Spajk berättar om sin vardag!

Hej alla bloggläsare!!
¨
Mitt namn är alltså Meringas Isengrim, men matte o husse kallar mig för Spajk, ett namn jag gillar! Jag kallas också för spiken eller spajken! Matte säger också ibland "plutten" skiiiiiiiitpinsamt, men jag låter henne hållas ;)

Alltså jag flyttade ju hit till Fromhem i augusti från urmatte Maria, urhusse Anders och lillhusse Johan, ett helt gäng syskon hade jag ju förståss, men jag var kung :) såklart!

Här bor ju Dizni....en rätt trist typ om ni frågar mig, leker inte och blir sur  när jag hänger i hennes öron, tråkfröken! Jag är rätt less på henne, så jag passade på för ett tag sen och åt upp hennes cert-rosett, jag menar, lite tyg och en pappskiva är ju inget att spara på??? Matte blev sur...

I detta hus har jag utnämnt mig själv till strumpbärare! För i detta hus verkar alla strumpor vara på villovägar, jag hittar ständigt och jämt överblivna strumpor som måste bäras runt i väntan på att hitta sin likasinnade! Märkligt....men ibland kan matte bli lite arg, men det är bara för att hon inte inser vikten av mitt stora jobb!

Iaf, nyss så satt matte och pluggade, det gör hon ofta....då är hon iaf tyst, vilket är skönt, annars pratar hon jämt så jag har redan lite skavsår i mina öron? Kan hundar ha tinnitus??? Jag tror jag kommer få det...

Jo, iaf jag gick en vända...och hittar....ett BEN!??? Som inte Dizni redan tagit??? Hmmm, i mitt valpig oförstånd och rätt glad över mitt fynd lägger jag mig vid mattes fötter och tuggar! Smakar lite konstigt...lite hårdare än ett vanligt ben...

Sen börjar matte prata igen.......hon skäller lite på mig, tror jag, det är svårt att urskilja alla ord, men hon blir sådär bestämd på rösten....å DÅ vet jag att jag är på tunn is!! 

Jag tar mitt ben och kryper snabbt som en vessla ut från bordet och bort till mattan...DÅ ser matte mitt fina ben :) 

Hon skäller lite......det var visst inget ben jag hittat, men det var ju iaf vitt.....! 

 

Till råga på allt ska hon ta kort på mig, tror hon skickade det till husse..... det är visst husses ben jag har tuggat lite på, men vi kan väl dela tänkte jag???



Förlåt husse........

Jag har nu fått lära mig att detta inte alls är något tuggben utan en elkontakt.... men hallå?! För en liten valp med min hjärnkapacitet kan man väl inte vänta sig annat, eller???

Matte säger att jag ska skriva att kontakten inte satt i något eluttag utan låg på pianopallen, så slipper ni bli oroliga!

Jaja, nu kanske matte vill ha tillbaka sin dator....men det var kul att knappa lite :)

Tjoflöjt på er!


Kommentarer
Postat av: Rocky

Hahaha! Underbart inlägg Spajken. Det är tufft att vara valp. Tro mig, min matte såg konstig ut när jag hjälpte till lite hemma. Jag menar sladdar kan man väl köpa nya? Och mattes bror har ju såå många skor.

/Rocky

2011-02-23 @ 19:35:00
URL: http://missearlymorning.blogg.se/
Postat av: Malin

Det låter som Spajk iallafall förstått att man inte ska äta på kontakter, det är bra gjort redan vid så ringa ålder ;-). Härligt skrivet var det. Kram på er!

//Malin m flock

2011-02-23 @ 19:41:37
URL: http://www.wheats.se
Postat av: Angelica

Spajk kan få gå kurs hos Sami! Han är förste strumpbärare här i huset, och faktiskt en fena på att para ihop dom och komma med två likadana :)

2011-02-23 @ 20:40:43
URL: http://samiogrimm.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0