Tänk om alla dagar vore som denhär?!

Ja, då vore livet härligt!!

Sovmorgon till klockan 9, häääärligt! Särskilt med tanke på att helgen innebar tidig väckning varje dag...

Helgen ja...vi hade tävling i körhallen, mycket trevliga dagar med trevliga människor och inte minst, fantastiskt fina resultat! NBK hade många förstapriser och en hel del pallplaceringar!

Träffade en myyycket trevlig liten kelpietik, som dessutom ev ska paras till hösten! Shiiiiit, blir så sugen, särskilt som fröken sirap här hemma mest ligger i fotöljen, jag vill ha en hund som vill träna JÄMT!!! Jaja, vi får se...

För att återgå till dagen då...jag struntade fullkomligt i min ursprungliga plan att plugga, utan direkt efter klockan ringt klev jag upp och drog på mig det rosa understället och gick ner i källaren för att passa till skidorna, sen upp och äta frukost, o sen på med lite kläder och ut för att tjära skidorna! Målet mad skidturen var såklart Åsen! Detta underbara ställe på jorden, känslan att kliva i VÅRT ställe, o sitta o fika på VÅR tomt! Helt underbart!

Fröken sirap laddar för skidturen....


Skidorna tillpassade och klara för tjära!


Nicklas fixar takräcken....



Nicklas skidor var verkligen i behov av ett lager tjära....dålig materielvård!!!




Andedräkten bildar tjusig ånga.....

Lilla fröken sirap ville såklart vara med o tjära skidor......



Alla är vi lika tjusiga när vi tjärar.....eller inte...:)


Nästan orörd snö!
Bara ett bilspår att hålla sig i, för utanför spåret sjönk skidorna ner i snön som räckte upp till knäna!


Å så lite blandade Åsen-bilder!

Det är sååååå fint!!!


Tänk så hemtrevligt med skidor lutade mot räcket....


En så himla fin bild med grangrenarna som inramning!!! en av de bästa hittills!




Aningens frostigt inne.....!

Fröken sirap tyckte det var smidigt att gå på bron o slippa snön..


Vi lurade ut henne i snön med hjälp av lite godis-let...lättlurad liten fröken!


Jag o lilla fröken!



Ja, sen finns det ju vissa bilder som inte blir lika bra....:)


Nicklas gjorde fin liten brasa!!!


Pusskalas!!!!



Men snääääällla husse, kan jag få smakaaaaa, bara liiiiiiiite?????



Nej, dom som säger att hon tigger har fel....typ....


Team-work!


Nicklas får hjälp att spännta ved! (Hur fasen stavas spännta, spänta...?!?)



Apport/rapport-träning! Varför bära själv när man kan skicka hunden?!?!


Å så till sist en liten familjebild!
Som en kapten en gång lär ha sagt: INGEN kan misslyckas i ett par ess-glasögon ;) Å det stämmer ju!


Nu ska jag väcka nicklas som somnat på golvet med en kudde under huvudet och invirad i en filt! Det är jobbigt att vara så hurtig! Sen ska vi steka, eller vi och vi...jag menar såklart att JAG ska steka pangkakor! Mumsigt värre!! Tror t.o.m jag ska göra plättar! Det är ju konstigt nog så mycket godare att äta det än pangkakor!

På återseende!!!


Kommentarer
Postat av: Madelene

Åh vilken härlig dag ni verkar ha haft i solskenet! Här är det just nu lugna gatan med sovande hundar, antar att det snart är full fart igen så det gäller att passa på att vila sig själv lite med! =)

2010-02-09 @ 10:57:23
URL: http://maddy81.blogg.se/
Postat av: Anna Nygårds

Helt fantastiskt ser det ut vid er lilla stuga. Mysig dag. Det var du värd efter slitet i helgen./ Kram Anna

2010-02-09 @ 11:18:44
Postat av: lars

Härliga bilder.

2010-02-09 @ 19:06:15
Postat av: Josefin

Underbara bilder!

2010-02-09 @ 19:09:21
Postat av: Sara S

Kul att ni skidar med lilla damen, såg på tidigare bilder att ni även fått henne att dra pulka- Härligt! Jag ska på på dragtävling i helgen, ska banne mig se till att den där hoffen blir dragchampion i år!!!

Ha de!

2010-02-09 @ 20:34:57
Postat av: Lina

Åh, vad härligt ni ser ut att ha haft det!

2010-02-10 @ 11:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0