Sirap i både kroppen och knoppen!

Ja, inte på mig, men väl på Dizni?!? Herregud, inte ens bitstocken får henne att tagga till mer än några minuter???!!! Det är så himla tråkigt, inget verkar hon tycka är riktigt roligt, inte ens när det kommer folk (läs snickare) hem till oss kommer hon och hälsar, å det är minsann inte likt henne!

Har försökt att träna iaf, men det är liksom lönlöst när hon liksom hellre bara ligger i soffan, så fort vi kommer hem med bilen springer hon in och direkt lägger sig i soffan....

Börjar undra om hon är sjuk på nått sätt, funderar på att ringa Falun o höra om jag får komma in o ta lite prover....Men lite nojjig är jag nog, jag funderar t.o.m på om hon har ont i ryggen eller nått, för hon travar hellre än galopperar, men det har hon ju alltid gjort å andra sidan....Usch! Jag vill ha en PIGG hund som vill träna varje gång jag vill träna! Vilket är typ varje dag...

Det är ju nånstans mellan löp och skendräktighet just nu, det kan ju vara det som spökar, å alla ni som tänker "jaha, så går det om man har en tik" kan bespara mig alla kommentarer om det. Vi har nu haft en av varje och jag inser att oavsett kön så är en kastrerad hund bäst! Sådeså!

Usch vilket o-pepp inlägg dethär blev, kände bara att jag ville få ur mig det!

Jag har uppdaterat viktbloggen också, ta en koll!

På återseende!!! 

Kommentarer
Postat av: Lina G

Känner igen det från några av Flingas skendräktigheter. Så visst kan det vara hormoner som spökar.

Hormonerna spökar för vissa tikar och vissa hanar, inget konstigt med det.

Hoppas hon blir sig själv snart igen!

2010-02-06 @ 23:13:13
Postat av: Kristin

Jag hoppas verkligen att det löser sig, och att tjejen blir pigg och glad igen.

Jag vet precis hur de känns, min hane är likadan.. han har segat ner sig under vintern.



Hoppas i alla fall att det inte är något allvarligt.



Kram Kristin

2010-02-08 @ 00:10:46
URL: http://krillansblogg.blogspot.com
Postat av: Ann och Lowa

haha, okej ..mm, fast tur han dömde snålt för alla i alla fall, då blir det rättvist...



såg att du ska upp till edsbyn i mars..vi har ju jättelångt dit men tävlade där i jan och var riktigt trevligt...och vi har vänner i bollnäs så ligger väldigt nära att vi också åker dit..



och har inte tänkt på det..är ju inte många rottisar i Elit-lydnad, och nu förstår jag ju varför, fniss..men jag tänker kämpa på=)....



(ps..Lowa är EXAKT som du skriver att dinzi är och det är 4 veckor sedan löpet slutade..soffan/sängen/framför kamin...man behöver ju leta efter typ=)



ha det bäst//Kram ann och lowa

2010-02-08 @ 14:12:38
URL: http://www.lowaswebb.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0