fikat, funderat och förkovrats :)

Jodå, här har det både fikats, funderats och förkovrats!

Fika igår med Frida, Lisa, Best, Frost och Ztoya, hundarna blev överlyckliga över att detr fanns leksaker här! Dom for omkring som tokar alla tre med leksaker och pep i högan sky tills frida bestämde att det fick var nog och låste in alla leksaker med pip i garderoben...Sen bänkade vi oss i köket och pratade hund,bröllop o allmänt livsavgörande saker :)

Fikat avslutades med en promenad ner på samhället, 4 hundar, en barnvagn och två tjattrande tjejer! Tjusigt värre :)

Funderingarna då? Jo, jag har kommit fram till att jag o lilla fröken ska ta en paus från träningen och backa till steg 1..att bygga relation! Så vi skippar tävlingen på lördag och jag ska istället ropa klass 1...Vi tar en paus från allt vad tävlingsliknande träning heter ett tag och satsar på lägre-spår i maj! Eller iaf tar vi paus från lydnads-lydnaden och satsar på brukslydnad!

Sen finns det andra funderingar också, men dom återkommer jag till lite längre fram!  

Förkovring då? jo, det är tjusigare ord än pluggande...Det är ju tenta på mattekursen i morgon, inget jag ser fram emot...Men ändå skönt att få det gjort! Jag hade en riktig dipp i tisdags och satt vid datorn och tårarna trillade och jag kände mig såååå korkad! Men efter lite pepp-talk av Hanna så kom jag på fötter igen och känner att med lite tur så fixar jag ett G i morgon....Annars är det bara att göra om!

Jag ska räkna lite till på ett avsnitt, sen får det räcka, det jag inte kan nu kan jag inte i morgon heller....! Men det vore sååååå skönt att ha det avklarat så man kan fokusera på nästa kurs...men jag kommer ha lite annan inställning till pluggandet efter detta och jag har svårt att föreställa mig att något kommer vara lika svårt!

I kväll kommer Nicklas hem efter några dagar i Rom...härligt! På "gamla dar" har jag blivit lite sällskapsjuk och blir rastlös som få här hemma med hela huset alldells tomt och tyst...Men i morgon åker han på HV-kurs, så jag blir själv då också..men då har jag som sagt lite planerat, tävling på lördagen + fika med Lina och sen ska jag åka och titta på kurs söndag förmiddag och avslutar sedan helgen med lite bevakningsträning!

Ja, det var allt för nu!

På återseende!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0