Underbar helg!!!

Ja, tänk om alla i släkten bodde på samma ställe, vad trevligt det vore då! Eller så är det så att det blir så trevligt när vi ses tack var att alla bor på olika håll?!?!? Jaja, strunt samma.....I helgen var det så dax för en liten tradition som jag fått från Nicklas föräldrar, vi träffas alltid och går ut och äter julbord, även sen vi flyttat försöker vi få till en helg då vi träffas innan jul. Första åren var det bara Nicklas föräldrar, hans bror och så jag o Nicklas, men sen träffade ju Henrik Therese så då utökades ju skaran! För två år sedan blev vi ännu fler då mina föräldrar också var med, förra året var vi utökade med Amanda, Henrik och Therese´s dotter, som iof var hemma då barn under ett år inte uppskattar julbord.....Men hon räknas ju ändå! 

Så i år var det dax för ALLA att ses! Nicklas föräldrar Maja o Kenneth, mina föräldrar Else-britt o Lage, min syster Josefin och hennes man Lars och deras barn Tuva och Axel, och så Nicklas bror Henrik, hans sambo Therese och deras dotter Amanda! så vi var sammanlagt 13 stycken! Fasligt roligt hade vi! Det brukar vara en hemlis var vi ska åka, men iår hade hemlighetsmakeriet falerat...så vi visste var vi skulle! Det blev Hesslö Werdshus utanför Västerås
  

Vi åt och åt och åt! Himla gott var det, och det fanns allt utom omelett...men grisfötter och lutfisk! Nu äter ju inte jag något av det, men det fanns iaf! Å så massa sillar o annat elände....men en urgod typ mousse på rökt renkött!! Å för att inte prata om godisbordet......Där saknades inget! Både glöggcheesecake o kolapaj fanns...o så skumtomtar förståss!

Efter julbordet samlades vi allihopa inklusive Dizni hemma hos Henrik och Therese, där dök även en liten tomtenissa upp och delade ut lite julklappar! Vi träffar ju inte någon av våra syskon i jul, vi jobbar och mamma o pappa, Maja o Kenneth kommer hit i mellandagarna, så vi passade på att julfira i förtid!

Det var jätteroligt att se Amanda, Tuva o Axel tillsammans, även att dom inte träffats förut så lekte dom jättefint! Axel den lilla tjej-tjusaren snodde en och annan puss av Amanda, som var måttligt road ;)  






Spillevinken Axel.......


Stora tjejen Tuva med fina flätor från Thailand!
Ryktet säger att det tog 1,5 timme för två personer att pilla bort alla flätor.......


Amanda hade vattkoppor :( Men hon var ändå glad och pigg!! Men prickig som få!


Vi sov hemma hos Henrik och Therese så vi hann umgås mycket med Amanda, och hon med Dizni! Det är så häftigt att se en så stor hund vara så försiktig, hon vet verkligen att det är ett litet barn och går jätteförsiktigt förbi. Amanda har ju en annan hundkompis, en liten jack russel som brukar komma på besök, Amanda har tom. fått en egen hundleksak att leka med, och Dizni ville såklart låna.........





Dizni tog så försiktigt och fint, inte alls som när hon leker med oss! Vilket kanske iof var tur, för då hade Amanda farit all världens väg :)

Annars då? jo, köksrenoveringen går framåt, men jag är SÅ GLAD att vi inte gör det själva!! Nu kan vi bara gå förbi och kika in på snickarna när dom sliter sitt hår över alla skåp som ska monteras *hihi*

Målaren ska visst komma på onsdag och då ska alla skåp vara uppe! Så förhoppningsvis är det klart i början på nästa vecka! Iaf hoppas vi att skåpen är uppe så vi kan börja bära tillbaka alla saker.....det tar sin lilla tid att hitta var alla saker ska stå. Vi har ju faktiskt förrut fått ett sprillans kök i vår första lägenhet och det gick ju bra den gången :) Jag är bara lite orolig för att vi inte ska få plats med alla saker....typ våffeljärn o hushållsassistent o grejer....men vi håller tummarna! Annars får jag väl hitta på nån smart lösning! Sen misstänker jag att våra fina soffa o klaffbord inte riktigt passar i det nya köket....men vi trivs med det, så i så fall får vi väl lämna in det på målning! Jag behöver ha soffan och lådorna för att förvara mina ljus & servetter i :P

Nej, nu är det dax att sätta fart med skrivandet!
Den 4/1 ska jag lämna 10 sidor uppsats för bedömning till högskolan!  

På återseende!!!!


Kommentarer
Postat av: Lena

Visst är det mysigt med barn och djur tillsammans?! Jag är helt övertygad om att det höjer livskvaliteten för både "den ena och den andra"...

Kram på dig

2009-12-16 @ 09:40:44
URL: http://lenashundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0