Lite blandat......

Ja, allt annat än hundträning har jag hunnit med denna vecka....Men nu har ju sommarvärmen slagit till och då blir ju ingen särskilt sugen på hundträning, iaf inte jag! Jag måste ju dessutom säga att jag hellre tränar när det är kallt och snö än i 30 grader gassande sol! Jag lider dessutom med stackars Arrac som har sin vinterpäls kvar.....han ligger mest i skuggan och halvsover.....

Vi var ner till Siljan igår, gick hela 200 meter extra för att komma längre bort till kyrkbåtspiren vid kyrkan och hade lite seriös simträning. Arrac simmade jättefint och han njuter verkligen av att vara i vattnet, dessutom är det ju bra för hans höfter att få motion utan belastning.

Lilla fröken då....jo, hon är så himla mycket badkruka och går försiktigt ut i vattnet, men bara upp till magen, sen är det stopp!!! Så jag drog helt sonika ut henne och lät henne stå med vatten upp över ryggen, och efter en stund fann hon sig i det och stod lugnt och fint kvar, jag tog ett par steg till och hon följde med och fick börja simma....ett plaskande utan dess like och en dyngsur matte och en fröken som i full galopp for upp på stranden och skakade sig i flera minuter medans jag stod i vattnet och gapskrattade, ja det var vad som händer efter hennes simtag! Sen gjorde vi samma sak igen, fast denna gång följt av en blick från fröken som berättade EXAKT vad hon tyckte om mina idéer med simträning.....men skam den som ger sig! Hon SKA lära sig simma, även om det innebär att jag måste simma med henne!

Annars då? Jo, Åsen i måndags, helt underbart skönt! Å jag blir så glad när ni tycker till om min blogginlägg! Jättekul, och jag är ju inte sämre än att jag ändrar mig och låter soffan vara träfärgad....det kommer ju in en väldig massa mer saker som är träfärgade.....och så mina vitmålade stolar! Så från att haft inställningen att allt ska vara vitt, så har jag kompromissat att allt skall vara vitt eller träfärgat! En schysst deal???!!! Det är så skönt att ha ett eget hus som bara är vårt och vi kan göra vad vi vill! Huset här hemma är ju liksom inte vårt och därför är det pistagegrönt pch solgult istället för vitt och fint.....

Tisdagen spenderades i goda vänners lag, Sara o Petter, med shopping, bl.a. på lager 157. Jag shoppade två klänningar och en randig tröja.......förvånande va? Randig tröja?? Finns mååånga randiga tröjor i garderoben..... Klänning? nja, det finns rätt gott om klänningar i garderoben. Vi åt såklart också lunch, panini och snickerskaka! Många glada skratt och många finfina inredningsidéer blev det!

Onsdagen spenderades också i shoppingens tecken.....denna gång i Falun. En låååååång lista som skulle hinna bockas av innan jag var klar. Började dagen med att byta lite materiel på förrådet, gissa om det gick? J-vla sura gubbar!!!! Man skulle kunna tro att det är deras personliga prylar och inte skattebetalarnas som finns väl förvarade i deras hyllor, usch så trist! Jag ville ju inte ha något extra, bara byta det jag enligt listan redan har! Blääääääääää! Borde skicka gubbarna på kurs i servicekänsla!

Jaja, jag hittade allt jag skulle ha, och lite till! Belönade mig med ett par ursnygga Teva-sandaler.....Jag hann dessutom med en lunch med Frida, spontant och väldigt roligt! Som alltid när vi ses blir det rörigt och massa flams o trams, men roligt har vi!! Väldigt nöjd med dagen styrde jag bilen hemåt och började jobba, jag har jobbat kvällsvärd hela veckan vilket innebär att jag jobbar 17-22, rätt okej! 

Igår målade jag stolarna en sista gång, så nu är dom klara, problemet var dock att det så varmt så färgen nästan torkade på väg mellan färgburken och stolen.....

Idag är det hemmafix som gäller inför Marma, har fixat både blom, och husvakt! Skööööönt! Ska "bara" packa också, Nicklas jobbar från tidig morgon till sen kväll så jag har inte så mycket hjälp av honom....det är ju mer än en pinal som ska med......

Sitter också och funderar på vad jag gjorde denhär dagen förra året.....En sak är ju klar, och det är att jag inte satt i godan ro och bloggade ;) Flera har frågot hur vi skall fira.....och vi firar med att åka till Marma! 

 Må väl och lev gott!
  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Apropå randiga tröjor, var har du ärvt det ifrån månntor och DU sandaler, vilka par skor åkte ut den här gången?? Pratade just om er på lunchen om vad vi gjorde för 1 år sen, kan inte fatta att det gått ett helt år sen vi vara med på erat fantastiskt vackra och trevliga/roliga bröllop.

Kram till er bägge och ha en bra födelsedag och bröllopsdag.

Mamma Bitta

2009-06-26 @ 12:58:24
Postat av: Carolin

jaja, lite ränder i genetiken kanske?????? Å du ska väl ändå inte säga något om skor ;) Men jag ska faktiskt slänga ett par sandaler! Sådeså!! Fast kanske inte idag....å inte i morgon, utan nån gång framöver!



Ja, tänk att ett helt år gått...shit vad det har gått fort! Helt otroligt! Men nu har vi ju fler bröllop att se fram emot!! Jag är övertygad om att det blir minst lika trevligt!



Há det så mysigt i helgen o hälsa Arne-maj!

2009-06-26 @ 14:27:44
Postat av: Lina, Flinga och Stajla

Hälsning i sommarvärmen! Längtar onekligen till Siljans stränder dagar som denna... Men det finns fina badställen i Närke också!

Ha det gott!

2009-06-27 @ 14:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0