Köpa täcke!

Sitter och tittar på täcke till Spajk....Dizni har ett jättebra från jami hundsport, ett Breath-time, det funkar kanon och håller henne varm o go :)



Jag fick sätta lite mer kardborreband för att kunna spänna tajt runt bröstkorgen, men sen är hon ju lite lång i ryggen!

Men lilla Spajk då, vad ska han ha?? Jami är så krångliga att beställa ifrån....antingen via förskott som måste behandlas av en "riktig" människa så det tar nån vardag innan man kan sätta in pengar, å så tar det några dagar innan  dom ser pengarna, å så ytterligare några dagar innan dom skickar grejerna, så det tar oftast minst en vecka innan grejerna kommer....jag vill ju ha grejerna NU! Visst kan man beställa via portförskott, det kostar 60 kronor och så måste man hämta det på typ ica och betala då...inte så krånligt egentligen, men det finns ju enklare sätt!

Typ vipdog som jag beställt ifrån tidigare! De har klarna faktura och det har funkat kanon varje gång jag beställt därifrån, toksnabba och proffsigt! Jag funderar på ett Hurtta-täcke...



MEN jag tycker att det är lite dyrt.....vet inte om Hurtta är så bra att det är värt pengarna???

Det jag gillar med Hurtta är att det går att spänna åt runt halsen, så det blir tajt där, och så den gosiga kragen förståss!

Hittade ett annat märke på vipdog, Hansbo som tydligen gör häst-täcken, rätt mycket billigare! Men frågan är om dom är lika bra?


Hansbo har också ett vintertäcke, men jag tycker storlekarna verkar konstiga, jag har 70 cm på Dizni´s täcke, men enligt Hansbo´s rekommendationer ska en rottis ha 50 cm??? Jag hade tänkt köpa 55 till Spajk???

Såg nu att det var slutsålt...så det får vi väl hoppa över då....

Jag har inte täcke på varken Spajk eller Dizni normalt, men nu i vinter så kommer hundarna att behöva sitta i bilen några dagar när jag jobbar, jag kommer ju såklart att ha kupévärmare på, men jag vill ändå ha täcke på dom när dom inte har möjlighet att röra på sig så mycket.

Hade jami varit enklare att beställa ifrån hade jag tagit samma som till Dizni, dessutom har jami koppel som jag vill ha...undra kanske om mamma o pappa ska till Västervik o kan svänga in och köpa??? Hmmmm, får nog slå en signal till kära mor och höra! Då kan ju dom köpa täcke också??? Får nog göra det innan jag beställer!

Sen funderar jag på att köpa en sele till Spajk som han kan ha när Nicklas är ute och springer med han, han är ju så duktig på att springa, men Nicklas har hittills bara sprungit i skogen för att kunna ha han lös, men om han vill springa i smahället vill han ha koppel på och det känns inte schysst att låta han dra i halsbandet, så nån form av cykelsele vore praktiskt.



Typ en sånhär, ALLA ser ju att det passar perfekt på en kelpie :) Tycker nog att Spajken ska ha en orange i så fall! Känns som orange är hans färg på nått sätt! Matchar hans kaffefärg snyggt :P

Berätta gärna om ni har andra tips på bra täcken!! Tack på förhand :)

Nu ska jag ta hundarna med mig ner på bryggan för en foto-session, återkommer med resultat!

     Tjingeling!




Kommentarer
Postat av: Angelica

Grimm har fått ett back on track-täcke. Så nu får jag verkligen hålla tummarna för att han blir friröntgad vissel. Tycker de är snygga och bra passform, och inte mkt dyrare än ett hurtta :)

2011-09-25 @ 13:50:29
URL: http://samiogrimm.wordpress.com
Postat av: Carolin

Jag har kikat på BoT också, men är dom så värmande? Tänkte att dom bara till för att behålla värmen och få en långsam "avsvalning" efter träning? Täcket ska liksom vara sådär tjockt o gosigt och bara värma. Funkar BoT då??

2011-09-25 @ 16:18:20
Postat av: Camilla Nixx & Pip

Nixx har ju ett lika som Dizni. Jag tycker att det är lite bökigt om han ska gå med det, men det fungerar utmärkt när han ligger i bilen. Huerttas tycker jag ser bra ut. Och Nixx skulle jag nog få linda in hela han i ett back on track täcke :) Jag har precis köpt en sådan modell på sele till Nixx nu när han inte får på sig ha halsband.Den fungerar bra tycker jag.

Och kommer det bli för kallt så kan jag ju vara lite hundvakt.

2011-09-25 @ 16:35:23
Postat av: Angelica

Jag upplever att det värmer ja. Kanske inte lika mycket som ett supertjockt termotäcke, men det har JAG å andra sidan aldrig haft behov av. Så länge de håller värmen i bilen/stillasittande under träning är jag nöjd :)

2011-09-25 @ 16:42:25
URL: http://samiogrimm.wordpress.com
Postat av: Lena

Vad söt du är med dina funderingar om täcken. Jag har ett likadant till både Elsa och Drama, som du har till Dizni. Dom funkar kanon! Har dessutom mina hundar liggande regelbundet i bilen några tim/dag under vintertid och det är inga problem! Bara så att du vet...



Kramar från ligan i Stockholm

2011-09-25 @ 23:02:23
URL: http://lenashundar.blogg.se/
Postat av: Camilla o Lennart

Kolla djurmaxi.se om dom har nå bra täcken, beställde därifrån och jag tyckte att paketet kom snabbt, passade även på att beställa ett hundtält för kommande gröna övningar:-)

2011-09-26 @ 22:42:50
Postat av: Josefin

Hansbo har iaf jättebra hästtäcken, så hundtäckena borde funka lika bra! :)

2011-09-28 @ 22:19:07
URL: http://www.cpeja.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0