mobilbilder!!

Ja, lite blandade mobilbilder!

Här är en bild på Dizni´s loge, fast en light-variant, så småningom fick hon sin bur också, med vattenskål, frolic o tuggben, blöta handdukar när det var gassande sol, och torra handdukar när det var regn!!  



Axel har ätit blå M-godisar!!!


Lite Marmabilder....det kom ju en REJÄL regnskur när vi var ute...det regnade så mycket så jag var blöt ända in på skinnet! Jag konstaterade då att försvarets byxbälte krymper i regn :)

Petra och jag har dålig erfarenhet at gemensamma torkrum..så vi gjorde ett eget! En spårlina och lite knopar senare, dock tog det lååång tid för det att torka, men hellre det än att det försvinner grejer, vilket det mycket riktigt gjorde i gemensamma torkrummet, men inte hos oss :) Tur vi inte hade visitation av rummen, för jag tvivlar på att detta hade funkat!


Min vana trogen fyllde jag ju år på Marma....jag fick paket! Så som komplement till min knall-orangea kåsa fick jag en knallrosa vattenflaska :) Sen diskuterades det livligt huruvida det var en kåsa eller en landningsvisare för helikopter ;) Den rymde iaf myyyycket kaffe och är helt underbar!


...å så lite kängputs, before and after :)


...eh..ja...nog för att jag gillar skor, men det finns gränser!

Jag fattar inte hur folk kan gå i dessa?? Jag tog mig typ 20 meter innan jag fick svindel! Trots den hutlösa summan av 99 kronor står de kvar på scorett i Sågmyra om nån är sugen!!

Vi tog en spontanshopping till Sågmyra och Lager 157, Nicklas shoppade lite men inte jag, tro det eller ej :) Dock belv det en enorm besvikelse när vi kom till det obligatoriska fikat och det visade sig att de slutat med hembakat! Alltså inga paninni eller snickerskakor!! Fy vad tråkigt!! Det var tydligen för dyrt med en anställd som bara bakade...

Sommaren annars har inneburit massa besök i villa Fromhem, besök som vara längre och kortare stunder! Härlig middag har intagits på altanen, som av nån anledning kallas "whiskeyaltanen"?! Kan inte förstå det....

Bl.a. har gästrummet används relativt flitigt, Nicklas föräldrar och inte minst Joel och Petter har sovit där, till Dizni´s stora glädje :) Petter var också, tillsammans med Anna E, initiativtagare till spontanshoppingen, Petter delar min förtjusning för skor, men vi var trots detta överens om att just dessa skulle stå kvar i affären!

Sommaren lider ju mot sitt slut, och därmed också mitt sommarjobb i repan, ett fantastisk sommarjobb på många sätt, men ett fast jobb innebär ju betald semester, så det får kanske bli något enstaka inhopp för att återse gamla bekanta gäster som genom åren blivit vänner. På torsdag börjar jag mitt "riktiga" jobb, heltid, tillsvidare på Boda skola! Det ska bli jätteskoj, men jag kommer nog vara rätt trött....ett plugga är ju rätt stillsamt och flexibelt, jag kan ju välja att plugga lite när jag vill, men att jobb är ju låst måndag till fredag....så bloggandet kanske blir mer sporadiskt!

Nu är det kvällspromenad-dax i ett rejält blåsigt väder, på siljan går gässen vita och det susar i köksfläkten!

På återseende!!

Kommentarer
Postat av: Petter

Jaaaaaaaa! Jag är med i bloggen!!! Helt rätt skobeslut! :)

2011-08-09 @ 00:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0