Mycket hund!

ja, det har varit mycket hund nu några dagar! Både spår och lydnad, tyvärr ingen bevakning...men vi får ta tag i det framöver också!

Jag har ju haft några dagars ledigt nu mellan studierna och sommarjobbet, inte kul för plånboken, men hundarna är nöjda! Idag vilar vi, eller rättare sagt, jag och Dizni slöar men Spajk är inte lika nöjd....men vi  måste träna på att ta det lugnt också, precis nyss kom han studsande med en lång flosstugg i munnen som "råkade" hamna på Dizni, som blev måttligt road, vilket gjorde Spajk överlycklig!  Nu sitter han och blänger på mig och är mycket missnöjd med att bli "platsad" i soffan....

Nicklas är i Mocambique (som för övrigt är ett skitsvårt ord att stava) så då kan jag ju göra precis vad jag vill :) Vara ute lääääänge i skogen med kompisar och spåra och promenera!

I morgon börjar jag jobba, på världens bästa sommarjobb! Det är så roligt att stå i receptionen och möta glada turistande människor, de allra flesta är i alla fall glada, men tyvärr är det ju de sura man kommer ihåg...

De lediga dagar jag haft nu är den enda längre ledighet jag får i sommar, nu blir det bara lediga dagar på schema, typ 2 i taget. Sen direkt när sommarjobbet slutar så börjar jag på mitt "riktiga" jobb :) Det är inte helt klart ännu, så jag skriver inte var och inte som vad, men snart!

Nu ska jag skriva ett detaljerat inlägg i hundbloggen om de senaste träningarna :)

Ett oinspirerat inlägg, men håll tillgodo :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0