Livskvalité!

Ja, ni må tro att Dizni blev glad över alla kommentarer, erbjudanden om vidare skriverier hänvisar hon till sin agent ;)

Nåväl, familjen fortsatte, trots Dizni´s protester att använda skidor som nöje, och som transportmedel! 

I går i strålande väder styrde vi mot Åsen, då det varje gång är osäkert huruvuda vägen ska vara plogad eller ej så tog vi det säkra före det osäkra och packade in skidor, vilket var tur! För det var en hel del snö och bara plogat en bit av vägen!

Jag kom ihåg kameran så håll tillgodo med lite bilder!

Idylliskt värre :)
  

Spajk sprang så fort så han blev suddig!



Väl framme vid Åsen kunde vi konstatera att stugan klarat sig från Dagmar, skönt!

Dizni var måttligt road av snön.....hon gick å det snabbaste in under altanen där det inte var nån snö...hon är inte bara divig, hon är lat också ;)


Spajk gillar snön, vi fick se otaliga snövaraner under dagen...knäppskalle! Men här tuggar han "bara" på ett vedträ!


Fina Dizni! Hon är bara så söt <3








Jag vet, vi borde skämmas som har metallkedja på henne när det är minus :(
Kom på det när vi kom ut, men jag lovar bot och bättring!

Som sagt...någon vän av kyla är hon inte, så hon tog snabbt liggerunderlaget i besittning när Nicklas o Spajk gått till sjön o kollat båten.....




En tydlig fördelning av bevakningsområde:
Spajk- Jag kolla omgivningarna, Dizni- Jag kollar maten!


D- Snääääälla huuuuussse, jag kan väl få en korv??


Vi hade en härlig, om än lite kall tur, när vi åkte hemifrån var det -8 och när vi kom till bilen efter att turen visade den -16, inte undra på att vi blev lite kalla!

Nåväl, livskvalité på högsta nivå!

I morgon börjar jag jobba, så då blir det lite glesare med inlägg igen!
Men ge inte upp, plötsligt dyker det upp ett :)

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Grimm vill också ha snö ju! Just nu roar han sig med att slänga sig på sidan och kana på isfläckar, gärna i koppel.. Folk tittar konstigt efter oss.

2012-01-09 @ 18:20:18
URL: http://samiogrimm.wordpress.com
Postat av: Malin

Åh va härlig tur ni ser ut att haft :-) det är sånt här som fick mig att flytt från Skåne !

2012-01-09 @ 19:38:16
URL: http://www.wheats.se
Postat av: Anna & Lovis

Vilken härlig utflykt :) o som vanligt finfina bilder du bjuder på :0D

2012-01-10 @ 08:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0