Blandat....

Jag skulle kunna ha rubriken "blandat" på det mesta....känns som jag bara skriver korta små resumeér om livet! men iaf, vi har tränat så det stått härliga till, lilla fröken är laddad som få och studsar runt och är positiv till det mesta!

Vi tränade på klubben i måndags, med en liten fläskläpp som minne.....Dizni blev så glad så hon studsade lite väl högt och lyckades skalla mig rakt över munnen! Ingen större blodvite, men rackarns vad ont det gjorde! Nu har dom små såren på insidan av läpparna förvandlats till blåsor som svider och gör ont, blääääää!

Sen har klubben köpt in en skyddsärm...vi var ju tvunga att testa lite :P Nån skyddshund blir hon hon aldrig, men roligt hade vi! Hon skällde och försökte låta lite arg, lillfröken :D Men hon kämpade och drog som en liten gnu!

Vi spårade igår, 16 timmar gammalt och 600 meter långt:) Spåret gick sådär....tror det var för svårt så hon helt enkelt tyckte vi skulle strunta i att spåra! Jag hade skarvat det gamla spåret med ett nytt som bara var någon timme gammalt och 400 meter, och när vi kom till skarven tyckte hon det var lite roligt igen :) Sista biten som bara var någon timme gammalt gick kanon! Vi följde upp spåret med lite fika på klubben med Camilla, Anna o Erna, alltid trevligt! Camilla och jag fortsatte ut i skogen igen, lite "visa"-övningar med Camilla som fig. och så avslutade vi med ett uppletande! Uppletande har ju varit sådär kul...men det gick kanon, eller kanon o kanon..... Det gick iaf hyffsat, hon letade koncentrerat men inte i nått snabbt tempo, hon travade runt, men när hon hittade grejen, då var det fullt ös in till mig!! Tror tempot ökar i uppletandet när hon väl inser att det finns en rejäl belöning bara väl matte har grejen i handen, eller?!?!? Sen gick vi promenad ihop och bara pratade strunt, skönt! 

å så lite bilder......

En uttråkad liten fröken har febrilt försökt få matte att leka......

  
Söt va??????? Försöker bli längre än husse.....


Våra nya fina Lamino-fotöljer!!!!! Tjusiga va??

Vi fick fyra stycken av Nicklas föräldrar för några år sen, men dom har legat i källaren utan att vi gjort något åt dom, men nu har vi äntligen fixat nya skinn och kan nu njuta av fika i nya fina fotöljer. Vi är bara lite stolta över dom :) Förmodligen dom dyraste möblerna vi har i hela huset...... Kolla här 

Sen har jag köpt ett par nya skor! 
 

Jag hade faktiskt inga höga ljusa stövlar....låga ljusa hade jag sedan förut, men nu också ett par höga :) Jag ringde och frågade Nicklas först, och han tyckte det var okej :)

Han hade kanske liiiiiite dåligt samvete sen förra veckan, då var det lovat pannkakor till middag, men när han klev in genom dörren väntade en tre-rätters middag! Till förrätt en råraka med rom, rödlök och creme fraiche! Till det ett glas vitt såklart! Sen va det filé black and white med ugnsrostad potatis, å ett glas rött såklart! Till dessert var det smördegskorgar med glass :) Vardagslyx mitt i veckan! 

Helgen är fullspäckad, i morgon är det träningsdag med Askelons goa gäng och på kvällen är det höstfest i Dalasalen, modell 87 för killarna och tjusig klänning för tjejerna :) På söndag är det bevakningsträning som gäller, härligt! Sen är det HÖSTLOOOOOOOV! Ska skriva lite men också ägna mig åt hundträning, såklart! 

På återseende!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0