Lite ljusare i tillvaron!

efter ett riktigt botten-napp i måndags har energin återvänt! Liksom solen som bjuder på ett fantastiskt höstväder!! Har varit iväg och tränat lilla fröken på morgonen, hon gick jättefint! Lilla pärlan!

Nu blir det ju ingen bevakningstävling i oktober, vi blev bortlottade?!?!?! Herregud vad otippat, inte trodde jag att det var sådant tryck på bevkaningstävlingar?!? Jag som var sååååå laddad att tävla! Ångrar att jag inte anmälda till lägrespår i Ockelbo i helgen....Nu är ju snart säsongen över och vi får ta nya tag i vår! Nu kan vi ju lägga lite krut på lydnaden också, hon ligger iaf som en sten på platsen och då tycker jag nog vi borde kunna starta! "Ska bara" finputsa lite så ska vi nog våga oss ut! Vi lyckades ju ta LP i ettan på fem starter...så så himla illa kna det ju inte vara!

Träffade Camilla o Nixx nu på morgonen och körde lite platsliggning, Nixx har ju fått för sig att alla rottistikar är guds gåva till honom och går gärna fram till dom under platsliggningen, men såklart idag låg han så fint såååå....Körde en platsliggning med skott också, lilla fröken ligger som en staty :)

Ska snart studsa in i duschen för att åka till Borlänge och leta klänning, ett visst bröllop närmar sig med stora steg! Nicklas den lilla filuren köpte kostym igår, här i lilla Rättvik!!! Vi har en riktigt gammaldax herrekipering här som säljer typ bara kostymer där gick vi in och fick jättetrevligt bemötande av en herre som hjälpte oss att hitta storlekar och tittar på färger, planen var att köpa en ljusgrå, men efter lite provande kom vi fram till att han var snyggare i en mörkgrå, så då blev det en sån, men väst o hela kittet!!! Kanonsmidigt! Bara lilla jag kvar då....Har ingen aning om vad jag vill ha! Nått lila tror jag....eller brunt....vi får se!

I morgon åker vi till Sveg och Ljusdal på utställning, ett riktigt gott gäng! Sammanlagt har vi från klubben 4 hundar med, så det blir nog riktigt roligt! Om det inte blir lite framgång nu så skiter jag i allt vad utställning heter ett tag framöver, tar nya tag när hon vuxit på sig lite! För hon ÄR championsnygg!!!

Skolan bjuder på en hel del jobb, men inget som känns övermäktigt, bara sånt som kräver en hel del planering....Tur man har annat att fylla tiden med......hemvärnet tar en jäkla massa tid.....men allt som är roligt hinner man ju med! Så det är inga problem, tack var den inställda tävlingen kan jag vara med på sista plutonsövningen!! Ska bli skitroligt rent ut sagt!!!

Nej, nu väntar duschen, lite lunch, en bokrecention och sen shopping!!!

       På återseende!!!

Kommentarer
Postat av: Cattis & Ronia

Lycka till i helgen!

2009-09-17 @ 17:26:53
URL: http://www.ronia.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0