Nöjd, trots allt!!

Måste ju först berätta att jag fick godkänt på den eländiga mattetentan!!!! Känns så skönt att kunna lägga den kursen bakom mig!

Men åter till dagen då...Lägre klass bevakning stod på programmet! Nervöst som fasen!

Började med lydnaden, solen gassade redan men temperatuen höll sig dock någorlunda okej, så jag är glad att lydnaden låg först! Jag har inget kryp, så jag visste att en lydnad som skulle räcka till uppflyttning skulle bli tufft att klara...

Började med platsliggning, Dizni låg jättefint, viftade så fint på svansen när jag kom tillbaka!

Linförigheten gick sådär...inte nöjd!

Framförgåendet gick kanon om man bortser från lite detaljer....som "så-intressanta-fläckar-på-planen-så-man-måste-stanna-och-nosa-och-även-kissa-en-sväng" Hundj*vel! Vi fick iaf betyg, men inte mer....

Läggande under gång, jätteseg ner mot vad hon kan...

Inkallningen helt okej, har dock fått avdrag för sen avslutning?!

Apporten helt okej med tanke på vårt elände med den på senare träningar....galopp ut, trav in som dessutom kryddades med lite tugg??!??? Hon som inte tuggar annars?!?

Hopp hade vi lite störning, så hon drar rakt ut till vänster efter landningen, jag ropar "sitt" hon stannar av men är fortfarande vänd åt fel håll, jag ropar ytterligare ett "sitt" och hon sätter sig då ner, vänd mot mig men ungefär 5 meter till vänster om hindret.....Jag drar till med ett dk och säger "Dizni-hopp" och hon hoppar fint tillbaka :)

När vi gick av planen var jag iaf MYCKET nöjd! Hon var med mig och svansen viftade när jag berömde henne och hon låste inte på någon annan än mig!

Betygen såg ut såhär för lydnaden:
Linförighet 6.5 - 6.5 (Sent sättande, sen sväng, dk, sen vändning, tappar pos.)  
Framförgående 5.5 - 5 (håller i kort koppel, nosar, rastar)
Läggande 7 - 7 ( tar steg, sent läggande)
Inkallning 8.5 - 9 (ngt långsamt tempo, sen avslutning)
Apportering 7 - 7 (tempo, tugg, dk, sent sitt)
Hopp 6 - 7 (Slår i, DK)
Platsliggning 8.5 - 8 (kryper)

Det enda jag är fundersam kring är platsliggningen, kryper?!?? Det måste ha varit när jag var på väg bort, för annars låg hon så fint så fint! Inte en tendens att röra sig vid skotten! Men där har vi ju 9 poäng till att hämta, å så 14 till på hoppet, och har vi det så har vi iaf uppflyttningspoäng i lydnaden också! Även utan kryp!

Sen bar det ut i skogen, och här började det kanon med ett upptag som passar i vilken skolbok som helst! 10-10 av domaren! Själva spåret sen då...där hade Dizni mått bra av att få en förare som inser att det är hunden och inte föraren som vet var spåret går....OM jag bara vågat lite på henne hade vi nog kommit runt! Nu slutade vi spåret med två apporter utan slut, så det blev inget betyg på spåret....

På patrulleringen hade jag också fått hjärnsläpp! Tänker på mina kära instruktörer på HTU..."Man ska hjälpa hunden, inte stjälpa hunden" jotack, det har Dizni mått bra av idag...Nu slutade patrulleringen med en 5:a i betyg, maxbetyget för en hittad figg är 7, o sen avdrag för att jag var så puckad och inte stöttade hunden, då blir det inte mer än en 5:a kvar....

Så vi slutade på 325.50 poäng och godkända, vilket med tanke på allt strul vi haft ett jättebra resultat!  

Dagen har hur som helst varit suuupertrevlig! Trevliga människor och en mycket trevlig klubb att tävla på! Dit kommer jag garanterat att återvända! Har ju varit där och ställt en gång och "råkade" ta cert och bli BIM, så Ljusdals BK är en välldans trevlig klubb :)

Nu sitter jag på ett urmysigt vandrarhem i Sundsvall, ligger uppe på ett berg och har fantastisk utsikt över stan om man går en bit.

I morgon väntar utställning....nu jäklar håller vi tummarna att vi kan knipa det sista certet och äntligen bli SeUCH :)

Avslutar med att gratulera Jennie och Kira som också blivit godkända  i lägre klass, fast då i spår!! Kul när klubbkamrater visar framfötterna på tävlingsbanorna!!! 

Jag återkommer i morgon med rapport om hur det gått! 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0