Underbara Dizni!!!!


183,5 poäng och en 4:e plats blev dagens resultat!!!! Om jag fått tycka så skulle vi såklart vunnit :) Vi hade en såndär underbar känsla då allt bara funkade! Dizni gick som tåget och skötte sig helt fantastiskt bra!!!
Här kommer poängen:
10 - platsliggning
10 - tandvisning
8,5 - linförighet (pos. långt fram, släpper i vändning)
9,5 - läggande (dk)
8,5 - inkallning (avslut, pos) Här fattar jag inte...vadå pos???
8,5 - ställande ( ngt steg, pos)
10 - apportering
10 - hopp
9,5 - helhet

Som sagt, jag är sjukt nöjd!!!! Tycker faktiskt att linförigheten är värd mer än 8,5....men det är ju inte jag som dömmer!



Domaren tyckte iaf att det så väldans trevligt ut, och det märktes om inte annat på helheten! 9,5 är fasen skitbra!!!! Jag höll dock på att få hjärtinfarkt på platsen...hunden bredvid Dizni gick upp och började gå mot henne....Domaren var jättebra och skickade fram föraren att lugnt och stilla hämta sin hund! Dizni låg så lungt och fint kvar......skrutthund!

Vi ledde fram till de 3 sista hundarna gick in....så liiiiite surt är det att vi inte vann! Den som vann hade 193 poäng, och vi var 4 poäng från en tredjeplats......men jag får inte vara missnöjd säger Nicklas.....Jag är inte missnöjd, jag är TOKSTOLT!!!! På vår tredje tävling drar vi 183,5 poäng! Hur ska det bli i framtiden?????



Hur gick då för Arrac?? Jo, först kan jag säga att det var rätt svårt att ladda om....dessutom stod jag o pratade strunt så jag hann knappt värma upp han alls.....så vi hade inte direkt förutsättningarna på vår sida....vi slutade på 200,5 poäng och en 5:e plats.
Betygen såg ut såhär:
10 - Sittande i grupp
10 - platsliggning
7 - fritt följ (dåliga stegförflyttningar & halter, vp, okoncentrerat)
8,5 - sättande under gång (ngt snabbare sättande önskas)
7,5 - inkallning med ställande o läggande (tempo) Men halllååååå, 40 kilo hund som ska stanna???
5 - rutan (ligger inte helt i rutan, dk) Här är det mitt fel att han låg utanför....jag tänkte inte....PUCKOMATTE!!!!!
5 - hopp apport (struligt) Minst sagt!! Hittade inte apporten och höll på att missa återhoppet......
7 - metallapport (TEMPO, snett avslut) han travade?! har aldrig hänt......
0 - vittring (fel pinne) Jag trodde verkligen han tog rätt! Men icke sa nicke....
7 - fjärr (Flyttar framåt) han flyttade sig i skiftet stå till ligg och stå till sitt....inte mycket att säga om!


ja, det är inte mycket att säga om.....han gjorde det han kan!


Haha, lite skojigt hade vi när vi skulle fota! Vår "övningshund" som vi fick innan vi skaffade Arrac!



Söt va???? Dizni tränar på sin kommande roll som mamma :)

skruttans favvo, liggandes i fotöljen.....



tassar...................i fint ljus!


När jag var o handlade häromdagen hittade jag något jag gillar MASSOR!!!!


Världens godaste godis!!! Anton Berghs marsipanägg!! Mums!!!

ja, så mycket mer har jag inte att berätta! Nu laddar vi för en spårdag med allmänlydnadskursen i morgon! Nu väntar lite god mat och TV-soffan......tycker vi gjort oss förtjänta av det! Ska bara springa en stund först....

På återseende!!!!

Kommentarer
Postat av: Jessica och Tindra

Va duktiga ni är..... Ett jätte stort grattis!!! Synd att jag inte kunde se er idag. Jobbade som vanligt :/ Ha de bra!

2009-03-28 @ 17:12:40
Postat av: Jessica och Tindra

Va duktiga ni är..... Ett jätte stort grattis!!! Synd att jag inte kunde se er idag. Jobbade som vanligt :/ Ha de bra!

2009-03-28 @ 17:13:24
Postat av: Anonym

JÄTTESTORT GRATTIS!!!!

Hundmormor och hundmorfar

2009-03-28 @ 17:47:44
Postat av: Josefin & Cpeja

Sååååå himla bra NI är!! Stort grattis till dagens fin fina resultat!!

2009-03-28 @ 18:22:54
Postat av: Anna

GRATTIS till kanonlydnad igår!!

o TACK för all hjälp från Dig o Nicklas, skönt att ni kan hjälpa till!

Kram

2009-03-29 @ 15:44:10
Postat av: Lisa o Joisan

Hej och Grattis!!! Ni behöver ju bara göra en tävling till sen har ni ju Lp. Hon va ju klockren=) Vilken fin hemsida du har!! Ha det bra!!! Kram kram från oss!

2009-03-31 @ 08:16:30
URL: http://indralisa.blogg.se/
Postat av: Lena

Jättegrattis till er, Carolin!!!! Och vadå Anton Berg-ägg - jag trodde att ni hade skaffat höns!? :S



Kramis från Lena, Elsa och Drama

2009-04-01 @ 21:41:11
URL: http://lenashundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0