-26 grader!

Lite kyla har väl inte hindrat någon ,eller???

Jag konstaterade att det var -18 grader när vi klev upp, byltade på oss kläder och drog iväg ut till huset, äntligen skulle vi få gå in och titta!!! Förresten har ni nån gång funderat på vad alla kläder ni har på er kostar? det har jag och det är en rätt skrämmande summor......idag var det följande mundering....
underkläder 450 kr (Sportbh från rönisch....kostar en del men är heeeelt underbar)
Underställ, ullfrotté byxor 500 kr och HH-tröja 250 kr.
Fleecetröja 250 kr
Överdragsbyxor 450 kr
Jacka 1700 (haglöfs....dyr  men bra ;) )
Mössa 50 kr (ett fynd från lager 157, en bula-mössa för 50 kr!!!)
Buff om halsen 150 kr
Handskar 250 kr
Strumpor 100+100 kr (tunn ullsocka o en tjocksocka...)
kängor 2500 kr.....
En liten nätt summa av 6750 kr.....shiiiiit! Ta en funderare!'

Menmen, åter till huset då, vi kom fram, parkerade bilen och började gå, drygt 3 kilometer gissade vi på att det var upp till stugan. När vi kom fram konstaterade tittade jag på en termometer......

......-26 grader....Men vi gick runt och kollade överallt, i skåp och lådor, i uthus och vedbod. Kändes jättebra!!!

Vi har kallat in lite "experthjälp" i morgon, Nicklas föräldrar kommer och ska också kolla! Men av det vi sett så känns det bara bra, vi håller tummarna för att det går hela vägen!!! 


Såhär såg Nicklas ut när vi kom fram, is i ögonfransarna! 


Såhär såg jag ut när vi kom tillbaka till bilen, något frostig! 


Dizni uppflugen på en sten nere vid sjön! 

Huset ligger ju precis bredvid en sjö, inte liten men inte heller jättestor! Självklart gick vi ner och kollade, enligt mäklaren ska det finnas gott om abborre o gädda i sjön! kanske t.o.m jag kan lära mig att gilla fiske??? 

Innan vi körde hem stannade vi till i Insjön och tog en sväng på "Classe" handlade lite sladdar o grejer till vårt nya trådlösa nätverk! Jag köpte handskar och 4 askar fotohörn :)

Jag lurade in Nicklas på ett lunchställe och vi lyxade med thaibuffé! Muuuuums, värmde gott efter den något kyliga promenaden!

Vi pratade lite i bilen på väg hem, om att ingen av oss ens tänkt tanken på att ställa in resan, det var ju ändå drygt 6 kilometer vi skulle gå....Men med rätt kunskap så är kylan inga problem, om man kan hantera den så är det riktigt mysigt att gå i skogen och det knarrar härligt under fötterna.


Här är en bild på hur vackert det är vid Siljan!!

Nu sitter jag och funderar på om jag ska plocka fram sparken och ta med mig hundarna ner på Siljan....Eller krypa upp till fröken i soffan och kolla på skidskytte, hhmmmm, svårt val! Det är ju rackarns härligt ute, fast å andra sidan så har både hundarna och jag fått rejält med frisk luft, så det blir nog soffan!

Ja, nån utställning blir det inte i morgon, dels får jag inge sällskap och jag tror inte jag fixar att gå med fröken själv genom utställningslokalen, dels så kommer ju Nicklas föräldrar, iof inget som hindrar att jag åker på utställning, huvudskälet till att jag stannar hemma är att alla som skulle följt med hoppar av, drygt!

Ne, nu väntar soffan o en kopp kaffe! På återseende!!!

Kommentarer
Postat av: Becca

Jösses vad kallt ni haft det. Men visst är det vackert och härligt. Är man bara rätt klädd så kan man njuta i fulla drag!

2009-01-17 @ 00:42:14
URL: http://beckystoneheart.blogg.se/
Postat av: Jessica

Uch vad kallt !!



soffan var nog ett bra val tycker jag =)



ha det bäst !! !

2009-01-19 @ 11:41:12
URL: http://www.tjw.se
Postat av: Milla

Köpte ni SLADDAR till det TRÅDLÖSA nätverket?... skrattar

2009-01-20 @ 02:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0