på Spajk, jättesöt! Dom andra bilderna var såklart fina dom med :) Varför låg du i snön med kakorna?

2011-03-13 @ 08:30:39
URL: http://samiogrimm.wordpress.com
Postat av: Josefin

Vilken tur att du inte blev avskräckt av din premiärtur på långfärdsskridskor:p Det har inte blivit fler ggr än för mig, men ha åkt en gång med vanliga skridskor där i vinter:) Det funkade det me;)

2011-03-13 @ 08:32:15
Postat av: Anna Nygårds

Härlig dag och fin fina bilder. Bilden med Spajk på snövallen när han ser så där nyfiken ut var ju för go. Ha det gött ! / Anna

2011-03-13 @ 09:29:39
Postat av: Pia

Hej på er familjen From! Jag förundras över all energi ni har! Jag läser bloggen ganska ofta och tycker alltid att det är UNDERBART! Snacka om att dela med sig av livet!

2011-03-13 @ 09:45:23
Postat av: Linda

Vilka härliga bilder! :)

Den tredje sista bilden på Spajk var ju för söt!

2011-03-13 @ 13:39:52
URL: http://tandattacken.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

Vilka fina bilder och va duktig du var att åka skridskor tycker iaf jag. Vi hörs,

Kram kram

2011-03-15 @ 15:19:30
Postat av: Lena

Underbar dag och underbara foton! Det var en speciell på Spajk som var bedårande.



Kram till er alla från oss alla

2011-03-17 @ 18:21:57
URL: http://lenashundar.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, bättre dagar får man leta efter. Det blev en riktig toppendag på Runn!

Du såg ju riktigt begåvad ut på skridskorna!

Ha det gott!

2011-03-21 @ 21:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0