Födelsedag!


** GRATTIS DIZNI**

Ja, nu har det gått fem långa år sedan Anna ringde och berättade att det fanns en liten tik till oss!!
Herregud vad tiden går!




Jag mms'ade lite bilder till blogg.se men dom verkar inte vilja laddas upp?!?
Får väl se om dom dyker upp, annars får jag pröva igen!

Dagen igår firades inte...det hanns inte med!
Men vi firade lite idag på morgonen med en liten smaskig tårta:)  
Paket från systeryster kom med posten, tack! Ikväll ska vi fira lite med paketöppning!

Annars var det en spännande dag igår....
Först besök hos frissan (Bildbevis är mms'at så det dyker kanske upp?!)

Sen var det raka vägen till Mora på anställningsintervju :)
Spännande och rätt häftigt...att innan jag ens är klar så blir jag kallad på intervju, DET är coolt!

Sen var det raka vägen hem igen för uppstart av instruktörskursen,
verkar vara ett gott gäng, så det ska bli jättekul!

Annars känns det lite tungt nu....å för er som inte orkar läsa ett rätt uppgivet inlägg kan sluta läsa och bara skriva ett litet grattis till Dizni :-D

Mycket som ska hinnas med och klämmas in i almanackan...flytten kommer ta sin lilla tid, det ska förhoppningsvis hinnas renoveras lite innan vi flyttar in och det gör sig ju inte självt direkt. Jag åker på kurs i morgon och är borta 9 dagar, är fortfarande lite velig i om jag ska åka eller inte...men å andra sidan så har vi inte fått klartecken på att sätta igång med målandet heller, så det kan kvitta. Att börja packa en månad innan flytt känns också lite konstigt!

Innan vi flyttar härifrån så ska det fixas lite också, ett nytt golv ska in och så ska ju hela huset städas...

Sen blir det påsk och då åker vi till småland, något jag absolut inte vill hoppa över! Längtar! Sen instruktörskursen som kommer ta lite tid, bl.a. en hel helg innan påsk...för att inte prata om C-uppsatsen, har ingen aning om hur mycket tid den kommer ta i anspråk!

Börjar också en pistolskyttekurs på måndagkvällarna...ska bli kul! Nicklas simmar ju måndagarna, så vi har "kurskväll" då, sen är det ju bevakningskursen som är jättejätterolig och som lär ta ännu mer tid nu då det närmar sig cert-prov och spårande måste igång. Iof förenas ju nytta med nöja där då våra hundar får sin beskärda del av träning där och är nöjda.

Massa möten med "de gröna" i Falun också, som iof är frivillgt, men har jag blivit vald till något vill jag fullfölja..men vi får se hur jag gör. 

När jag tittar i almanckan blir jag nästan lite mörkrädd, hur sjutton har jag kunnat boka in allt detta?? Vecko-kvällarna är helt uppbokade med möten, kurs o bev.träningar... Får kanske sätta mig och stryka lite?? Måndagar går till pistolkursen, tisdagar är det "gröna" möten och nått medlemsmöte och varje onsdag är det bevakningsträning...  

Almanackans helger räcker inte heller till....två går ju bort till kursen (v. 13 & 14), sen är det instruktörskursen och kurs på klubben (v. 15) , sen är det påsk v. 16 och då vi är i småland, sen är det valborg v. 17 och då är det kennelträff, sen flyttar vi visst v. 18... En KFÖ v. 19 tar 4 dagar, sen jobbar Nicklas helg v 20 och v. 21 är det plutonchefens övning plus stortävling på klubben så vips så är vi fram i juni utan tillstymmelse till lediga helger :(

Första helgen i juni åker vi till småland igen för lite släktträff och besök på Astrid Lindgrens värld tillsammans med mamma o pappa, systeryster med familj och Nicklas föräldrar och bror med familj. Jättekul!

Juni ser lika uppbokat ut...utställningar, prästvigningsvisitation i Västerås, mer utställning och så MH för Spajken, Nicklas åker till Mocambique och sen är det visst midsommar...Ja, det var hela våren det :(

Får väl se hur det blir....men den som vill spontanbjuda oss på weekend kan ju glömma det ;)

Nu ska jag ägna lite tid åt min uppsats, skirva forskningsfråga och en inledning!

Tjoflöjt på er!


Kommentarer
Postat av: Tant

Tänkte bjuda er på en spa weekend men det verkar som det inte går och det måste hinnas innan vecka 18...... tusan då får jag ge det till någon annan;-) Nej då skämt å sido värst va fullt det var i din almanacka. Hoppas du får det bra i ånn och att det gick bra igår, vi måste plingas så jag får höra. Må gott.

Kram kram

2011-04-01 @ 14:14:33
Postat av: Hanna

Åh men du ska ju komma till Göteborg och hälsa på mig också! När ska det hinnas med? Min maj är helt fullbokad också, vet inte hur det ska gå men ja, tiden kommer gå snabbt iaf :)

2011-04-01 @ 19:18:27
URL: http://tanthanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0