Vilken helg!!

Ja, herregud vilken helg!!

Började i fredags med att jag fick ett erbjudande om jobb, en tillsvidareanställning i kommunen....inte illa! Tårarna trillade av lycka och helgen var liksom redan räddad!

Sen då lördagen som ju var dagen C som i champion!!! Fattar fortfarande inte, lilla skrutt har blivit utställningschampion, heeeelt otroligt! Inte för att jag tvivlade, men den vi har ju verkligen kämpat!

Sen kom ju en söndag, och det var MH-dax för Spajk, herregud vilken liten cool hund han är!

Kom till Örebro med regntunga moln....kallt som rackarns, men med dubbla tröjor gick det bra. Träffade massa trevliga människor med syskonen till Spajk, det var "bara" hanarna som skulle testas idag, tikarna hade börjat löpa....så det var Iarrah, Grimm, Birk, Spajk och Zai som skulle testas.  

Först ut var bror Iarrah som var jättebra, kampade bra och löste alla svårigheter på ett jättefint sätt! Sen var det Grimm, som var lite fegare...det var lite läskigt både här och där, men tillsammans med matte kan man lösa allt! Birk bor i Norge och ska bli räddningshund, en jättetrevlig liten hane, som var så lik Spajk så det nästan var läskigt! Hoppas det kommer upp lite bilder hos uppfödaren Meringa´s bloggar, både matte o husse bloggar. 

Sen då Spajk...ja herregud vilken hund, kan liksom inte beskriva hur nöjd jag är med han! 

Hanteringen inga problem, "lagom" intensiv. Full pott (5:or) på leklust, gripande och dragkamp!! På lilla bytet jagade han fåglar första gången...men andra gången gick det bättre, jag trodde han skulle hugga trasan, men den var blöt och äcklig och då fick det vara sa Spajk!

Aktiviteten var lite oturlig....han såg en av figuranterna gå iväg och förbereda avståndsleken....så han hade ju full koll på henne, vilket jag tror var bra, annars hade han ätit sig igenom dessa 3 minuter...för rackarns vilket gott gräs det verkade vara! Det blev iaf en trea, vilket är bättre änä jag trott innan.

Avståndsleken gjorde han en tjusig sittmarkering på...men när jag släppte så for han iväg, rakt in till figuranten och bjöd till lek, sen "snodde" han trasan när figuranten blev passiv, så då var det lite frivarv, men han kom snabbt tillbaka till henne när hon blev aktiv...men jag hade ju gärna sett att han stannat hos henne hela tiden, men mycket nöjd med att han gick fram!

Dumpen är det som jag blev mest överraskad av, när dumpen far upp stannar jag och innan jag hunnit blinka är han framme?!!! Såååå duktig! Inga kvarstående rädslor alls, passagerna var mest promenader.

Skramlet var liksom inget att hetsa upp sig över tyckte Spajk, som var "klar" när det slutat låta, inte heller där några kvarstående rädslor.

Vid spöken stod han först framför mig och viftade på svansen, men sen när dom kom lite närmare tyckte han att han minsann skulle skrämma bort dom och tog till lite hot, när dom ändå inte vände ställde han sig bakom mig och skällde på dom...men när spökena blev passiva var han snabbt framme och avreagerade, såååååå häftigt! Jag är så imponerad, det hade jag liksom inte väntat mig!

Den avslutande leken var lika som den första, han högg trasan i luften :) Mattes lilla Pajk!

Hela protokollet finns att läsa här

Innan Nicklas åkte till Mocambique i lördags satt vi och fyllde i vad vi trodde..och jag konstaterar att vi både trodde han var lite fegare...jag var den som var mest pessimist, Nicklas var lite mer "modig" i sina kryss.

Ja, han imponerade sannerligen idag, mattes lilla Spajken!

Tack till Maria och Anders som fixade så vi kunde köra gemensamt, nu ser vi fram emot tikarna´s MH under hösten!

Nu ska jag fortsätta njuta av det som återstår av helgen, tror inte det blir många helger som slår denna :)


Kommentarer
Postat av: Camilla o Lennart

Undrar när jag ska få ha en sån bra helg, men jag jagar vidare efter jobb och utställningschampion fast ska jag vara ärlig har jag ju inte varit speciellt aktiv med att få varken de ena eller andra på senare tid, lever fortfarande på min FM-hund :-)

Stort GRATTIS till ALLT denna helg

2011-06-19 @ 22:35:12
Postat av: Britt

Sååå roligt med svart på vitt att Spajkepojken är en så bra hund (som vi redan visste;-) Njut av alla framgångar och grattis till jobbet också!!

2011-06-19 @ 23:16:55
Postat av: Camilla , Nixx & Pip

Vilken lyckovecka du har haft detta ska vi fira.

Kram

2011-06-20 @ 07:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0