Shopping??

Satt igår och letade efter billigaste stället att köpa kongar ifrån....googlade lite och insåg att Granngården i Leksand var billigast! 10 kronor närmare bestämt, så även om det blir en liten bilresa så blir det billgare än med frakt och exp.kostnad..så det får bli en ny vända dit nästa vecka!

Min shoppingtur till Leksand resulterade i 6 nya pocketböpcker....vilket ledde till svåra valmöjligheter i går kväll! Det var en blandning av Babben Larssons biografi, Vibeke Holst's Kronprinsessan, En biografi från en amerikansk kille som klättrade i alperna och lyckades fastna så illa att han fick skära av sig ena armen för att överleva?!

Läser just nu mycket dokumentärer, läser nu om en dansk jägarsoldat och hans insatser i Afghanistan som när den kom ut ledde till en massa politikers avgång i danmark?! Hittills har jag dock inte hittat ett dugg som är så kontroversiellt....men det kommer väl... Av nån anledning har jag också läst en massa om svenska polisens sätt att använda infiltratörer för att "komma in" i narkotikahandeln.... Min ståndpunkt är iaf klar!

På nattduksbordet (för övrigt ett roligt ord) så ligger "Från valp till stjärna"...har inte börjat läsa den ännu, men har hört både ris och ros! Sen ligger Spajkens lilla träningsdagbok där....försöker vara duktig att skriva varje gång vi gjort något, vilket är ungefär varje dag.... Huvva! Jag bävar lite för när han ska vara själv på dagarna och bara få lunchpromenad...fatta vilket energi som hunnit laddas under dagen och som måste ut innan läggdax? Förhoppningsvis anpassar han sig till det!

Men åter till shoppingen...när jag som bäst satt och surfade hittade jag en jättebra sida, Vipdog!
Lättnavigerad och tydlig!

Känns seriöst när man kan betala med kort direkt på sidan....gillar inte när man ska sätta in pengar först, sen när dom fått pengarna så skickar dom grejerna, då tar det ju en evighet innan grejerna kommer hem!!

Jag gillar annars Jami, men dom har systemet med att sätta in pengar först...

Iaf så hittade jag på vipdog dethär:


Sååååååååååååååå snygga!!!
Skulle passa Spajken som handen i handsken...tyvärr inte anpassat för studentens plånbok då bara halsbandet kostade typ 330 kronor o kopplet lika mycket.... Men coolt!

Vi är så praktiska så vi har läderkoppel med pistolhake, flätat så det inte går att dra av, sen har vi kedja på båda... Försökte med ett jättefint blått halvstryp från björkis på Spajken, men det är fortfarande lite stort så han får växa lite till.

Jag har lite svårt att fatta alla som köper mängder med halsband till sina hundar, dom har ju bara ett i taget? Läste nån blogg där en tjej har 20 halsband till sina hundar, å med tanke på att hon har 3 hundar så har hon typ 60 halsband hemma?!??

Nåja, jag hittade också det jag letade efter.....

Men som sagt, det får bli en tur till Leksand igen!

Kom också på när jag satt där att vi ju behöver ett nytt bitläder med lina...vårt snodde ju rävarna förra sommaren! En vacker dag var det borta från trappan där jag lämnat det på tork, vi hittade mystiska släpspår ut mot banvallen men sen var det väck! Så nånstans finns det rävar som har rackarns roligt :)




Vi har börjat med liggande markering av föremål.... Pratade med världens bästa Frida om liggmarkering och hur jag ska gå tillväga! Fick tips som jag genast testade och vips så funkade det! Det är till inlärningen av liggande markering vi ska ha kongen.... Så småningom när själva "ligg"-beteendet är befäst så påbörjas själv sökarbetet och då används små små bitar av kongen! Tydligen så luktar kongen speciellt och används inom försvarsmakten till deras am-sökande hundar!

Det var allt för nu, jag sitter för övrigt och svär över snön som envisas med att falla utanför fönstret! Jag vill ha barmark och spårskog!!!!

Snart är det lunchpromenad och uppladdning inför träningen i körhuset :)

Over and Out!


Kommentarer
Postat av: Mamma Bitta

Hm, jag tycker mig veta att ni har fler halsband och koppel än 1/hund??

MEN Carolin har du tröttnat på snön allaredan, jag väntar på mer så vi slipper den här smutsiga eländet som ligger kvar.

Kram

2011-01-24 @ 21:47:14
Postat av: Carolin

Jo, vid närmare eftertanke så har dom nog 2 var! I rätt storlek förståss, sen har ju Dizni x antal som är för små, Spajk har också några som är för små... Så så farligt är det inte :)

2011-01-24 @ 22:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0