Min lediga dag!

Ja, kan ju verka lite knäppt att bli så hysteriskt glad över en ledig dag....men det känns som det hela tiden är saker som händer, både skolan, inte minst Åsen, på hundklubben och så allt som har med hemvärnet att göra. 

Så jag hade bestämt att idag skulle jag inte göra ett dugg åt varken skola, hemvärnet eller klubben! Jag lyckades nästan......bara två samtal om hemvärnet, dock snabbt avklarade! Klubben klarade jag bra, tittade dock förbi i körhallen där det har varit agility-tävling, tog en fika med Anna C och tittade en stund innan jag gick hem igen. Hemma har jag tvättat lite och tänkte dammsuga, men struntade i det och ägnade mig istället åt att röja lite i köket! 

Hade ju planerat en sväng till Åsen med Anna R, men den ställde vi in då jag misstänkte att vägen ut skulle vara väldigt dålig att köra, så det blev inget av det heller!

Jag ägnade mig och lilla fröken en stund på förmiddagen, lade ett hyffsat långt spår på drygt 1,5 km med några vinklar och 5 apporter, det låg bara i en timme innan jag släppte på och som hon spårade!!!! Hon gick som tåget genom spåret, plockade apporterna dock inga liggmarkeringar....:( Men hon hade bra fart och bra målmedvetenhet genom hela spåret, trots störning både av människor och hundar i spåret!

Har baddat lite på Dizni´s små hål i nacken efter Nixx lite väl hårdhänta lek....Kunde verkligen inte tro att han bet så hårt så det skulle gå hål, men hon har iaf några prydliga hål i nacken som tyvärr har blivit lite infekterade.....så jag har baddat med alsolsprit och hoppas det ska vända så vi slipper mediciner o grejer!

Ja, det var väl allt för stunden! På återseende!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Såå himla mysigt ni har det i er lilla stuga!

2009-11-08 @ 19:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0