Hänt sen sist!

på jobbet har ännu inte rutinerna infunnit sig....dagarna går med nån sorts hawaii-lösningar känns det som...Schemat ändras nu och då och det är lika spännande varje dag! Flexibilitet är ett ledord just nu!

Det enda som är konstant är att barnen kommer varje dag och kräver uppmärksamhet! Arbetsmiljön är helt fantastisk! Underbara lokaler med möjligheter som jag aldrig sett maken till! Hoppas nu bara vi kan matcha lokalerna med verksamheten. Vi har bakat flera gånger, och mer lär det bli.

Hittills har det gått över förväntan att kombinera jobb med hemmafix, visst, jag går och lägger mig typ vid 10 varje kväll, men hittills vaknar jag relativt pigg! Jag har strykit i min kalender så jag försöker ha en ledig dag per helg, som en förebyggande åtgärd!

Första veckan var jag ambitiös som tusan och stannade på väg hem och lade spår, hoppas det är en trend jag orkar hålla! Har varit två kvällar upp till klubben för att träna, så nog får hundarna sitt!

Tyvärr verkar inte riktigt Spajk vara nöjd....hittills har ett par skor gått där hädan...min finfina jesus-sandaler, tur Nicklas ska åka igen om några veckor så han får köpa nya, men lite trist är det! Sen har Nicklas sprillans nya converse-pjuks fått en bit av sin sula bort-tuggad, dom går fortfarande att använda, men snyggt är det inte...sen har även Nicklas teva-sandaler fått sig en omgång :( Dumma Spajk!!

Inte nog med det....


Lite hårdhänt läsning av tidningar....Detta trots både leksaker och tuggben i den lilla hage han får vara i när vi är borta....! Jag tror det är nån period då det gått bra att ha han lös typ hela sommaren!

Men när man jobbar får man ju passa på att utnyttja kvällarna, så efter jobbet i fredags åkte jag till Mora för att köpa gummistövlar och storhandla! När jag var liten fanns det två sorters gummistövlar, gröna höga och blå lite lägre seglarstövlar, that´s it! men nu förtiden finns det ju en uppsjö!!!!




Jag har ju sagt att jag ska ha röda, men det funkar ju inte riktigt till mitt regnställ....dom med mönster på är ju kul på jobbet, men hur kul är dom på en hundtävling??? Nopp, inte tycker jag det iaf....Inte riktigt heller så jag köpte två par då dom kostade typ 800 spänn! Det blev istället ett par svarta tretorn, inte jättepoppiga men sköna och funktionella, typiskt mig alltså :)

Jag var lite mer effektiv i helgen och gick lös på lite buskar utanför entrén!

Mycket mer välkomnande än att behöva kliva runt världens buskage! Det var riktigt roligt att gå loss med busksaxen *höhö*

I dag var det ju utställning som stod på programmet! Inofficiell på klubben, så det var bara Spajk som var med, och med den äran! Dagen slutade med HP, BIR och dessutom BIG :) Sen åkte vi ut i finalen, men ändå!

Finfin kritik:
Trevlig helhet, mycket bra huvud med bra detaljer, utmärkta öron, bra substansfull kropp, välmusklad, breda lår, vacker färg o päls, rör sig bra när han kommer igång.

Han var något överladdad och ville inte alls trava...Vi har ju heller inte tränat det, så vi snabbtränade lite utanför innan vi gick in och jag kom på att det var svårt att springa i cirkel, att springa rakt var inga problem?!

När vi kom in i ringen frågade hon hur gammal han var, 14 månader svarade jag samtidigt som Spajk glatt hälsade...."Jaha, ja, kroppen utvecklas ju ibland för resten av hunden"...undra just vad hon menar med det :P

Iaf så sa hon igen när vi vann gruppen att han borde träna på att visa upp sig bättre i trav....! Så jag förstod att vi skulle åka ur BIS'et rätt snabbt!



Han skötte sig exemplariskt med alla hundar! Vi övade platsliggning och rätt som det var blir han så när påsprungen av en liten tjej med en springer i kopplet?! Han rörde inte en min utan låg fint stilla! Bra träning!

Nu väntar några dagars jobb innan vi åker på SÖF, så snälla Anna-Britta ska ha Spajk!

På återseende!!

Kommentarer
Postat av: Camilla , Nixx & Pip

Du får nog ta och gå upp riktigt tidigt för att träna hund på morgonen också. Annars kan du ju låna lite kompost galler av mig och bygga en hel hage i hela rummet :)



vad fin han är lilla Spajk



Kram

2011-08-22 @ 11:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0