Husbilder!!

Tjingeling på er!

Som ni kanske märker så saknar vi FORTFARANDE uppkoppling via bredband...att surfa med telefonen som modem är tålamodsprövande vill jag lova....Har nu iaf äntligen orkat ladda upp bilder på huset, ett par per dag har jag haft tålamod att ladda upp, så nu jäklar får ni hålla till godo :)

Dagarna flyter på och idag har jag för första gången suttit i soffan och känt att jag har haft tråkigt?! Jag kunde iof ha fortsatt gräva i rabatten, eller satt i fönsterhakar...eller inrett den sista garderoben! Det är väl ungefär det som jag kan göra själv,´hänga tavlor törs jag inte göra när Nicklas inte är hemma...så det får vänta tills han kommer hem! Men vi börjar se ett slut på flytteländet iaf! Klar blir manju aldrig, men vi är ifatt skulle man kunna säga. Såklart mer fix ute, flera rabatter som ska grävas igen, att börja med en rabatt full med ogräs känns inte så lockande, bättre att gräva igen och börja på nytt om vi vill nästa sommar. En rabatt har jag fixat, och döm om min förvåning när jag hittade ett litet land under allt ogräs?! Vid vår lilla uteplats finns numer ett renrensat litet land med en hosta och lite salvia i förutom humlen då förståss...! Å så var lyckan total när jag inser att den buske jag svurit över då den är så dumt planterad är en Jasminbuske!!! Jag bad genast om ursäkt och vattnade den lite som plåster på såren för att jag svurit och varit arg på den ;) Nu längtar jag bara tills den slår ut och doftar ljuuuuuuuuvligt! 

Ner mot sjön finns ju en rabatt längs altanen, men den var så full av ogräs och så sluttar landet utåt, så den är omöjlig att vattna, plus att den ligger under tak och måste vattnas, hur tänkte dom där?!?! Iaf så bestämde vi att den ska vi gräva igen...vill vi kan vi göra en ny nästa sommar! Det kostar ju sina runda slantar att fixa en perennrabatt, pengar jag just nu lägger på en ny soffa istället! 

Det finns dock en rabatt som vi ska fixa, och den är rakt utanför dörren...den ska också grävas ur och så ska den täckas med markduk för där har kirskålenfått härja fritt och det är svårt att få bort, då bättre att lägga igen och börja på nytt, fast om jag inte minns fel så berättade jag det i förra inlägget?!??? 

Ibland slås jag av hur mycket tid folk lägger på sina bloggar, det finns en tjej här i rättvik som har en jättekänd blogg, med flera tusen besökare per inlägg...den heter jordgubbar med mjölk och skriver om inredning...fattar inte hur hon orkar?! Herregud, att varje dag skriva om nån liten burk, eller nån liten pryl hon köpt på loppis och sedan såklart målat vit?!
Dessutom skriver hon om varje bild, typ : Burkar från Panduro, soffan är ett loppisfynd som jag målat vit, och gosedjuren kommer från designhouse, VI har gemensamma kompisar, och hon vickar lite på skolorna så jag har träffat henne några gånger, och blir lika faschinerad varje gång! Hon är lite tystlåten och försynt, vilket jag inte tycker framgår av hennes blogg?! Jaja, alla har vi olika intressen, men deras hus ser ju ut som en inredningsaffär...vårt hus är inte alla gånger så snyggt, men det är hemtrevligt och personligt! Iaf hoppas jag det ;)

Jaja, här kommer iaf lite bilder på huset! Vill ni veta var vi köpt nått så hör av er ;)


Kaminen, som nu fått lite ljusstakar och prydnader!


Vår fina änglapålle vi fick i bröllopspresent! Som kommer just från Miriam och Jordgubbar med mjölk!


Våra blocketfynd! Både sideboardet och köksmöblerna är köpta via blocket!
 

Liljekonvaljer.....Egenhändigt plockade i vår underbara natur, placerade i en Iittalaskål, som Nicklas hävdar är ett whiskeyglas, men jag säger att det är en jordnötsskål alt. blomvas ;)


En mörk bild på köket och Spajk!


LJusstaken (från desginhouse ;) ) och änglapållen igen!


Vår fikahörna som vi använder jätteofta!


Ett stileben på stenarna nicklas plockat på Iiona som ligger på ett keramikfat som jag lyckats göra?! Tro det eller ej!




Vet inte vad dom heter dom små fiugrerna, men vi har två som står i sovrummet iaf!


Arvegods....Bordet från farmor i Loxbo och syskrinet från mormor!


Spajk ska hjälpa mig att plantera....mer stjälp än hjälp dock ;)


Jag var på fotohumör och hittade en del roliga vinklar!
Den som gissar rätt på antalet korkar vinner ett fikabesök ;) Jag vet det exakta antalet för jag har räknat dom vartefter vi fyllt på :)


Spajk ligger på rygg och jamsar runt med en liten sköldpadda som han snodde ur apportlådan....sötpelle :)


Ett resultat av planteringarna!


Vårt lilla sideboard på altanen....


Jaaa, eeehhh, skulle fota mina fina väskor...men då kom lilla studs och ville vara med ;)


Dizni får såklart vara med också! 

Ja, så har vi det just nu iaf, lite kvar att fixa, men vi är helt klart "på banan"! Vi njuter i fulla drag av utsikten och sitter så ofta vi kan ute, dörren står allt som oftast öppen och hundarna kan gå ut och in som dom vill, skönt! Dom är lite tagna av värmen och blir dessutom härligt trötta av att hänga med mig när jag går fram och tillbaka med spadar, krattor, kartonger o annat som ska bubbas runt! 

På återseende!!!
  


Kommentarer
Postat av: Camilla , Nixx & Pip

Tack för lunchen i dag. jag får komma och titta lite bättre när jag bara har Noa med mig, och när jag inte har någon tid att passa.



kram

2011-06-06 @ 16:29:06
Postat av: Josefin

Vilket mysigt hus ni verkar få;)

Jag gissar på 89 korkar;)

kram

2011-06-06 @ 18:28:46
Postat av: Anna

Va fint ni har fått! Härligt med Siljan så nära. Underbart nu när man nästan lever utomhus, känslan iaf när balkongdörren alltid står öppen.



Hoppas att allt går bra för dig med uppsatsen.



Glad sommar önskar Anna med familj

2011-06-06 @ 19:58:22
URL: http://www.eslanblogg.blogspot.com/
Postat av: Mamma Bitta

Jag gissar på 212 korkar!

Kul att den 3-benta jänrgrytan har kommit till användning igen, den kommer från Birkekärr.

2011-06-08 @ 10:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0