Hänt i Fromhem?

Ja, det har inte hänt så mycket...inget kakel i köket...än! Men det kommer nog snart...eller nått....Men det känns som vi aldrig är hemma ändå, så det spelar nog mindre roll!

Både jag och Nicklas har ju varit i Falun mest hela tiden, vi har båda varit med som instruktörer då nya Dalapluton ryckte in förra måndagen. Det har varit långa dagar, men fasen vad roligt vi haft! Jag kan ju lugnt konstatera att befälen visar en sida utåt och visar en helt annan sida inne på befälsrummet....herregud, ibland undrar man ju om allt står rätt till?!?

De nya verkar helt okej, lite taffliga såklart, men framförallt långsamma?!? Jag är ju van att det ska vara lite hepphepp ála Rydbeck, men här var det mer sirapsegt....kan ju bero på att det var kallt, inte vet jag?!? Bäst var när dom fick frågan av en överste om dom frös, de allra flesta nickade....det roliga var att det var typ 5 grader kallt och dom stod påpälsade med värmerock!!! Herregud, jag hade inte ens min uppe ur packningen! Men dom måste nog härdas en del innan dom lär sig att inte frysa!!

Det var ju fältdygn tis-ons och då kan jag hålla med om att det stundtals var lite kyligt, men det var ju bara att röra mer på sig så kom ju värmen tillbaka!

Annars då? jo vi har haft inbrott i bilen...eller inbrott och inbrott...den stod olåst i garaget så dom hade letat genom den men inte snott nånting! Inte ens växelpengarna?! Märkligt....sen fick vi läsa i tidningen att det varit fler inbrott samma natt, så det var väl nått gäng på genomresa!

I morgon väntar årsmöte med rottweilerklubben i Dalarna, lite att pyssla med inför mötet, jag har bl.a. gjort mitt livs första smörgåstårta?!?! Tänk om jag kunde lära mig att göra en flerstegsanalys INNAN jag lovar saker?!? nåja, nu står smörgåstårtan i kylen och väntar på garnering i morgon...

Sen är det skoldax nästa vecka, inte helt lätt kurs, men med lite energi så kommer det nog gå kanonbra!

Uppdaterar viktbloggen nu också! Trevlig läsning ;) (Lösenord fås vid mailkontakt till mig, [email protected] )

Jo förresten! Jag gjorde en riktigt god gärning igår, det var en hv-kollega som skulle åka å köpa en rottis...jag började såklart fråga efter föräldrar å så.

Jag började ana att något var lurt och mycket riktigt! Det var hur skumt som helst, dels kunde man välja om man ville köpa valpen vet.besiktigad eller obesiktigad? 7000 utan och 9000 med besiktning... Det stod i annonsen att föräldrarna var SKK-reggade, men det stod inte att valparna skulle bli det! Så när kollegan ringde och frågade så var det ju så att valparna INTE skulle reggas, utan såldes som renrasiga rottisar, men i själva verket var det blandraser?!?

När jag kollade upp tiken så hade hon b-höfter och var skotträdd....flera i hennes kull hade D-höfter?? Hanens kull var det två avlivade, utan orsak..hhhmmm, jag sa rakt ut till kollegan att det där är en riktig skit-hund och att h*n verkligen skulle fundera på om h*n ville ha en sådan hund....jag får då till svar att h*n redan betalat in pengar?!? Men att det skulle gå att få tillbaka dom, bara -500 för "besväret" som den sk. uppfödaren haft?? Ja sa att det var en jäkla tur att affären kunde avbrytas och att det inte kom hem en hund som var oreggad och med skitdålig stamtavla?!? För nyfikna finns annonsen här ! Herregud vilka skojare!!   

Kommentarer
Postat av: Jennie

Var det natten mellan typ tis-onsdag... då slog nån jävel in rutan till vårat höns hus på jobbet... Ligister!!

2010-01-31 @ 09:01:12
URL: http://www.kaksi.dinstudio.se
Postat av: Josefin

Hjälp, usch och fy så tråkigt med dessa otroligt oseriösa "uppfödare"...Man blir ju mörkrädd när man läser annonsen!

2010-01-31 @ 11:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0