lite smått o gått!

Tiden räcker inte riktigt till för att hinna blogga längre.....önskar jag hann skriva oftare, jag tycker det är jättekul att läsa andras bloggar och önskar jag uppdaterade min lika ofta....men icke sa nicke!

Men jag kan ju lugnt konstatera att allt inte alltid går som planerat......min tanke var att Dizni skulle varit korad efter helgen...men allt kan ju inte gå enligt planerna....!

Natten mellan fredag o lördag vaknar jag av att hon ruskar på huvudet så öronen slår i överallt, hon går runt runt och är tokstressad!! Jag gör rent så gott jag kan men hon var fortfarande irriterad när jag försöker somna om....sen upp tidigt och åka till Trängslet på KFÖ. Väl där är hon fortfarande irriterad i örat och det släpper inte på hela dagen, menmen, koras ska hon ändå!! Så hem igan och sova några timmar innan vi åkte till Södertälje, jag Anna Carlsson o uppfödar-Anna.

Väl framme är Disa först ut av våra hundar, hon klara sig bra, men vi är ändå inte nöjda.....domaren och vi hade lite olika åsikter om hur social Disa är.....men hur som helst så kan iaf Disa nu titulera sig TJH (FM) SUCH Korad Askelons Disa! Tjusigt värre!!

Här är det kamp på gång...å det sa inte Disa nej till :)

Rätt rolig bild.....


Sen var det Dizni´s tur, och redan när jag tog ut henne upplevde jag henne som lite loj...inte alls samma fart som vanligt!

När vi sedan skulle köra kampmomenten stod det rätt snart klart att något inte stod rätt till med lilla fröken, hon bangade på kampen???? Bjöd inte ens upp till lek i bitstocken??? Hur normalt är det??? Inte det minsta, så vi diskuterade ett tag fram och tillbaka hur vi skulle göra, men vi enades om att bryta och ge henne en ny chans i höst istället....jättetrist och jättetråkigt! Men å andra sidan så kanske vi hade klarat oss med typ 300 poäng, men hur kul är det?? Hon är ju normalt en hund som ska klara en korning utan problem!! Så det var nog ett bra beslut, fast visst känns det tråkigt!!!

Det rann några tårar när jag ringde Nicklas å berättade, men nu med lite distans var det helt rättvist att bryta henne!

Efter Dizni var det Dirkes tur, och hon klarade sig också!! Så nu har Dizni 2 systrar och enbror som är korade, så nog sjutton ska hon fixa det också!

Korad Askelons Dirke


Tack till Anna C som följde med o filmade, o tack till uppfödartanten som fixar o donar!! Sen är det ju alltid trevligt att träffa övriga Askelonshundägare, Josefin o Mattias som har Cpeja, å så Karin med Dirke förståss.

Vår vana trogen åkte vi till Åsen på måndagen, denna gång i regnväder......

Å som ni ser så kan vi nu köra hela vägen ända upp till huset!! Trevligt värre!!!

Tanken var ju att väven skulle sitta kvar och bara målas.....men det går inte! Så den rev Nicklas ner i måndags.....


Så nu ser det ut såhär:


Känns konstigt att ha grundat hela panelen och bara väntar på att få börja måla med täckfärg och så är väggarna ovanför inte ens påbörjade än.....men lite bakslag får man väl räkna med?!

Jag målade iaf lister så det stod härliga till! Så nu ska dom också bara täckmålas, sen är dom också klara! Så vi kn väl säga att vi jobbar på flera täter samtidigt ;)


Nu i helgen kommer systeryster hit, å så är det DM på klubben o så ska jag o fröken tävla, så det är fullt upp!

    På återseende!!!


Kommentarer
Postat av: Karin

Tack för samtalet och tack för sällskapet på Södertälje BK. Du ska se att du och Dizni tar er igenom en korning i höst, utan problem! :)

Hoppas allt är bra och att det går bra för er i huset/stugan...

MVH Karin

2009-05-20 @ 20:04:14
URL: http://www.bengalning.net
Postat av: Anonym

Lycka till på tävlingen i helgen!! :) Hoppas att fröken är sig själv igen nu.

2009-05-21 @ 19:29:04
Postat av: Cattis & Ronia

Vad tråkigt med korningen men ni har fler chanser. Själva har vi ju bara en innan fröken fyller fyra...



Lycka till på tävlingen vad ni nu ska tävla i. Hörde att det var full fart uppe hos er nu på DM :)

2009-05-22 @ 17:39:09
URL: http://www.ronia.be
Postat av: Helena

Ni ska se att ni fixar korningen nästa gång.



Lycka till i fortsättningen!



Helena

2009-05-26 @ 15:47:09
URL: http://www.lerdalshojdens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0