Små barn och nya hundar!

Ja, så kan man sammanfatta de senaste dagarna

Har varit och fikat hos Anna, lilla Agnes med de irländska settrarna Tuva och Troja i torsdags, Spajk skötte sig jättefint, men han sov inte en blund på 3 timmar?! Vi gick på promenad och sedan inne och fikade, så gissa om det var en vääääldigt trött Spajk när vi kom hem?

I dag var jag hemma hos Millan för att planera allmänlydnadskurs, där bor förrutom Millan och lilla Emmy också storpudeln Mitzi och norrbottenspetsen Tora... Spajk skötte sig exemplariskt både i hundmöten och i bebismöten :) 

Han är oerhört lyhörd och signalkänslig i mötet med andra hundar, nu får han absolut inte leka med alla hundar, men så länge det sker på mina villkor så tycker jag det är bra att han får lära sig umgås med andra hundar, både stora och små. 

Att vänjas vid barn tycker jag också är viktigt, så jag tar alla tillfällen till att barnträna honom :) 

I måndags var vi skogen, hela familjen :) Förrutom spår så körde vi lite grunder i påvisning för markering, det gick riktigt kanon!! Jag stod med Spajk medans Nicklas kampade med han, sen tog Nicklas trasan och sprang och gömde sig i skogen typ 10 meter bort. Första gången var han liiiiiiiite skeptisk och jag fick ta ett litet steg framåt innan han vågade sticka iväg till Nicklas. Resten av gångerna var det fullt ös medvetslös :) Som längst var sträckan 20 meter och det var ingen tvekan! Härligt, trots att vi körde typ 6-7 gånger var det samma tempo och intensitet i kampen varje gång! Jag kan bara konstatera att jag gillar dendäringa lilla bruna krabaten mer och mer :P

Nu sitter jag och tittar in i ugnen på mitt livs första creme brulée, har länge velat göra men nu äntligen blev det av! Ska bli spännande att se hur det blir!

I morgon blir det miljöträning i körhuset, det är hopptävlingar där som jag o Spajken ska titta på, sen är det lydnadstävling på kvällen och jag ska ropa klass 1, ska bli kul! Jag blir alltid så himla taggad att tävla när jag jobbar på tävling! Synd bara att jag inte har nån hund att tävla :( 

Nej, nu ska jag återgå till min matlagning, ska slänga in lite hasselbackspotatis efter bruléen är klar och steka lite ryggbiff :) Fredagsmys på hög nivå! 

På återseende!  

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha, ja det är kanske skillnad att växa upp med Dizni och att växa upp med tre hanhundar? Han har ju lite att brås på



Ja, lite kaxig är han ju Sami däremot har ju alltid varit en ängel, iaf när det kommer till sånt. Det finns liksom inte i hans värld att svara upp eller ha åsikter om någonting i ”närkamp”. Aussien däremot är en annan historia, och han har ju bott hos mig i perioder, så jag vet ju iaf hur jag ska hantera det!



Ja det skulle vara jätteroligt att träffas! Synd att jag går mot strömmen och tävlar lydnad i helgen, alla andra ska till Rättvik och tävla agility (för det är väl däromkring ni bor?) annars hade jag kunnat svänga förbi!



2010-11-04 @ 15:35:15
URL: http://samiogrimm.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0