Det blir inte alltid som man tänkt sig.......

Jag hade ju planerat att åka till Örebro idag och träffa systeryster och familjen för att spendera dagen på gustavsvik badpalats.....Men gissa om SJ ville det?? Nej....det var 28,8 grader kallt här i morse....Så tågen var såklart inställda....Jag påbörjade inte ens resan utan vände hemåt igen! När jag sen kollade div. nyhetssajter så visade det sig ju att det var tokstopp överallt! Jättetråkigt att inte få träffa dom, men skönt att inte sitta fast på något tåg nånstans mellan Örebro o Borlänge....

Jag fyllde istället dagen med typ inget alls.....gick en lång promenad på Siljan, som inte blev så lång....det hade drevat igen på den plogade banan så jag gav upp halvvägs till långbryggan innan vi vände hemåt igen. Jag selade på så fick hon dra däck några kilometer, hon blev inte ens flämtig?!? Hon kanske har rätt bra kondition ändå??

Kameran var med ut idag för första gången på länge! Det var ju inte världens bästa fotoväder....strålande sol och en svart hund är en utmaning utandess like, men några bilder blev bra iaf!


En halv kyrka och lite kyrkstallar i fint väder!


Det är en jäkla massa bilder på Dizni....blir kanske lite enformigt! Men hon är ju söt som socker, så strunta i att äta godis och titta en gång extra på Dizni så mår figuren bätttre:)


I helgen var mamma o pappa här!!! Jättemysigt precis som vanligt, på lördagen var vi ner på Classic Caar Week Winter, rätt kallt men det fanns massor att titta på! Dizni skötte sig som vanligt helt kanon! Det hände en rolig grej jag bara måste berätta....

Vi stod i lä bakom en släpvagn och titta på isracing, Dizni "bara är" och tittar sig omkring men håller sig lugn. Rätt som det är börjar hon vifta på svansen och bli alldelles studsig, typ som om det kom nån hon var jättekompis med! Fram kliver då en dam och direkt hälsar på Dizni!?! Jag blir jätteförvånad hon brukar verkligen inte hälsa på främmande människor utan mest bara vara neutral om hon ens får gå fram! Men det visade sig att damen haft egen rottis för några år sedan och hon sa att hon såg på långt håll att Dizni var tränad, för hon hade minsann kollat oss ett tag och sett att Dizni hade jättefin kontakt med mig :) Sånt känns så skönt att höra!!!

Annars är det perfekt miljöträning att gå på isen då, massa med folk, hundar och inte minst barn i pulkor. Massa olika fordon som låter olika mycket och massa förgasarknallar som fick oss alla utom Dizni att hoppa högt :)



Finfröken!



I söndags var vi iväg till körhallen och tränade. Nu äntligen verkar det som att hon börjar bli sitt gamla jag igen, så vi körde igenom alla moment i tvåan och som det såg ut så får vi betyg på allt! Men jag min lilla klant missade att anmäla till Edsbyn den 13:e mars....f-n!! Så jag får satsa på debut hemma istället den 27:e.....



Här ljudmarkerar hon nått in på land...Skruttungen!


Bara massa snö o Dizni!





Nej den är inte "fixad".....den är tagen på Siljan! Men rätt coolt att snön blir så vit!



Det var allt för nu!
På återseende!


Kommentarer
Postat av: Ann och Lowa

härliga kort, och kan man ju liksom knäppa hur många som helst, de blir ju alltid så snygga ler ..Ang edsbyn, kolla om du ångrar dig...de tar emot efteranmälningar om de har få ...jag efteranmälde mig ju dit i elitklassen i jan..kan ju vara värt att kolla =)...

Jag hade ju tänkt anm.till rättvik, utställningen du tipsade om ..och GLÖMDE det och anm till en lydnadstävling istället..kom på det när ja betalat in att, just ja..den dagen skulle jag ju anm till utställingen , suck...jaja..det kommer fler..(samt ja får ju ändå spö av er ändå fniss....fast bra träning är det ju !!

ha det bäst, //Kram ann och lowa

2010-02-23 @ 17:23:31
URL: http://www.lowaswebb.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0