Hundträning och hemmafix!

Jag anser mig vara hyffsat händig, kan både snickra, byta däck å greja, men när det kommer till att sy gardiner och så då känner jag mig rätt värdelös....trots att jag har en kanonfin symaskin som jag fick i 25-årspresent! Jag har gjort mina tappra försök att sy med blandade resultat! Men i söndags fick jag ett ryck och sydde en hel dag till Åsen!

Å det var inte lite jag producerade! Jag klädde om en sänggavel med ett svart tyg, jätteenkelt, bara sträcka och häfta fast på baksidan! Sen fortsatte jag med att fålla upp gardiner, nu fuskade jag och använde fållband, vilket för övrigt måste vara guds gåva til alla syintresserade!! Helt otroligt, bara stryka ett veck, lägga fållband och stryka igen?!?

Sen fortsatte jag med att sy 4 löpare, 3 långrandinga och 1 tvärrandig, jättesnygga! Tillochmed Nicklas tyckde dom var fina....trots ränderna! Sen fortsatte jag med att göra en stolsdyneprototyp, vi har kommit på att vi måste ha dynor till stolarna, och det finns såklart inga färdiga utan de måste sys, vilket inte var så svårt! Ska bara köpa lite mer skumgummi och hitta nåt fint tyg. Sen blev det ett kuddfodral, inte heller svårt men det bliv fint!

Till sist tog jag mig an x antal meter linnetyg.....Egentligen skulle det använts till en klänning till mig, men det har fortfarande inte blivit någon klänning och tyget har bara legat och tagit plats, så det blev en stoooooor duk, som räcker till hela bordet på 240 cm! Jag tror det blir kanonsnyggt, tyget är inte linnefärgat utan löfbergslila-lila!! Inte nog med att det räckte till en stor duk, det blev 3 löpare också.....så ni antar hur mycket tyg det va???

Jag avslutade med att sy två gråa smala löpare att ha ovanpå det lila! Så jag kände mig väldans nöjd med dagen!! 

När så Nicklas kom hem från jobbet packade vi släpkärran med sängen, skänken, kommoden, hörnskåpet och så massa andra grejer som skulle ut. Det blev kanonfint!!! Vi har nu flyttat runt lite och tror att vi kommit fram till en möblering som funkar. Några bilder bli det inte, för jag tänkte ni skulle få vänta tills det är klart!! Den som väntar på något gott...... Vi hittade en jättefin promenadsväng också, den går över en bäck så man får vada lite, så det funkar väl när det är sandalväder....eller höööööga kängor! Ska bli så roligt att få börja upptäcka skogarna runtomkring stugan.

Å så då våra hundar.....dom har verkligen inte fått anstränga sig så mycket, men nu måste det bli lite ordning, så i går var vi upp till klubben för lite lydnad, och det gick riktigt riktigt bra!!!! Under viloperioden har lite moment trillat ner, iaf rutan som hon fixade galant igår! En platsliggning med mig utom synhåll gick också kanonbra, hon låg lugnt och tryggt trots lite rörelse runtomkring. Vi körde också rätt mycket fritt följ, hon hade en härlig attityd och gjorde så gott hon kunde! Ska banne mig planera in lite träningar nu så vi kan starta snart!

Nu väntar en dag med studier....känns sådär att börja igen, mycket strul med schema och ändringar hit och dit vilket stör mig jättemycket!!!! Jag har fått flytta min klipptid typ 3 gånger för att dom ändrat schemat!

  På återseende!!!

Kommentarer
Postat av: Josse

Bilder, Bilder, Bilder!!!

2009-09-01 @ 20:51:58
Postat av: mamm

Du bör väl ha ärvt något bra efter din gamla mamma. Längtar verkligen att få komma till Åsen och få se allt färdigt.

Kram

2009-09-02 @ 13:48:12
Postat av: Fia

Näää, nu blir jag besviken på dig.

Hålla på med en massa fjolligt "kvinnogöra" som att sy. På med grönkläderna och kommendera lite, istället ;)

2009-09-07 @ 21:18:58
URL: http://www.hoffe.st

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0