Underbara helg!

Ja, helgen har varit härlig, började på lördag med instruktörskurs på klubben, det är ett gott gäng!!! Med en härlig spridning på raser bland deltagarna! Allt från kaukasisk orwtjaka till dvärgschnauzer, däremellan grandis, finsk lapphund, bc, labrador och pudel, tibetansk spaniel och welsh springer spaniel, en aussie o så då Spajk o Dizni!

Vi var på klubben från halv nio till halv sex i lördags, så vi var rätt möra allihopa när vi kom hem, men vi satte fart ändå! Packa ner i kartong....ALLT ska ju packas! Det är ju iof 3 veckor kvar till flytten, men det är skönt att ha kommit igång, nästan allt "lösöre" är nerpackat, förutom köket!

Jag säljer också saker så det står härliga till :) Såld köksmöblerna i går och har fler annonser på gång! Känns skönt att bli av med grejer som bara står!

I fredags valde vi tapeter också, förra gången vi försökte gick det käpprätt åt h-vete....vi enades inte ens om färg...men i fredags gick det kanonbra! Vi valde tapet till två rum och färg till ett tredje, så det kändes gott! Nicklas har varit duktig och grundat det ena som var typ orangefärgat för att kunna tapetsera när tapeterna kommer nästa vecka. Han har "pappat" ytterligare ett och börjat måla runt lister o så så där är det "bara" att rolla med grundfärg innan det är dax för rätta färgen!

Det är ju banne mig inte lätt att stå där i affären och välja....och deras "provtapeter" på nätet säger ju inte heller så mycket! Men det känns bra så vi håller tummarna att det blir bra! Färgen blir typ beige och logiskt nog helt enfärgad ;) I vårt sovrum blir det en vit/beige tapet med lite struktur i och i gästrummet blir det en vit/silvertapet med lite ränder i, den tror jag kan bli toksnygg!!! Jag försökte kika på deras hemsida, men det finns ingen bild :( Så vi får helt enkelt komma på besök för att se resultet :D

I går var det också full fart, jag packade här hemma och Nicklas fixade o målade, jag var ner med lunch så vi satt ute på altanen och åt lunch i solen, känns såååååååååååååå gott att ha en altan att bara gå rakt ut på! Inser nu hur mycket jag saknat det, trappen här är ju helt fantastisk att sitta på, men det går liksom inte upp mot en träklädd solvarm altan...



Vi bara satt och njöt i solen en lång stund, utsikten går ju inte av för hackor...



Som ni ser är det fortfarande is på Siljan, men den försvinner centimeter för centimeter!

Det är ju lite drygt att flytta, och jag inser hur mycket saker man har....som man inte använder?! Men det är ju samtidigt kul med lite nytt, även om det kan tyckas konstigt att flytta till ett mindre hus än vi har nu bara för att få lite bättre utsikt...Men som vi bor nu har vi ju typ ingen utsikt alls, förutom mot kyrkans typ avstjälpningsplats och lite parkering o så, men nu blir det finfint!

Alla hus har ju sina fördelar, vårt hus nu har ju en behändig liten trädgård med staket och att hus med våningar upplevs ju större än ett enplans, sen har vi ju nu en stoooor tvättstuga och en källare som gjord för att samla/gömma skräp i, en och annan gäst brukar vi slänga ner där också ;)

När jag sitter och räknar upp alla fördelar med det hus vi har nu känns det ju märkligt att vi flyttar?!? Men det är bara att gå ut på altanen så inser man varför!!

Vi fick förresten post i fredags!


En påskhälsning från Agnes och Amanda!! Den lyser upp hela köket och sprider glädje!

Nu ska jag ägna mig lite åt min uppsats, sen rullar det på under veckan, pistolkurs i kväll plus lite hundträning, i morgon kväll är det DS-möte, tror jag ska träna lite hund innan också, på nytt ställe! Alltid nyttigt! Sen på onsdag ska vi åka till Tegera Arena och titta på Glada Hudik-teatern och deras Elvisföreställning, det ska bli sååååå skoj! Köpte ju biljetter typ i oktober så vi ska sitta långt fram, rad 8 tror jag om jag inte minns fel! 

Sen på torsdag så åker vi till småland!! Längtar jättemycket!!! Några dagars ledighet och bara njuta av gott sällskap och trevligt väder :) 

På återseende!! 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken utsikt ni kommer få o det är ju underbart med en altan:)

Hoppas att ni får en härlig påskhelg i Småland, du få hälsa småland från mig;) kram

2011-04-18 @ 13:48:59
Postat av: Josefin

glömde visst skriva namn:p

//Jossan

2011-04-18 @ 15:28:33
Postat av: Camilla , Nixx & Pip

Ska bli kul att få se erat nya hus

2011-04-19 @ 18:33:41
URL: http://nixxman.blogg.se/
Postat av: Therese

Det kommer säkert att bli jätte bra med tapeterna. Vi har en vit tapet med lite silverränder i Henkes lekrum, det gillar jag. Vi kommer och inspekterar sen :)

Kram

2011-04-27 @ 13:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0