Duktiga hundarna!!!!

Världens bästa Arrac!


Idag va första träningen på det nya året! Å också första efter att min lilla arm gick av....så gissa om hundarna var taggade??? Vi åkte till körhallen, där det både är vamt och ljust :)

Arrac va först ut, gissa om han va taggad? Apportering, inkallning, apportering med dirigering, ingångar och sättande under gång stod på programmet. Han va så taggad att den lilla fjanten tjuvade på apporten?? Har inte hänt på hela hans sjuåriga liv! Mennån gång skall vara den första! Han är så himla rolig att träna med, glad o positiv och säger inte nej till nånting! Så dendär myten om slöa rottisar kan nåån ju dränka i närmsta sjö.....


Inkallning gick kanonbra, full fart och sen tvärnit vid mitt ståkommande och sen ett pladaskläggande vid ligg! Sen fick vi träna lite ingångar, men kommer man i full fart o väger 40 kilo så går det inte att stanna på en femöring....men med lite påminnelse så klarade han galant!

Dirigeringen gick också kanon, med handtecken klarar han både höger o vänster! Full galopp ut och sen rakt tillbaka till mig! Nu ska vi bara träna att gå till konen också....men det kommer vi till senare! Sättande under gång är han också jätteduktig på, han är ju inte toksnabb ner, men han stannar och börjar iaf sätta sig på mitt kommando! Å det är ju det somn är huvudsaken!

Lilla fröken löpDizni då...döm om min förvåning när hon är tokpigg och bjuder upp till kamp! Annars brukar hennes favoritposition under löp vara att ligga i soffan och göra ingenting! Vi körde fot med betoning på ännu snabbare vändningar....hon ÄR snabb, men det kan bli ännu bättre *hihi* Inkallning var full fart och ändå ett jättefint avslut! Hon är så snabb in och sätter sig rakt o snyggt! Kanonbra!

Vi ska ju till Malung på utställning på lördag, så jag körde lite ringträning också, hon vet så himla väl vad utställningskopplet betyder!.Hon ställde upp sig jättefint med alla fyra tassar i rätt position, hon är verkligen lätt att ställa!! Får man sen lite hjälp, eller igentligen bara nån hon känner att stå och titta på så är hon såååå snygg!


Hon springer också kanonbra, inge passgång och utan att hoppa eller tränga, sköööönt! Det märks att träningen gett resultat!!! Tänk så bra va???

Nu gör armen sig påmind igen...å det är väl inte så konstigt igentligen, först jobbat i 8 timmar o sen tränat hund 1 timme....det är ju ändå inte ens en månad sen armen gick av!

I morgon åker vi på visning på det fina sommmarstället, håll tummarna för att det är lika fint inne som de är ute!!!

Nu väntar lite sömn innan en ny härlig dag väntar! På återseende!

Ta gärna en koll på hemsidan www.arrdiz.se

Kommentarer
Postat av: Jessica

Tjingeling!



Jag funderar på att åka till Rättvik 7-8 och ev tävla.. har du något tips på Stuga/Hotell el dyl där man kan ha med sig vovven/vovvarna?

2009-01-12 @ 11:55:33
URL: http://www.tjw.se
Postat av: Josefin

Vilken superfin blogg!! Jag försökte mig oxå på att göra en tidigare men jag var inte nog skicklig... :)

2009-01-12 @ 15:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0