14 timmars sömn?!

Jepp, jag kröp isäng igår typ 22 och vaknar i morse typ 10? Alltså sov jag under tjockt duntäcke + filt + ullsockar i 12 timmar!! Sköööönt! I eftermiddags sov jag ytterligare 2 timmar i fotöljen! Sömnbrist!?! Halsen o febern hålls iaf i schack av lite mer paracetamol!

Efter sovmorgonen gick vi till banken och prata lån, en mycket trevlig bankman pratade så vi förstod! Och den kalkyl vi fick av "min" bank stämde ungefär med deras, så det spelar nog ingen större roll vilken vi väljer! Bankmannen skulle kolla med chefen om vi kunde få nån "rabatt" på lånet och/eller några schyssta räntor! Sen ska vi till min bank o se om dom kan matcha det budet! Spännande! 

Varken Nicklas eller jag trodde det skulle gå att göra en deal med banken, men tydligen! Vi passade på att gå till färgaffären också, och kom ut med 1 kilo broschyrer kändes det som! Men vi är läskigt eniga om färgvalet, både ute o inne! Jag är kanske lite mer vågad än Nicklas...men jag ska nog övertyga han:)
 
Sen satt jag en stund och jämförde försäkringar, det är ju en hel djungel!!! Å inte vet man om det lönar sig att flytta alla till samma bolag förrens man redan flyttat...Nu har vi huset+Arrac på ett ställe, bilen på ytterligare ett o så Dizni på ett tredje...Arrac har vi som tillägg till huset, så den kan vi inte flytta hur som helst, då måste vi ha friskintyg på Arrac, å det lär vi ju inte få i första taget! På Dizni ägar vi ju egentligen bara halva hunden, så den får vi inte heller flytta....

Så då är frågan om vi ska teckna stugan på ett ställe nu och sen när Arrac inte längre finns flytta ihop försäkringarna då och få rabatt?? Många frågor..... Vi får väl helt enkelt sätta oss ner o ringa runt och prata med dom olika och se vad slutsumman blir!

Kvällen tillbringades i soffan framför bygglov! Om ni kollade på det så skymtade det ibland förbi ett grönt rappat flerfamiljshus, där bodde jag när jag bodde i Västervik!!!! Oviktigt vetande egentligen, men rätt kul! 

Nu borde jag verkligen krypa ner, men med tanke på all sömn senaste dygnet så är jag inte det minsta trött....men får nog försöka krypa ner ändå....I morgon ska jag ha mitt första seminarium via nätet! Får se hur det går, jag är nog mer nervös för själva seminarieformen än för litteraturen.....

Sen ska jag på återkontroll i Mora, träffa överläkaren som opererade in massa stål i armen...jag har väl inte direkt skött mig och låtit armen vila...men sålänge jag inte har ont så kan det väl inte vara farligt??? Eller??? vi får väl se i morgon...

På återseende!!!!

       http://www.arrdiz.se   

Kommentarer
Postat av: Lena

Carolin!

Jag är rörd över dina varma omnämnaden i bloggen! Det var verkligen SYND att vi inte fick till det... Gällande min blogg, så provade jag lite nya stilmallar - och landade i att den jag har ser "bäst" ut - iaf i min värld!

Lycka till med arm, hus, försäkring och äktenskap! Hör av mig när det är dags för Dalatripp igen!

Kramar Lena o bruttisarna

2009-01-27 @ 23:41:57
URL: http://lenashundar.blogg.se/
Postat av: lillis

om du inte kan söka på lillis styn, så sök på

[email protected] (min hotmail)

2009-01-28 @ 09:52:46
URL: http://lillisvera.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tjing!!!



Hoppas att allt är toppen!



Har lagt till dig på mina länkar om det är ok.



Jessica

2009-01-28 @ 14:09:20
URL: http://www.tjw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0