Julgranshuggning!

Idag var det dax för den årliga julgranhuggningen! Vi hade med oss Johan, Fidelia och deras son Alexander. Fidelia flyttade till Sverige förra året från Mocambique så hon är rätt ovan vid att vara ute i snön....men jag tror hon trivdes! Hon är dessutom livrädd för hundar, så det var en prövning att ha Dizni med!

Här sopar Nicklas av bilen...vi har ju inte riktigt plats i garaget för där står gamla spisen och diskmaskinen!


Dizni ser skeptisk ut...hon gillar inte att åka bil....men det konstiga är att när hon väl sitter där så tycker hon det är okej?! Märkligt.....


Johan och Fidelia bäddar ner lilla Alexander i pulkan!


Men först var vi en sväng till Åsen och fikade, kallt som tusan inne - 7 grader! Men vi tog en snabbfika innan vi begav oss ut i skogen!


Dizni premiärdrar! Hon var jätteduktig och skötte sig kanonfint!




Alexander somnade i pulkan, tänk vad mysigt att ligga nerbäddad bland varma filtar och bli dragen i pulka, kan livet vara bättre??


Johan på väg till bilen med deras gran

Här en liten film på hur skogshuggaren Johan attackerar granen........


Fidelia ville ha en "trofé-bild" att skicka till syskonen i Mocambique, hennes första gran!


Kommentarer
Postat av: Camilla & Nixx

Hej min vän hur gjorde ni med granen, la ni några böcker under den för att få den enda till taket.

Kram

2009-12-21 @ 00:18:55
Postat av: Malin & Pysen & Cezo

God Jul & Gott Nytt år!!

Jag vet inte vad kenneln heter ännu ( du vet va jag menar) Säger till när jag vet. Kram Malin Pysen & Cezo

2009-12-22 @ 23:39:09
URL: http://www.malinsfarm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0