JAAAAA!!!!

Där satt den! Spajk o jag är uppflyttade till lägreklass spår!


245,5 poäng och en andraplacering!

Började dagen med lottning, drar nr 4 av 5, femman drog Jennie o Gast och trean Karin o Putzi. Därmed kändes platsliggningen trygg :) Gast o Spajk har tränat ihop några gånger och en lagd Putzi ligger!

Ut till spåren, finfina spårmarker! Väntan väntan....sen kommer domarna och vi drar igång, ut såå fint, som vanligt med nosen i kärnan, frambenen i trav o bakbenen i galopp :) Hittar första pinnen och markerar med en fin liggmarkering, ligger PÅ pinnen så jag blir lite nervös innan jag kommer fram o ser att pinnen faktiskt är där! Fram till vinkeln som han verkligen spikar! Hittar andra pinnen och markerar med ligg, sista vinkeln går han över typ 50 cm men vänder sen fint upp! Vid slutet for hjärtat upp i halsgropen då han nosar på pinnen, men gor vidare ett halt steg innan han sen vänder om och liggmarkerar!

Jag går ut till vägen och möter domarna som båda säger att det inte fanns något att klaga på! Omdömena i protokollet står "utmärkt" och "bra" på väg mot bilen säger ena domaren, "Man skulle filma och ha det som instruktionsvideo" Gôtt!!

Tillbaka till klubben i ett ökande regnande....skit också! Vid platsliggningen regnade det rätt friskt, men det var en lugn plats vilket är så skönt!

Sen budföring, behöver jag säga att problemet är farten?? Å då inte att det går sakta....hur fasen får man NER farten??? Vi måste helt klart öva mer, alt. satsa på rapport :)

Sen var det då lydnaden....in och gör en linförighet som ändå gick rätt ok, han hade fin kontakt och en härlig attityd hela vägen, stundtals var han riktigt med och stundtals heeeelt vilse. Men det är ju inte så konstigt då jag i tisdags fick för mig att sluta peta och bara köra fullt ös medvetslös!! Det gick väl ändå okej fram till sista raksträckan....DÅ sträcker han kopplet och gör ett fint framförgående :( *morr* 5-0 i betyg, mer korrekt hade varit två nollor då han sträckte kopplet och då ska det vara noll.... Men jag tackade för femman!

Framförgåendet då, ja, inte helt bra, men han hade fint fokus och vi fixade det iaf.

På läggandet var det en katastrofdålig framföring....vad tänkte han på??? Jo, framförgående såklart! Men läggandet är fint iaf och han ligger kvar!

Inkallning, dålig avslutning men bra tempo...jotack! Hur sjutton ska han kunna stanna när han kommer i två hundra knyck??? Grästovorna far ju all världens väg i starten???

Apporten tuggade dödade han lite och var liiiiite tveksam på väg in, sen ett katastrofalt dåligt avslut, han gick RUNT mig??? Men höll kvar tills jag sa loss iaf, o med tanke på hur mycket vi tränat just detta så är det en stooor framgång bara att få betyg!

Avslutade med hoppet, helt okej! Satt lite snett om hindret, men hoppade iaf tillbaka!

Jag hade en skön känsla i kroppen när vi gick av planen, nöjd för att jag visste att vi var uppflyttade men också att det funkar på tävling! Visst var han flamsig som tusan o jag var väl inte heller den mest tydliga föraren...men nu vet jag iaf exakt VAD vi ska träna på till våren!

Här kommer betygen!
Spår 10-10 Utmärkt / Bra

Budföring 8-7
Vida svängar vid avslut /Flera dk, vid sväng vid avslut
(nähääää, vida svängar?? Läs fler meter!!!)

Linförighet 5-0
Står vid någon halt, pendlar i pos. tappar helt kontrollen vid språng/ Sitter ej, ojämn pos. dk, lek vid spårng, dressyr
(Jaja, som ni ser så har vi en del att jobba på.....MÅSTE tänka till på detta!)

Framförgående 6-5.5
Svårt att starta, vill iväg före, pendlar / Drar dålig framföring, snett
(Undra just hur det ska se ut? Visst har vi en del i avslutningarna att jobba på, men såååå dåligt tycker inte jag att det är?!)

Platsläggande 8-7
Problem vid framföringen, men bra läggande/Ojämn framföring, dk
(Det är ju svårt att gå fot när liten kelpie-hjärna tänker FÖRE hela tiden?!!!!)

Inkallande 8-7 Snabbt, bra, dålig avslutning/ Hopp på förare, dk avslut
(Även här avslutningarna.....)

Apport 7-6 Tugg extra kommando/ Tugg, dk
(inte mycket att säga om, men avslutningar är det vi måste träna på!)

Hopp 8-8,5 Bra hopp, dålig avslut båda sidor / Slarvigt avslut
(Hoppade fint, trots att tävlingsledaren stod nära och hade apporten i handen...)

Plats 10-10
(Han flyttade en tass efter typ 2 minuter! Annars låg han så fint!)

Nu tar vi tävlingspaus till våren och jobbar på vår avslut och vårt fotgående!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Grattis igen! Fråga: Hur funkar det egentligen med två domare? Kör man på medelvärdet på betyget eller? Snacka om nollad på bruks :O

2011-09-11 @ 17:38:49
URL: http://samiogrimm.wordpress.com
Postat av: Camilla

Åhh så roligt! Grattis igen! Vad ni är duktiga! Nu blev jag med apellsugen ;)

Härligt med så fina poäng och kommentarer i spåret :D

2011-09-11 @ 18:08:20
URL: http://www.gizmobus.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Grattis!! :D

2011-09-11 @ 19:35:44
URL: http://tandattacken.bloggplatsen.se
Postat av: Camilla Nixx & Pip

Grattis igen.

Och tack för fikat.

2011-09-11 @ 22:35:46
URL: http://nixxman.blogg.se/
Postat av: Petra

GRATTIS!!! Duktiga ni är!

Kram på er!

2011-09-13 @ 20:51:20
URL: http://angaria.blogg.se/
Postat av: Anna & Lovis

Grattis igen! (lite sent, men...)



Härligt att se en så glad hund genomföra momenten!

Kram

2011-09-16 @ 08:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0