Lite nytt?!

God förmiddag!

Ja, tänk att jag hamnar här?? Jag som borde sitta och slita mitt hår över hemtentan?

Jag vet ju nu efter några års studier att jag jobbar bäst när jag har lite tidsnöd, nu känner jag liksom att jag har ju hela dagen, och heeela tisdagen och dessutom hela onsdagen?! Så om jag känner mig själv rätt så blir det inte så mycket vettigt gjort idag....Jag har dock betalat lite räkningar, jag har pratat med folksam och höjt Dizni´s försäkring lite, hon har förrut legat på grundbeloppet, men har höjt henne lite nu, det gjorde inte mer än 40 kronor i månaden, så det får det kosta! Hemska tanke om det skulle hända något och så är hon bara grundförsäkrad!

Arrac hade vi ju "bara" grundförsäkrad, men fick ändå ut några tusenlappar när vi fick avliva honom förra året...Så det känns tryggt om det skulle hända Dizni något att hon är rejält försäkrad!

Spajk och hon härjar rätt rejält när dom får....hon är förvånandsvärt smidig när dom leker! I morse gjorde hon världens skutt över Spajk som kom farande, Spajk i sin tur gjorde världens vurpa....men lika glad för det är han :)

Termometern visade på -17 grader i morse! Ingen snö, men kallt som rackarns! Jag vill ju ha snöööööööööööööö!! Jag ska nog göra som alla andra här uppe och svära bittert över snön så kanske det kommer mer?? Ser fram emot att få åka till småland om några veckor, för där har dom minsann en massa snö! Vi ska ta med sele o grejer så vi kan dra Tuva o Axel i pulka :)

Tänkte ju egentligen bara visa två bilder som jag glömde förra gången...

Har lekt lite med reglagen i window´s fotoprogram....


Hon är så fin, lilla fröken! Hon har så vackra ögon, så förstående på något sätt, letar efter ett annat ord som jag inte hittar...förtroendeingivande kanske?? Eller snälla??




Å så lilla Spajken!
Jag blir så full i skratt när jag ser han :)
Han far runt som ett litet popcorn mest hela tiden, inte så mycket hopp men lite okontrollerat sådär....Som en tonåring med för långa ben liksom!

Han far inte alltid runt, utan han finner sig vackert i att faktiskt ligga stilla och lugnt nu när jag sitter vid datorn, när han var yttepytteliten var det sovande eller full fart, nu ser jag hur han liksom ligger och halvsover utan att för den skull behöva göra något!

Nu gör vi något nyttigt varje dag, i morse fick han frukost utspritt över TV-rumsgolvet, tog iaf ett par minuter att äta upp ;) Annars kör vi just nu mycket fotposition och stadga, att när vi tränar så tränar vi och inte flamsar!

Jag vet inte egentligen vad vi hade för förutfattade meningar om kelpie, men hittills är jag grymt imponerad! Visst är han lite harig ibland, men vi jämför ju med stabiliteten själv, Dizni....

Vi har dock märkt att han försöker tulla lite på gränserna, han kan ex testa att inte vända på en femöring vid inkallning, "ska bara kolla lite här först, sen kommer jag i full fart" eller "jag ska bara jaga Dizni några meter till innan jag kommer" hmpf....

En sak som han fattar men inte Dizni är att man väntar bakom tröskeln i hallen medans husse o matte klär på sig, vi har världens minsta hall och det är inte funkis att ha två hundar och två människor som ska klä på sig....så vi har bestämt att hundarna väntar bakom tröskeln in till korridoren. Han lägger sig så fint och väntar, Dizni däremot gör ideliga försök att försöka avancera fram mot dörren.... Men envisast vinner, d.v.s vi :)

Nej, nu är det nog pratat om ingenting, hemtentan väntar!

På återseende!

Just det, jag har ändrat lite i kommentarsfältet (för det haglar ju verkligen in kommentarer ;) ) Jag har tagit bort den där koden man ska skriva in, nu får jag istället godkänna kommentarerna innan dom publiceras. Inte för att jag tror någon skriver några elakheter, men för att slippa koden tog jag bort den!!  


Kommentarer
Postat av: mamma Bitta

Diznis ögon är väldigt godmodiga och Spajks nyfikna, full i sjutton.... Kram

2010-11-30 @ 21:49:09
Postat av: Anna Nygårds

Lämnar ett tassavtryck. Jag läser ALLTID , men man är så himla dålig på att kommentera. Snygga bilder! / Anna

2010-12-02 @ 10:36:48
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0