Lite blandade bilder!

Ja, jag har verkligen blivit en kass bloggare!! Men jag har prioriterat lite annat....Dels har jag praktik måndag, tisdag och onsdag, så när jag väl kommer hem på kvällarna så får fröken lite träning och sen är det ju lite annat att fixa med också....dels är Nicklas på kurs, så jag har roddat själv....Menmen, det lugnar npg ner sig snart!

Vad har vi fixat med då??? Jo, bröllopsfix!!! Systeryster gifter sig med sin Lars på lördag.....Spännande värre!! Så det pysslats en del här hemma, och då är det minsann en fördel att bo en bit bort, ingen risk att nyfiken syster dyker in på fika helt utan förvarning :)

Sen gick hela helgen åt till "grön" verksamhet......Jag har ju lovat mig själv att inte lägga ut bilder på sånt, men nu kan jag inte låta bli!! Herregud så man ser ut! Håll tillgodo.....


Det är min stridskollega som fotat, fråga mig inte NÄR, men ful är den.......


Här har vi en camo-målad tvättbjörn på väg ut i skogen.....Förlåt Rydbeck för min kassa målning....Observera hur förhållandevis pigg jag ser ut!


Jämfört med denhär........Här är klockan ungefär 22 och vi ska precis ge oss ut och inta ett objekt i skogen...så det jag har på huvudet (som gav mig skavsår i pannan btw) är ett mörkerhjälpmedel...å vips har natt blivit dag! Skitläskigt...men oerhört effektivt! man ser både det man vill se och det man definitivt INTE vill se.....exempelvis vildsvin bara 15 meter bort.....Som tur är var det lite tänkande befäl med som sköt varningslys och skrämde iväg dom!

Ja, det var en rolig övning, och jag fick lite beröm för lilla frökens markeringar! Känns gott i hjärtat...Det är ju nu nästan exakt ett år sedan vi certades!!! Så med tanke på det så är jag mycket nöjd med vad vi presterat hittills, fler övningar betyder ju mer rutin.....Vi är verkligen ett gott gäng och vi har ruskigt roligt ihop!

Som kontrast till allt krix bjuder jag på en bild som visar hur det ser ut när Nicklas är på kurs.........Fast lilla fröken sover såklart inte i sängen....hon var bara upp en jättekort sväng för att fotas....Eller inte!!!!!!!!!!!!!!! När husse är borta sover Dizni i sängen är vårt nya motto :P



Ni som är lite observanta ser att jag är typ bimbo-blond i håret.....INTE snyggt! Jag var i torsdags till frissan för att fixa lite nya fina slingor till helgen och gick ut därifrån och var jättemissnöjd! Jag gick sedan hela helgen och gruvade mig för att ringa o klaga....Men i måndags ringde jag iaf och sa vad jag tyckte, frisören tog det jättebra och jag fick komma idag och fixa nya, så nu är jag verkligen toknöjd!!!! Skööööönt! Fast usch vad det var jobbigt att ringa! 

Annars då? Jo, träningstävling i måndags, lilla fröken och jag gjorde debut i tvåan...men mycket blandat resultat! Nu var det ju inte den generösaste domaren, men gör inte hunden vad den ska så ska det såklart vara noll i betyg...Men liiiiiiite generositet vore kanske på sin plats!

Lilla fröken hittade inte till rutan, vilket var förvånande! Hon brukar kunna den.....Så där blev jag förvånad! Att hon inte stannade på inkallning var ju ingen nyhet, första gången vi testade på full-längd hon gjorde iaf en tendens till att stanna men kom sen på att hon nog skulle fortsätta springa....Vi har ju haft en tendens att tappa tempo, men icke! Fullt ös medvetslös! Vilket iof är trevligt.....

Sen då apporten, hon hoppade och studsade efter den, så jag var full av hopp när jag kastade, hon travar iväg i ett trav så snabbt att det borde varit galopp...men icke! Hon siktar på en spånfläck och jag inser att: Shiiiit, nu blir det inte bra, hon doppar nosen i spånet och inser att det är fel, tittar sig runt och ser apporten, gör ett litet hopp och griper fint och kommer travande mot mig! Kanon tänker jag då hon helt plötsligt sätter sig och, hör och häpna, kissar!?!?!?!? GISSA OM JAG BLEV ARG!!!! Förbannade jävla hundjävel!!!!!!!! Visst att hon kan vara nonchalant, men inte så! Jag stövlar såklart fram till henne, lyfter henne i öronen och frågar vad i h-vete hon håller på med! Sätter ner henne, stoppar in apporten och fullföljer momentet...såklart en nolla i betyg, men va tusan! Så GÖR man bara inte!!!  

Nåja, domaren och jag pratade lite efteråt och vi enades om att det hon gör är jättefint, sen var hon oerhört lättstörd, tittade sig runt såfort nån öppnade munnen....efter att jag blivit arg var hon jättelåg, så jag peppade henne lite och lyckades "få tillbaka" henne, för övrigt var hon jättepigg och alert, och svansen gick som en liten propeller, och trots allt är ju det viktigast!

Till sist lite bilder på fröken......den som ens antyder att hon är bortskämd har helt rätt......

 


Tji fick jag som bäddat så fint.....efter ungefär 2 minuter hade hon själv bäddat så det passar henne....

Å så till sist den absolut sista bilden på älskade Arrac...... Den är tagen på sista morgonpromenaden, strax innan han, sin vana trogen badade i Siljan, precis som han så ofta gjorde....

Usch, nu rinner tårarna igen....Han var verkligen hund med stor personlighet, Dizni i all ära, jag älskar henne för den hon är. Men i jämförelse med Arrac är hon anonym och "en i mängden" han hade massa underbara hyss för sig som lämnar ett stort tomrum efter sig....Men trots detta så känns det så otroligt rätt, han hade ett fantastiskt liv här, men precis som alla andra måste även hans liv ha ett slut.

på återseende!

Kommentarer
Postat av: NiceM

Vilken massa fina bilder!!



Mörkerseendet skulle jag vilja testa, verkar hur coolt som helst, ffa för en som jag som är hjälplöst mörkrädd!!



Mysiga bilder på dig och Diznie i sängen!

2009-10-07 @ 12:12:27
URL: http://www.metrobloggen.se/NiceM
Postat av: mamma/hundmormor

Vad söt du är dotéra mi..... Å så rinner tårarna igen, du skriver så fint om Arrac, men det syns på bilden hur ont han har.

Nu är det inte många timmar tills vi ses.

Kram och kör försiktigt

2009-10-07 @ 15:53:28
Postat av: mamma/hundmormor

Vad söt du é dotéra mi...... Nu rinner tårarna igen, du skriver så fint om Arrack, det syns på bilden att vänster framben inte är bra.

Nu är det bara timmar kvar tills vi ses, kör försiktigt!

Kram

2009-10-07 @ 16:15:45
Postat av: Karin

Fantastiska bilder! :-) Arrac ser ju så himla klok ut på sin... Hann aldrig träffa honom heller. :-(



Dizni må jag säga, måste vara fruktansvärt bortskämd. Ligger med fötterna på bordet, ligger i sängen med matte... Jag lovar hon får prinsesstårta varje helg också? :-)

Ha det så fantastiskt kul på bröllopet nu!

2009-10-07 @ 22:35:13
URL: http://www.bengalning.net
Postat av: Anna

Vadå?? Dizni bortskämd?!? Det kan jag väl aldrig tro ;)

Underbara bilder!!

Hoppas ni får en lyckad helg på systras bröllop

Kram

2009-10-08 @ 09:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0