Hej å hå....

jobba på....eller iaf ta nya tag! En djävulsk revanschlusta infann sig efter lördagens tävling!

Dizni var jättefin vid uppvärmningen, likaså platsen, lite seg ner men låg sedan bra, vilket ju alltid är en tröst! Vi hade startnummer två, tittade lite snabbt på programmet i fritt följ och sedan värmde jag Dizni. Hon var jättepigg och det kändes kanonbra och jag tänkte att "dethär blir inga problem, vi fixar detta galant idag" men tji fick jag!

När vi är på väg in är hon fortfarande "med" och det känns bra, men sen vid startpunkten för fritt följ så kommer Dizni på att tävlingsledaren, domaren och sekreteraren är hennes absolut bästa vänner?!? Hon sitter hos mig, men har fokus på dom och svansen viftar som en liten propeller.....Jäkla översociala hund!

Hon känner såklart att jag är tokarg och när jag ska börja fria följet är hon på nån heeeeelt annan planet och jag blir ju såklart skitsur! Vilken hon såklart känner...Vi tar oss igenom fria följet, men jag inser ju att detta inte är våran dag....när hon inte heller lägger sig på första kommandot i läggande så var det ju bara att ge upp! Jag kör halva inkallningen och sen bryter jag....

Skitsur var bara förnamnet!!! Jag gick av planen och var minst sagt barsk mot henne och berättade minsann att jag inte var nöjd med hennes beteende! 

Jag gillar verkligen att hon är öppen och social och inga misstänksamheter mot folk, men ibland går det ju bara för långt! Hon ska ju fortfarande göra det jag säger och inte störas av att det står folk på planen. 

Jag tror inte att hon kände "Nu är det tävling och matte kan inte säga till mig" utan hon bara älskar människor och det i kombination med att jag kanske låtit henne hälsa lite väl mycket och är nog inte helt lyckat....Hon får ju såklart inte springa fram hur som helst utan det är ordning och reda innan hon får hälsa, men trots det så är det lite åtstramning med hälsandet ett tag framöver!


I måndags var det träningstävling och jag tog såklart tillfället i akt och testa henne lite! Jag berättade klart och tydligt att det INTE var okej att titta på tävlingsledaren och vifta på svansen....! Vi provocerade lite och gick nära domargänget, men efter lilla tillsägelsen skötte hon sig kanon! 

Hon genomförde alla moment kanonbra och jag är mycket nöjd med det, lördagen stoppar vi i facket "saker vi glömmer så fort vi kan" 

Vi är anmälda till några fler tävlingar, både bruks och lydnad, så nu är det mycket hund ett tag framöver! 

I morgon åker vi på KFÖ, 4 dagar "i grönt", hoppas på hyffsat väder och inte så kalla nätter då lilla fröken o henne kollegor ska sova ute! 

Ja, det var väl allt för nu?!?! På återseende!

    


Kommentarer
Postat av: Camilla & Nixx

Eller så får du vara den ROLIGASTE och possetiva på plan så kanske hon vill gå med dig....

2010-05-05 @ 18:38:44
Postat av: Carolin

Nu kom jag på vilket ord jag menade! Positiva stavas POSITIVA och inte possetiva....



Jo, och det är ju jättelätt att vara jätterolig på TÄVLINGSPLANEN?! För man är ju bara lite nervös, eller???

2010-05-05 @ 21:21:44
Postat av: Anna Nygårds

Känner igen mig i att inte ha hunden "med" sig på planen. Inge kul känsla. Fast vi har ju problem med det motsatta, att de andra är lite äckliga. Kanske kan göra en liten bytesaffär ;).....Hon var INTE snäll med dig din vovve i lördags. Förstår att du var arg......Det riktigt ångade ur öronen på dig ju.

Men ni kommer igen. Vet ju att hon gör allt skitsnyggt. Ha det bra! / Anna

2010-05-06 @ 08:13:23
Postat av: Camilla & Nixx

Jo jag vet hur det känns att vara nervös. Men jag har också kommit på vems FEL det är. Och det är bara MITT egna, så det är bara jag själv som får jobba med det. Men med lite mental träning och med POSITIVA tankar.

2010-05-06 @ 09:16:41
Postat av: ann

Lowa har ju varit PRECIS likadan...dock inte översocial men vill ha KOLL på allt runtikring... ja, du har ju sett, haha..



nu efter allt tävlade så har det ju släppt lite..men har tagit tiiid...och med rottisar så funkar det nog sällan med att ''försöka vara lite roligare''....vad jag hört av MÅNGA rottisägare, fniss...(kanske därför många ja vet har bytit ras, hm)



det funkar då INTE på lowa för vill hon kolla på något annat spelar det faktisk inte någon roll hur rolig jag är om jag inte verligen Visar bollen vilket inte är lätt på en tävlingsplan...



MEN är övertydag om ni fixar det galant snart...och du verkar bli som jag..ju sämre det har gått ..ju MERA och SNABBARE vill ja ut igen och då !#¤!"#¤...ska vi visa dom ..för man blir ju lite frustrerad när man vet att momenten sitter..KRAM

2010-05-06 @ 13:42:31
URL: http://lowaswebb.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0