SeUCH Askelons Dizni

Äntligen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Idag har Dizni blivit champion, jag har nog fortfarande inte fattat!

*** TJH(FM) LP1 SeUCH Askelons Dizni ***

Utställning i Avesta, jag var inte så laddad, köpte inte ens en katalog utan bara tog Dizni och gick in, ingen bur ingenting, bara ryggsäcken med lite grejer. 23 anmälda rottisar, Dizni skulle in som nr 20 så jag räknade ut att det är iaf max 4 tikar i bruksklass....det visade sig att vi var själva, vilket absolut inte är en garanti för något cert!

Jag kikade såklart på hundarna innan, och tyckte domaren plockade fram rätt nätta hundar, så jag var liiiite hoppfull när det var vår tur!

När hon sedan efter den individuella bedömningen säger: Excellent och såklart CK, så visste glädjen inga gränser!!!!!

Ja, som sagt.....glad blev jag :)

Domaren fattade ju inte varför jag fick fnatt för, och såg minst sagt konfunderad ut!

I bästa tik kom vi tvåa, vilket ju var mindre intressant, jag visste ju att championatet var klart!!

 
Tack till Chatrine på Vargstubacken´s som fotat, och som hjälpte med lite lockande!

Det var en finfin kritik, om än lite kort....
Bra utvecklad och presenterad. Stark och muskulös kropp, typisk för brukshund. Goda vinklar. Bra rörelser med mycket energi. Bra pigment och temperament.

Ja, det känns helt fantastiskt, som vi kämpat för detta!!!

Dizni tog det hela med ro och var inte särskild uppspelt över det hela...

Lite posering med alla rosetter :)





Det är mobilbilder...därav den dåliga kvalitéen, får fixa lite snyggare bilder sen!


Ja, en hel hög rosetter, fast jag tycker att championrosetten är lite mesig....menmen!

Certifikatrosetten den blå-gula, sen själva championrosetten den röd-gröna, den rosa är certifikatskvalité, de båda röda är att jag fick exl och blev etta i vår klass, och den blå för att vi kom tvåa i bästa tik!

Om Dizni tog det hela med ro, så var det nån annan som var avundsjuk på rosetterna....
 
Han ska ut i hetluften i morgon då det vankas MH!

Ja, tänk att vi nu nått ett av våra mål, vår första utställningschampion, förhoppningsvis inte den sista! 

Stort TACK för alla hälsningar, och för all support!

Fick lite fler bilder från Cathrine, håll tillgodo!











Ja, glädjen går ju inte att missta :)

Det finns ett litet kort inlägg i hundbloggen också...


Kommentarer
Postat av: jessica

Nu sitter jag och flinar och tårarna rinner efter ha sett bilderna. Jag vet ju hur gärna du ville detta!!! Stort varmt grattis från mig :<3

2011-06-18 @ 19:52:00
Postat av: Andreas & Mörka Molly

Grattis!



Vi ses.



A&MM.

2011-06-18 @ 19:57:15
URL: http://andreasmolly.blogspot.com/
Postat av: mamma Bitta

STORT GRATTIS till er bägge. Som du har längtat och kämpat för att få detta!! BAMSEKRAMAR!!!!

2011-06-18 @ 22:03:01
Postat av: Camilla , Nixx & Pip

Så himla kul STORT GRATTIS igen.

Kram

Nixx ger en liten puss till Dizni också

2011-06-19 @ 15:19:01
Postat av: Emma

Wohoo, grattis :D Kul å läsa, å vilka härliga bilder :D

2011-06-19 @ 18:35:31
URL: http://tcd.n.nu
Postat av: ann landberg

så härligt..jag VET hur glad man blir..=))) GRATTIS

2011-06-19 @ 20:54:38
URL: http://www.lowaswebb.net
Postat av: Lena

Hahaha!! Vilka UNDERBARA foton Cathrine har tagit! Och återigen - grattis!

Kram på er

2011-06-19 @ 22:45:27
URL: http://lenashundar.blogg.se/
Postat av: Kricko

Tänk vilken lycka det är när ens hund blivit champion! Ni har ju fått kämpa lite nu på slutet också och då blir det extra roligt! Vilka superhärliga bilder på dig och Dizni! Där kan man INTE ta misste på din glädje och lycka!

Kram Kricko

2011-06-20 @ 00:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0