Äntligen!!!

Ja, idag satt det som det skulle!

Klev upp 0425 och masade mig iväg till Smedjebacken, hade trevligt sällskap av Anna C, tack!

Vi var där i goooood tid, knappt en timme innan samling, men skönt att vara på plats iaf, hann gå en rejäl runda innan det var samling, för sen var det bara 10 minuter till platsliggning.

Hade blivit lottad till startnr 1....både gillar o inte gillar det, skönt att ha det gjort, men samtidigt är det skönt att ha sett några hundar innan.

Platsliggningen var lugn, det låg en snygg rottishane bredvid oss, den låg verkligen på spänn och såg ut att kunna explodera vilken sekund som helst, men den och alla andra låg fint. Å håll i er nu, men INGET DK på uppsittet :)

Tandvisningen satt han såååå fint, han satt hela tiden?! Döm om min förvåning!

Sen ut o värma en stund, mest röra sig för att hålla värmen, för fy satan vad kallt det va!!!! Tokkallt ute, och lite varmare inne, men inte mycket, det var inte uppvärmt i hallen, så det var rätt kyligt.

Sen in igen och ställa upp för linförighet, kändes sådär, han hade väldigt mycket att titta på...typ ALLT annat än mig?? Kändes inte alls nå bra, stundtals gick han bra, men ibland var han heeelt väck!

Läggandet var sååååås snyggt, jättebra transport!

Inkallningen hade vi ett taskigt avslut, igen!!! Men han kom på första kommandot, skönt!

Ställandet var liiiite bättre än sist, men bara marginelt...han tog några steg eftet kommando, och sen tog han några fler steg när jag var på väg tillbaka :(

Apporteringen var bra, men han ställde sig upp igen när jag tagit apporten, men han sträcker sig efter den och verkligen vill ha den, kul!

Hoppet var bra, men lite halvdåligt avslut, igen!

Betygen o kommentarer såg ut såhär:

Plats 10
Tandvisning 10
Linf. 6 (pos. DK. strul vid halt. släpper)
Läggande 10
Inkallning 8 (DK avslut)
Ställande 8,5 (tar några steg, avslut)
Apportering 9 (avslut)
Hopp 10
Helhet 7
Summa 171,5 poäng, 1:a pris och en tredjeplats!


Prispallen med de två segrarna på 183 poäng! Bara "riktiga" hundar på pallen :)

Jag hade ett lite annat upplägg idag, jag har ju tidigare fastnat i nå rottweilertänk att "sätta på plats" genom att ta kommendot på en gång och tillrättavisa. Kört lite linförighet i samband med platsen och där korrigerat i kopplet, men idag körde jag istället lite mjukare och hjälpte han för att få honom rätt och kunna belöna! Min teori är att det skapar lite trygghet i tillvaron, inte vet jag, men det fungerade ju idag iaf!  

Känslan var idag mycket bättre, han var inte alls lika "låg" som gångerna innan, så min teori om att det är en vanesak för honom att fungera med en nervös matte verkar ju vara en bra metod! Att tävla och tävla för att vänja han vid nervositet! Nu blir det tvåan i februari!

Känns så gott att äntligen ha det "avklarat" och kunna gå vidare!

Nu ska det nötas fjärr o rutan lite extra!

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Anna Nygårds

Grattis!! Men hallå!!!! Vad då RIKTIGA hundar på pallen. Carolin!! Nu blev vi lite ledsna i ögat :(.

/ Anna , Rolex & Vinna

2012-01-21 @ 16:21:47
Postat av: Malin Johansson

Grattis till ert förstapris :-) nu ses vi snart bakom planket!



Kram Malin

2012-01-21 @ 16:35:51
URL: http://www.wheats.se
Postat av: Camilla, Nixx, & To Do

STORT GRATTIS !!!

Hoppas du har satt upp en skryt hylla till Spajk, för fler bucklor kommer det att bli.;)

2012-01-21 @ 18:39:31
URL: http://nixxen.blogg.se/
Postat av: Carolin

Med "riktiga" hundar menar jag hundar med ståöron...ett gammalt tjänstehunds-skämt!!

Inte meningen att trampa på några tår, förlåt Anna Rolex å Vinna....

2012-01-21 @ 20:33:00
Postat av: Ida & Rover

Stort grattis! :D

2012-01-21 @ 20:39:06
URL: http://rovering.wordpress.com
Postat av: Karin

Grattis, det satt väl fint? :-)

2012-01-23 @ 15:49:48
URL: http://www.bengalning.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0