Två dagar, två CERT????

Helgen har tillbringats i vänstervarvandets tecken! I går i Sveg och idag i Ljusdal, trevligt sällskap i vanlig ordning! Jag och lilla fröken delade husvagn med Anna och hennes riesen Lovis. Kricko, Lars med deras hoffar Xaga och Denice bodde i stuga och så Kerstin, Erik med deras collies Harry och Berrai stugan bredvis! Ett mycket gott gäng med fantastisk humor!! Jag har fortfarande skrattkramp i magen!!!!

Men så då till resultatet...att hoppas på två cert när vi de sista gångerna åkt ut på 2:or kändes ju sådär hoppfullt.....Visserligen bara 14 anmälda rottisar i Sveg och drygt 20 i Ljusdal, så jag hoppades såklart på att vara ensam i bruksklass....snacka om att jag blev besvikan när jag såg att det var 3 tihumor!! kar och så lilla fröken.....men friskt vågat hälften vunnit, jag gick in i ringen med målsättning att få en 1:a, och det fick vi!!!! Redan där var jag rätt nöjd....

Sen var det konkurrens och vi springer några varv och döm om min förvåning när vi står först och domaren kommer till mig o tackar!!!! Snacka om att jag fick fnatt!! Jag var vinnare i bruksklass och då får man ju CERT!!!! Eller???? Icke sa nicke! Inget cert delades ut och jag gick myyyyycket snopen ur ringen?!? Till min lika förvånade fan-club Anna och Kricko! 

Feminint huvud, bra proportioner och profil, nospartiet kunde varit kraftigare, bra ögonfärg men lite rund form, bra öron, tillräcklig hals, bra rynk, något kort kors, välutvecklad kropp, något tunn benstomme, tillräckligt vinklad, rörelserna kunde vara effektivare och kraftigare, något kort päls, bra täckhår, saknar lite ull, något sotiga tantecken, färggenomslag på underbenen, välvisad!


Så snygg men inge cert......



Övriga sällskapet lyckades kanonbra! Krickos lilla Denice blev BIR-valp, Anna o Lovis fick CK och BIR, Kerstin och Berra 1:a pris och 2:a i konkurrensen, lilla Ozzy med matte Siv ställde inofficiellt och blev BIR-valp med HP, så trots lilla frökens uteblivna cert var vi rätt nöjda när vi åkte från klubben.

Anna och jag åkte iväg till Ljusdal redan på lördagenkvällen för att slippa massa åkande på morgonen, efter massa flams o trams i husvagnen kröp vi till sängs och hoppades nya fina resultat kommande dag! 

Vi väcktes tidigt av morgonpigga utställare som parkerade bredvid husvagnen....så vi var tidigt på plats invid ring-side! Jag hade hoppats på samma fyra tikar i bruksklass.....så döm om min förvåning när jag ser att vi är sammanlagt 5 tikar i bruksklass!!! Nu dök inte den sista tiken upp så vi blev fyra även idag.....



Ser ni någon skillnad på hunden jämfört med bilden ovanför?? Nej....men idag var hon betydligt snyggare!!! För vi fick först en 1:a sen vann vi bruksklassen med CERT!!!!!! Blev sedan bästa tik och slutade som BIM!!!!! Lyckan var total!!!!!!

Det var en helt annan hund att visa, pigg som tusan och showade i ringen och visade sig från sin absolut bästa sida!!!!!

Här kommer kritiken....
Mycket snygg tik visad i stram fin kondition med stark bra rygg, prima bakställ och rörelser, bra päls, Feminint huvud, lite tunn i nosen och mellanhänderna kunde varit starkare, visar dig perfekt! 

Dagen fortsatte med framgångar för både Anna och Kricko, Krickos lilla Denice slutade som BIS 3 bland bruksvalparna, stort grattis!

Lovis fortsatte vara snygg och fick även idag CK och skulle in i stora finalen!! Där jag fick äran att visa henne!!! Vi sprang fort och stod rätt snyggt så vi tillslut blev BIS 3:a!!!! Stort grattis Anna!!!!




Jag har säkert glömt en hel massa, är hyffsat trött........Jag återkommer med mer text och bilder en annan dag! 

Till sist ett stort tack till ALLA som hejjade fram oss idag!!! Delad glädje är dubbel glädje, så tack alla som gladdes med oss idag!

Tack också Anna som fotat, kul att för en gång skull inte själv stå bakom kameran!


Kommentarer
Postat av: Karin

Grattis så jättemycket till CERT 2! Snart trillar det sista in med, men så snopet att bli utan första dagen om man ändå står som vinnare?

2009-09-20 @ 23:03:59
URL: http://www.bengalning.net
Postat av: Anna

Asa kul att du börjat blogga igen. Jag har längtat. Men varför är din text så liten, jag som är lite närsynt har lite probs med det alltså... kramar

2009-09-20 @ 23:26:16
URL: http://annaprickeneriksson.blogg.se/
Postat av: Cattis & Ronia

Grattis grattis :)



Ja visst blir man paff när man ser foton på sig själv, händer inte ofta ;)

2009-09-21 @ 01:44:06
URL: http://www.ronia.be
Postat av: NiceM

Supergrattis!!!



Måste ju blitt nåt fel på första dagen, att ni inte fick cert!

2009-09-21 @ 07:40:16
URL: http://www.metrobloggen.se/NiceM
Postat av: Jessica

GRATTIS!!!

Vad kul, nu är det bara ett CERT kvar, vart tänker du åka och plocka det någonstans. Vore ju kul att vara där och hejja och gratta!!!!!

2009-09-21 @ 08:16:53
URL: http://www.tjw.se
Postat av: Anna & Lovis

Super GRATTIS igen!! Ni var bäst o snyggast!!

Tack för du visade Lovis i finalen på söndagen, kul med en "proffs-handler"!



Sist men inte minst, TACK för en kanon helg! det måste vi göra om!!

Ps. Sen draget sitter i liiite fortfarande ;)

Kramkram

2009-09-21 @ 09:17:53
Postat av: Eva-Lotta, Induz och Diezel

GRATULERAR så mycket till cert nr 2, snart har ni säkert det tredje också :-) Vi kanske ses i Rättvik i november?



Hälsningar

Eva-Lotta, Induz & Diezel

2009-09-21 @ 12:21:40
URL: http://web.comhem.se/~u1140041
Postat av: Josefin

Massor med Grattis till "SNYGG - Dizni"!!

2009-09-21 @ 20:29:23
Postat av: Camilla & Nixx

STORT GRATTIS!!!

Nu är de bara att jaga vidare efter de sista certet

Men de tar ni snart.

Kram

2009-09-22 @ 13:34:45
Postat av: Lena och Anja

Stort Grattis! Jätteroligt!!!

Väldigt snyggt visad.

2009-09-22 @ 20:10:36
Postat av: Fia

Grattis till CERT

2009-09-22 @ 22:21:09
URL: http://www.hoffe.st
Postat av: Kricko

Än en gång JÄTTEGRATTIS! Du visade ju också fram Dizni så superproffsigt och glatt!!! Tack för en underbart trevlig helg! Det blir väl nästa år igen, eller? Men då ska vi plocka med fler vänstervarvare och lydnadsekipage! Vi ska överhopa Sveg och Ljusdal med NBK:are, eller hur! Blir det det sista certet i Rättvik? Kram

2009-09-22 @ 22:55:58
Postat av: Helena

Grattis till cert nr 2 !!!!

2009-09-23 @ 19:49:04
URL: http://www.lerdalshojdens.se
Postat av: Jessica & Maximus

Grattis till de fina resultaten! Snart e snyggingen champinjon! Kanske i Lindesberg??? Vi ska dit o hoppas på första certet. Tyvärr så måste inte domarna ge ut cert till vinnaren om han inte tycker att de är bra nog. Lycka till fram över!

2009-09-23 @ 21:38:56
URL: http://crosswaysmaximus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0