Lite blandat....

Har inga bilder idag heller?!?! Jaja, ni får hålla tillgodo ändå!

I går var vi ute i spårskogen igen, två spår till Spajk, med liten upptrampad ruta och spåren på ca 30 meter helt utan synretning. Spåren låg ca 1 timme i rätt rejäl blåst!

Förra gången vi spårade var han väldigt studsig och lite ofokuserad, jag tänkte då tanken att det blev "för mycket" med synretning, och mycket riktigt! Igår gick han som en liten klocka, kollade av "rutan" och fortsatte sedan iväg i ett lagom tempo utan flams o trams, hittade slutet och blev såklart rikligt belönad :) :)

Det känns så himla bra!!!!!!!!!! Bara hoppas det håller i sig nu då och att vi kan hålla oss lugna och inte stressa på!
Dizni fick ett hårt på en stor grusplan, jättesvårt i den blåst som va! Med upptag på grus och vinklar och underlagsbyte, spetsvinkel mitt ute på den blåsiga planen, upptaget blev väl inte 100, men hon löste det och efter en liten tillsägelse om att spåra och inte flamsa så löste hon uppgiften jättejättefint!! Spåret var kanske 200 meter och hade också legat i drygt en timme! Jag tyckte hon jobbade jättejättefint!!

Eftermiddagen tillbringades i Falun, först på skjutfältet där det blev skott-träning för Spajk, det sköts rejäla skurar! första gången åkte svansen ner men inga tendenser till att dra iväg nånstans, efter första "skuren" var det inga problem! Det small friskt runt omkring oss men han brydde sig inte ett dugg vilket känns jätteskönt!!!!

Ett besök på plantagen hanns med, så nu ska det bli fint på trappan igen, borta är alla sommarblommor och ersatta med lite höstigare blommor!

Innan vi körde hemåt igen var det besök hos Anna o henne rottisvalpar....helt ljuuuuvliga!!!! Det är något visst med rottisvalpar....! Sååå söta! Men jag minns alltför väl Dizni´s vassa små tänder som provtuggade på det mesta...så jag var faktiskt inte det minsta sugen på att ta med någon hem!!  

Nu i veckan är Nicklas borta hela veckan, så vi får försöka klara oss själva jag o hundarna!

På återseende!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0