en liten fundering......

Sitter här o tittar på Spajk o Dizni när dom ligger i godan ro och tuggar på varsit tuggben....iof ligger dom på den nya och asdyra mattan, men vad spelar det för roll??? Det finns ju företag som bara gör mattor :) Å vi är ju så välbetalda så vi har råd att köpa mattor för dryg 8000 titt som tätt ;) Skämt åsido...

Haha, såg nu att Spajk hade fått alien-ögon :)


Det var värt några resor till Borlänge och lite mer pengar än budget för att få mattan, som egentligen är två...men rummet är stort och det går åt stora mattor för att täcka parketten, varje matta är 200x290 cm stor! Jag är fånigt stolt över dom och tycker dom är skitsnygga!!!!

Men nu var det inte mattorna som var min fundering, utan hundarna! Tänk vad mycket folk jag/vi träffat via hundarna, alla mina bästa vänner har jag träffat via hundarna, ja, eller iaf indirekt! Det blev nån liten omväg via nått grönklätt där, men det var ju också tack vare hundarna! Vad hade vi gjort utan dom?? Ja, jag hade nog fortfarande varit aktiv scout, eller engagerad i någon annan förening. Det är ju också hundarna som är anledningen till att vi är engagerade i hemvärnet, så allt vi gör är mer eller mindre relaterat till hundarna! 

Visst har studierna också lett till bekantskaper runt om i landet, men inte på samma sätt. Mina nya kollegor är helt underbara och jag skulle lätt umgås mer med dom, även utanför jobbet, jag hoppas vår planerade pyssel-kväll blir av! 

Men ändå, hundarna är en stor och viktig del av vårt liv, kan inte tänka mig en dag utan dom! Visst tycker jag ibland att dom är dryga och mitt dåliga samvete slår till ibland när jag känner att jag inte aktiverar dom som jag ska....och att ge sig ut vareviga kväll, oavsett väder på kvällsrunda, är inte alltid jättekul. Att vara "låst" och inte kunna åka bort en hel dag utan bara 5 timmar åt gången är ju ett val vi gjort, att vi får strunta i mysiga SPA-weekends kan vi också leva med, men visst har vi kanonbra hundvakt som vi skulle kunna fråga om hjälp. Men hundarna är ju en del av familjen, och den dagen vi verkligen behöver hundvakt vill vi ligga på plus och inte utnyttja henne "bara för att".... Det är få människor som vi litar på och som får vara hundvakt till våra hundar, och det är få människor som vill ha både spajk OCH dizni, vilket är fullt förståeligt! 

Ja, det var bara mina små funderingar.... nu ska jag dricka upp sista kaffeslatten innan jag ska åka till Nusnäs på julmarknad! 

Tog en bild på hundarna nu i dagsljus också, med deras fina rosetter :) Suddig som tusan, då det inte är något större ljus att prata om, disigt och grått ute :(
 



 

Kommentarer
Postat av: Anna-Britta

Den mattan var riktigt, riktigt snygg och säkert väldigt skön för D & S :-)

2011-11-20 @ 14:25:20
Postat av: Anne-Cathrine

Så snygga mattor, rummet är jättefint!!

2011-11-20 @ 20:02:01
Postat av: Lena

Vilket härligt inlägg, Carolin. Vet du, att det är precis så vi resonerar härhemma. Livet vore urtrist utan dom fyrbenta - även om man kan hålla sig för skratt ibland. ;) Och mattan är SKITSNYGG!



Kramar från storstan

2011-11-21 @ 09:01:53
URL: http://lenashundar.blogg.se/
Postat av: Ida & Rover

Hej, är inne och smygläser lite! Hittade hit eftersom jag också ska tävla lydnadsettan på söndag och vi har platsliggning bredvid varandra. :) Jättefina hundar du har, lycka till!

2011-11-26 @ 18:55:36
URL: http://rovering.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0